مبانی کار در مشاور املاک

مبانی کار در مشاور املاک (مشاوره)

مبانی خاص کار در املاک (مشاوره)

مبانی کار در مشاور املاک،بررسی آنچه یک مشاور املاک باید در مورد شغلش بداند،املاک دارای مبانی خاص و پیچیده،که در ادامه با مبانی مشاوراملاک اشنا خواهیم شد.

مبانی کار در مشاور املاک(مشاوره)

(از سری آموزش های تخصصی مشاورین املاک درس اول)

مشاور املاک یعنی چه؟

مشاور املاک شغلی تخصصی است و بدون تخصص اگر هم در آن موفقیتی بوجود بیاید،مقطعی و زودگذر است . یک مشاور باید بداند شغلی که در آن کسب درآمد میکند چیست؟

عدم شناخت مشاور از شغل خود

متاسفانه اغلب مشاورین املاک تصور درستی از شغل خود ندارند و گمان میکنند که ما با استفاده از فایل های فروش و معرفی و یا آگهی ملک متقاضی را پیدا میکنیم.پس از آن تلاش میکنیم تا آن فایل پسندیده شود و سپس قرارداد انجام میگیرد.

تعریف صحیح مشاور املاک

این تعریف شاید در دید درست باشد اما در اصل این تنها مراحل کار یک مشاور املاک است . در قدم اول یک مشاور املاک باید بداند که شغل وی مشاوره است.نام مشاور املاک خود بازگوی همه چیز است.بعنوان مثال یک متقاضی کنکور وقتی به یک مشاور تحصیلی مراجعه میکند،مشاور چه عملی برای او انجام میدهد؟ در حقیقت یک مشاور املاک با داشتن اطلاعات و توانایی و دانش از مبانی خاص کار در املاک باید بتواند بعنوان مشاور در فرایند معاملات مشتریان خود،بهترین مشاوره را جهت معامله ملک درخواستی مشتری بر اساس نیاز و با توجه به بودجه او ارائه دهد. این تعریف دقیقی است از آنچه شما بعنوان یک‌مشاور املاک میبایست ارائه دهید.در این آموزش مبانی کار در مشاور املاک را در ملک آموز مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد.

مبانی خاص کار در املاک (مشاوره)
مبانی کار در مشاور املاک (مشاوره)

مبانی خاص کار در املاک((مشاوره))

مشاوره چیست؟

به هر علمی که با تفکر در خواسته متقاضی و بر پایه ارتباط با او با برنامه ریزی برای متقاضی و راهنمایی و با استفاده از فنون روانشناختی منجر به نزدیک کردن ذهن متقاضی به خواسته خود گردد مشاوره می گویند.

انواع مشاوره

تبصره:مشاوره انواع مختلفی دارد.که در هر یک از آنها همیشه هدف ثابت و مشخص و راههای رسیدن به آن متفاوت است. بعنوان مثال در مشاوره تحصیلی همیشه موفقیت در تحصیل هدف مشخص بوده و یا در مشاوره روانپزشکی رسیدن به وضعیت مطلوب روانی مشخص، همواره هدف ثابت بوده و راه های رسیدن به هدف متفاوت است.

تعریف مشاوره ملکی:

مشاوره املاک یکی از انواع مشاوره می باشد که درآن همیشه هدف ثابت، انجام معاملات مطلوب بر اساس خواسته متقاضی می باشد و روش های صحیح و علمی آن برای رسیدن به هدف متفاوت است.

فنون ثابت و متغیر در شغل املاک

برای انجام صحیح مشاوره املاک احتیاج به انجام فنون و اصول مختلف می باشد.که تعدادی از این فنون ثابت و بقیه فنونبا توجه به نوع تقاضا متغیر است. فنون ثابت برای تمامی متقاضیان املاک می بایست بطور یکسان و کامل رعایت شود.توضیح ساده تر اینکه بعضی فنون و اصول را می بایست برای تمامی متقاضیان و مخاطبان خود رعایت کنیم،که این فنون را فنون ثابت می گویند. برخی اصول و فنون با توجه به نیاز مشتریان بلقوه املاک برای هر متقاضی با توجه به شرایط او متغیر می باشد. که این اصول و فنون را متغیر می نامند. 

اصول و فنون ثابت مشاور املاک

فنون ثابت در کار یک مشاور املاک نقش اصلی را ایفا میکند بدین منظور رعایت این اصول باعث شکل گیری شخصیت هر مشاور است. بطور ساده تر فنون ثابت اسکلت شکل گیری هر مشاور است و بدون این اصول و فنون یک مشاور مثل یک انسانی است که استخوان نداشته باشد.

فنون ثابت برای انجام مشاوره موفق چیست؟

فنون ثابت برای انجام مشاوره موفق فنونی است که یک مشاور برای تمامی مخاطبان خود می بایست رعایت کند . بعنوان مثال یک مشاور تحصیلی برای تمامی مخاطبان خود باید برنامه ریزی کند . این برنامه ریزی فنون ثابت برای مشاوره است . حال اینکه برنامه ریزی با توجه به نیاز هر متقاضی متفاوت است. پس انجام اموری که برای تمامی متقاضیان خود در مشاوره املاک انجام میدهیم را فنون ثابت میگویند

 

نکته:فنون ثابت مشاوره در املاک دارای ۵ اصل می باشد که بصورت طبقه بندی شده می بایست بترتیب و بصورت کامل برای تمامی متقاضیان رعایت گردد.

انواع فنون ثابت کار در مشاور املاک

فنون ثابت مشاوره در املاک دارای ۵ اصل می باشد که بصورت طبقه بندی شده می بایست بترتیب و بصورت کامل برای تمامی متقاضیان رعایت گردد.حال هر کدام از فنون مشاوره را بررسی خواهیم کرد.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشید!  ترفند مهم افزایش قرارداد مشاورین املاک

انواع فنون ثابت مشاور املک

  • ارتباط عمومی
  • تحلیل نیاز مشتری
  • برنامه ریزی
  • تکنیک های عملی فروش
  • جلب اعتماد مشتریان

ارتباط عمومی چیست؟

ارتباط عمومی اولین رکن مشاوره می باشد که می بایست توسط مشاور انجام شود ارتباط عمومی مجموع روابط مشاور با افراد مرتبط در کار خود می باشد که اقسام مختلف دارد.

  • ارکان ارتباط عمومی:
  • ارتباط با همکاران و مدیران
  • ارتباط با متقاضیان
  • ارتباط با مالکین یا فروشندگان

ارکان ارتباط عمومی چگونه است؟

یک مشاور املاک برای انجام مشاوره صحیح احتیاج به روابط عمومی قوی دارد که برای تمامی معاملات می بایست ابتدا از ارتباط با همکاران و مدیران شروع نموده و پس از آن با متقاضیان و مالکین و متعاملین ارتباط عمومی برقرار نمود.این ارتباطات بر پایه ذهن مشاور ایجاد شده و در شرایط مختلف می بایست از نحوه برخورد با طرف مقابل کمک گرفت و خود را در موقعیت تغییر دهید در دروس بعدی بطور تخصصی می آموزیم که چطور با یک شخص روابط عمومی برقرار نماییم.

مبانی خاص کار در املاک (مشاوره)
مبانی کار در مشاور املاک

 

تحلیل نیاز مشتری مبانی کار در مشاور املاک

تحلیل نیاز مشتریان یکی از مهمترین ارکان مشاوره به حساب می آید بطوریکه برای انجام مشاوره صحیح می بایست نیاز شخص مشاوره گیرنده مشخص شده و تحلیل گردد.

ارکان و روش های تحلیل نیاز مشتری:

یک مشاور املاک برای انجام مشاوره صحیح ابتدا می بایست درخواست کلی مربوط به رنج خود را ثبت و مکتوب نماید. سپس در خواست متقاضیان و مالکین خود را از هم تفکیک کرده و برای هر کدام تحلیل تخصصی ارائه دهد. تحلیل نیاز متقاضیان املاک جزو مهم ترین مبانی خاص کار در املاک است.

در دروس بعدی بطور تخصصی می آموزیم که چطور نیاز مشتریان بلقوه املاک را تحلیل نماییم.

برنامه ریزی در مبانی خاص کار در املاک

برای انجام مشاوره در هر موضوعی برنامه ریزی رکن ضاجرای صحیح آن است. بطوریکه بدون برنامه ریزی مشاوره انجام پذیر نبوده و به سرانجام نخواهد رسید.متاسفانه برنامه ریزی در شغل ما بصورت دقیق رعایت نمی شود و همین مساله موجب عدم نتیجه گیری میگردد.برنامه ریزی در تمامی فصول آموزشی ملک آموز نقش کلیدی را ایفا میکند که در این بخش فقط برنامه ریزی در فنون مشاوره را بررسی خواهیم کرد.

روش های برنامه ریزی در مشاوره

برای انجام برنامه ریزی مشاوره ابتدا می بایست برای کلیت مشاوره برنامه ریزی عمومی نمود.یعنی قبل از اینکه بخواهیم ملک یا متقاضی را هدف قراردهیم، برای شروع بکار خود برنامه ریزی کنیم و سپس برای هر مخاطبی از جمله متقاضی و مالکین برنامه ریزی را تفکیک میکنیم به نحوی که یک مشاور در ابتدای کار بداند در موقعیت های مختلف چه عکس العملی را باید نشان دهد.در دروس بعدی بطور تخصصی می آموزیم که چطور برای کار خود برنامه ریزی نماییم.

مبانی خاص کار در املاک (مشاوره)
مبانی خاص کار در املاک (مشاوره)

تکنیک های عملی فروش

یک مشاور املاک برای انجام مشاوره صحیح می بایست تکنیک های عملی را متناسب با شرایط بطور ثابت برای تمام‌متقاضیان عملی کند تا فرآیند فروش با استفاده از این تکنیک ها ساده تر و نتیجه گیری آسان تر بشود.

جلب اعتماد چیست؟

روش های جلب اعتماد چگونه است؟

برای جلب اعتماد ابتدا میبایست اعتماد همکاران و مدیران را جلب نموده تا با فراهم شدن محیط امن برای مشاوره بتوان اعتماد متعاملین را جلب نمود.این اعتماد می بایست بر پایه متقابل اتفاق بیافتد و بعد از آن می بایست این جلب اعتماد از سوی مشاور حفظ شود . در دروس بعدی بطور تخصصی می آموزیم که چطوراعتماد یک شخص را جلب نماییم.




 

مجموعه ۲۳ فایل صوتی آموزش مشاوراملاک را میتوانید با قیمت استثنائی ۵۰۰ هزار تومان از طریق لینک زیر خریداری کرده و بلافاصله بعد از پرداخت مجموعه ۲۳ فایل آموزشی را در یک فایل زیپ دانلود نمایید.👇

 

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

در دنیای پر تنش و رقابتی صنعت املاک، مشاورین نقش بسیار اساسی دارند. آن‌ها باید بر مهارت‌های گسترده‌ای تسلط داشته…

بیشتر بخوانید
مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

در صنعتی پر رقابت مانند املاک،برای یک مشاور املاک حرفه ای درک تفاوت ها بین مشتری بالقوه و بالفعل و…

بیشتر بخوانید

آموزش آگهی نویسی املاک؛اصول متن نویسی آگهی ملک

امروزه بحث فروش ملک یکی از مهم ترین چالش‌های افراد فعال در حوزه املاک و مستغلات است، آگهی‌های ملک و…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آواتار کاربر کاربر مهمان دانیال تیموری ۳۰ شهریور ۱۳۹۷

عرض سلام و خسته نباشید به شما
امروز دومین روزی که با سایت شما آشنا شدم و با مطالعه موارد حقوقی خیلی استفاده کردم ممنونم از زحمات شما

آواتار کاربر کاربر مهمان نگار مصلي نژاد ۳۰ شهریور ۱۳۹۶

سلام و خدا قوت
بنده امروز تصمیم گرفتم در امور مشاوره ملکی فعالیت کنم و به امید خدا از اول مهر اغاز به کار و یادگیری خواهم کرد طبق عقیده ای که دارم که هر کاری را به روز و علمی و تخصی انجام دهیم موفقیت قطعی است از همین امروز خود را در مطالعه و کسب اطلاعات این حرفه غرق کردم تا قبل از اینکه به دفتر مربوطه روم اطلاعاتی داشته باشم خواستم از جنابعالی قدر دانی کرده باشم که دلسوزانه و با درایت و اگاهی اطلاعات خود را در دسترس قرار دادید من هم از سایت و هم کانال تلگرامیتون و فایلها خیلی استفاده کردم و هر چه پیش میرم بیشتر ترغیب میشم از شما بزرگوار تشکر و قدر دانی میکنم اموزش و راهکارهای شما عالی هستن رو حتما ادامه خواهم داد و استفاده خواهم کرد قابل تحسین هستید به امید موفقیت و پیروزی

آواتار کاربر کاربر مهمان غلام حسین یوسفی ۱۵ آبان ۱۳۹۴

سلام
عالی است با خواندن درس اول خیلی مطانب آموزنده یاد گرفتم … / موفق باشید

من خیلی دوست دارم یاد بکیرم چگونه یک ملک کلنگی را میفروشند ( محاسبات … قیمت … سود وزیان سازنده و….)
با احترام فراوان… یوسفی مشاور املاک

افشین فرهنگ ۱۵ آبان ۱۳۹۴

با تشکر از شما دوست عزیز در آموزشهای پیش رو نحوه محاسبات متراژ و طبقات پس از ساخت یک ملک کلنگی و قوانین و راهکارها و ترفندهای نوشتن قرارداد پیش فروش و مشارکت در ساخت برای مخاطبان قرار خواهیم داد