مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمانی مستقل می‌شود؟

مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمانی مستقل می‌شود؟

مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمانی مستقل می‌شود؟

مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمانی مستقل می‌شود؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از بررسی آیین‌نامه چگونگی برخورد با تخلفات ساختمانی در پارلمان محلی پایتخت خبر داد که به موجب آن به دلیل شفاف نبودن اطلاعات شهرسازی در سیستم شهرداری تهران طرح استقلال شرکت شهربان (مجری رصد و پایش تخلفات ساختمانی) از شهرداری‌های مناطق کلید می‌خورد.

علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به دغدغه شورای شهر تهران درخصوص تخلفات ساختمانی گسترده در سطح پایتخت تصریح کرد: در این میان برای شفافیت اطلاعات شهرسازی و انجام برخورد قاطع برای مقابله با تخلفات ساختمانی، استقلال ماموران شرکت شهربان از شهردار ناحیه مهم است.

او از برگزاری جلسات متعدد در کمیسیون‌های تخصصی شورا برای تدوین آئین‌نامه کلی شرکت شهربان خبر داد و افزود: بنا داریم تا کلیات آیین‌نامه شرکت شهربان و حریم‌بان به‌طور همزمان با اساسنامه این شرکت برای ارائه در صحن آماده شود.

دبیر با اشاره به اینکه این آیین‌نامه روش اجرای قانون جلوگیری از تخلفات ساختمانی را مشخص می‌کند، یادآور شد: کمیسیون برنامه و بودجه تنها درخصوص کلیات این آیین‌نامه اظهارنظر کرده و مفادی از قانون که مربوط به شرکت شهربان می‌شود را در این آیین‌نامه گنجانده است.

رضا تقی‌پور، عضو کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر نیز در این‌خصوص اظهار کرد: یکی از مشکلات افزایش تخلفات ساختمانی شفاف نبودن اطلاعات است؛ در شهرداری اطلاعات به‌صورت جزیره‌ای مدفون می‌شود و کسی از آنها مطلع نمی‌شود، بر این اساس امکان نظارت کمرنگ می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: در آیین‌نامه شرکت شهربان باید سامانه جامع اطلاعات شهرسازی به‌شدت پررنگ شود و دسترسی‌های لازم به نهادهای نظارتی داده شود.

منبع : دنیای اقتصاد

استفاده و کپی برداری از مطالب و آموزشهای سایت ملک آموز فقط با ذکر منبع و گذاشتن لینک سایت در ابتدا و انتهای مطلب امکان پذیر بوده. در غیر اینصورت با توجه به نارضایتی صاحب اثر شرعا حرام بوده و به اطلاع موتورهای جستجوگر (گوگل,یاهو,بینگ و….) خواهد رسید

 

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشید!  وضعیت بازار مسکن:پایان رکود بازار مسکن و رونق کسب و کار

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

گرانی مسکن در راه است

به نقل از خبرگزاری آریا – دبیر انجمن انبوه‌سازان : پیش‌بینی ما این است که گرانی مجدد طلا، سکه و…

بیشتر بخوانید

شرط جدید برای آگهی املاک و خودرو در دیوار

طبق اعلام دادستانی، از این پس افرادی که قصد درج آگهی در سامانه های فروش مسکن و خودرو را دارند…

بیشتر بخوانید

کد رهگیری املاک حذف شده است؟

لزوم استفاده از کد رهگیری املاک مدتی است که مورد بحث مردم است برای اطلاع از لزوم کد رهگیری معاملات…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.