۷ روش حرفه ای فایل یابی املاک در سال ۱۴۰۲|راهنمای پیدا کردن فایل مشاور املاک

۷ روش حرفه ای فایل یابی املاک در سال ۱۴۰۲

فایل یابی املاک

۷ روش حرفه ای فایل یابی املاک، بهترین روش های فایل یابی املاک ،آموزش فایل یابی مشاور املاک در این مطلب آموزش  فایل یابی حرفه ای املاک را بررسی میکنیم. این مطلب را حتما بخوانید.

آموزش فایل یابی املاک

فایل در شغل املاک همان برگ برنده ای است که میتواند یک مشاور را از سایر همکارانش متمایز کند. بدون شک همانطور که موفقیت یک کارخانه با تولید اجناس با کیفیت رابطه مستقیم دارد.یا یک مغازه دار برای موفقیت نیاز به خاص ترین اجناس دارد، نقطه قوت یک مشاور حرفه ای املاک نیز در ابتدا داشتن فایل مناسب است و شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که فایل خوب را از کجا پیدا کنیم.

لینک مطلب مهارت های مشاور املاک راهنمای فایل

تغییر روش های فایل یابی

امروزه شغل املاک تغییرات زیادی با گذشته دارد.تا همین چندسال گذشته؟ مشتریان فایل های خود را به مشاورین املاک سپرده و اختیار فروش و یا اجاره ملک را بر عهده املاک می گذاشتند و درجه کیفی یک املاک بر اساس میزان فایل ها و مشتریان حضوری سنجیده می شد.

هر مشاور املاکی که از قدمت بیشتری برخوردار بود و اعتبار بیشتری داشت مسلما دارای فایل بیشتری بود.اما در زمان کنونی شیوه های کاری عوض شده است و مسائل زیادی روی شغل املاک تاثیر گذاشته است.

امروزه تعداد مشاورین املاک بسیار زیاد شده بطوریکه در گذشته هر خیابان و محله یک مشاور املاک داشت و مشتریان به ناچار برای معاملات خود می بایست به همان املاک مراجعه می کردند.

اما اکنون مشتریان قدرت انتخاب های زیادی دارند چرا که امروزه در یک خیابان چندین املاک است و مشتریان مجبور به مراجعه به یک املاک نیستند.

انواع روش های فایل یابی مشاوراملاک

نقش فضای مجازی در املاک

با گسترش شیوه های کار مشاور املاک در فضای مجازی ، تمایل مشتریان جهت مراجعه حضوری کمتر شده و زندگی ماشینی امروزه در شغل ما تاثیرات زیادی گذاشته است.اگر بخواهیم مثال بزنیم دلایل زیادی در این مورد وجود دارد پس یک مشاور حرفه ای برای یافتن فایل میبایست روشهای مختلفی را بکار ببندد تا فایلینگ قوی داشته و خود را از دیگران متمایز کند.

بهترین روش های فایل یابی املاک چیست؟

بهترین روش های فایل یابی حرفه ای املاک

روش هایی که باعث می شود مشاورین حرفه ای فایلینگ قوی داشته باشند عبارت است از:

  • ۱-تجربه کاری
    ۲-استفاده از آگهی ها و اطلاعیه ها
    ۳-استفاده از تماس ها
    ۴-سازندگان
    ۵-نگهبانان
    ۶-فایل یاب
    ۷-احیای فایل ها

انواع روش های فایل یابی را یک به یک بررسی خواهیم کرد

استفاده از سابقه کاری مشاور املاک

یکی از مهم ترین توصیه ها به مشاورین این موضوع است که اگر تازه کار هستید در انتخاب املاک محل فعالیت خود بسیار دقت کنید.در آموزش های بعدی حتما خواهیم گفت که یک مشاور املاک حرفه ای م چه ویژگی هایی دارد.

اما اگر مشاوری با سابقه هستید تحت هیچ عنوان املاک خود را عوض نکنید.چرا که بهترین مکان برای فعالیت شما املاکی است که در آن سالها کسب تجربه کرده اید و به‌ نوعی اعتبار پیدا کرده اید.

مهم ترین منبع فایل یک مشاور سابقه و تجربه اوست.

به این‌ باور برسید که هیچ ابزاری به اندازه سابقه کاری شما بستر موفقیت را برایتان فراهم نخواهد کرد.
یکی از چهل کلید موفقیت در هر کاری همین است.

یکی از بهترین روش های فایل یابی املاک استفاده از اعتبار شماست.شما بعد از چندین سال کار حرفه ای در مشاور املاک با استفاده از مشتریان خود بدون زحمت فایل ها و مشتریانی به شما داده می‌شود که این فایل ها شخصی و فقط متعلق به شماست‌.
بعد از مدتی چنانچه اصول حرفه ای مشاوره را درست انجام داده باشید فایل و مشتری به راحتی در اختیار شما قرار میگیرد و شما فقط اقدام به وصل آن میکنید.
پس تا می توانید کسب اعتبار کنید و از خود در ذهن مشتریانتان خاطرات مثبت درج کنید.

آموزش صوتی معرفی فایل به مشتری

استفاده از اطلاعیه ها و آگهی ها

سعی کنید همیشه تبلیغات را در اولویت کاری خود قرار دهید و خود را بعنوان یک مشاور فعال در منطقه معرفی کنید.لازم نیست برای این کار از تبلیغات پرهزینه استفاده نمایید.

شما میتوانید با استفاده از تراکت های ارزان و پخش ان در محدوده کاری خود نام خود را در ذهن مشتریان درج کنید.استفاده از تبلیغات مجازی را از دست ندهید از هر فرصتی برای تبلیغ استفاده کنید.

بسیاری از سایت ها و نرم افزار ها بصورت رایگان تبلیغات را ارائه میدهند .از تمامی آنها استفاده کنید اگهی در فضای مجازی برای شما هیچ ضرری نخواهد داشت.

پیشنهاد ما به شما اینست که حتی اگر برای آگهی های مجازی هزینه دریافت کردند این هزینه را بپردازید .
لیستی از مشتریان خود تهیه کرده و با استفاده از سامانه های پیامکی درمناسبت های مختلف به آنها پیامک بفرستید.
بزودی حسرت خواهید خورد که چرا زودتر این اعمال را انجام ندادید.

استفاده از تماس ها

باهوش باشید !!!
بسیاری از تماس هایی که با شما گرفته می شود از جانب اشخاصی است که خود فروشنده و یا موجر هستند و قصد معین کردن قیمت ملک خود را دارند.
شما می توانید با سوالی ساده به این موضوع پی ببرید.

بعنوان مثال از شخصی که برای خرید یا اجاره با شما تماس میگیرد سوال کنید که آیا برای خرید ملک جدید می بایست ملکی را بفروشند یا پولشان نقد است یا در اجاره افرادی هستند که خودشان صاحب خانه یکخوابه هستند و قصد دارند ملک خود را اجاره داده و ملک بزرگتری اجاره کنند ، این موضوع را صادقانه سوال کنید و اگر پاسخشان مثبت بود بلافاصله پیشنهاد دهید که حاضر هستید ملکشان را به رایگان کارشناسی کنید .

بعد از کارشناسی توضیح دهید که اگر ملکشان را به مشاور دیگری نسپارند ، شما می توانید سریع تر اقدام به فروش یا اجاره ملکشان کنید .

 از طرف دیگر اگر ملکشان در چندین املاک فایل شده و به یک مشتری معرفی گردد ، در ذهن مشتری تاثیر بدی خواهد داشت.خواهید دید که اکثرا مالکین از این موضوع استقبال می کنند و این روش نیز می تواند بهترین روش های فایل یابی املاک برایتان باشد.
این هوش شماست که آینده شما را رقم خواهد زد.

فایل یابی املاک

ارتباط با سازندگان

تعامل یک مشاور حرفه ای با سازندگان می بایست بسیار قوی باشد.همواره لیستی از سازندگان تهیه کنید و بطور مداوم سعی نمایید با آنها در تماس باشید . از هر روشی چه بصورت تماس یا پیامک خود را در ذهن آنها درج کنید.یک دندان پزشک از افرادی درامد کسب میکنند که دندانهای خراب داشته باشد .

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشید!  آموزش املاک و مستغلات

اشخاصی که دندان سالم دارند دلیلی برای مراجعه به دندان پزشک ندارند.سازنده ها در املاک مانند اشخاصی هستند که دندان خراب دارند و به دندان پزشک مراجعه میکنند.سازندگان همواره مشتریان ثابت شما هستند و شما می بایست روابط خود را با آنها قوی کنید.

حتی با کمترین هزینه می توانید از فضای مجازی استفاده کرده و برای سازندگان متنی را ارسال کنید که چنانچه فایلی برای فروش دارند برای شما ارسال کنند
این خود منبع بسیار قوی فایل برای یک مشاور است.

نگهبانان و سرایدارها

اگر میخواهید فایلهای شخصی و دست اول همیشه نصیب شما شود میبایست با نگهبانان ساختمان های نوساز و سرایدارهای ساختمان های چندساله ارتباط برقرار کنید.
اولین شخصی که از خالی شدن هر ملک آگاه می شود سرایدار ساختمان است.برای ایجاد رابطه با سرایدارها از طریق رابطه برد برد استفاده کنید یعنی فایل در قبال حق الزحمه
دسته ای از کارت های شخصی خود را با درج شماره تلفن همراه خود محیا کرده و به مجتمع های بزرگ مراجعه کنید.

کارت خود را به سرایدار بدهید و به او بگویید در قبال هر فایل اجاره ای که به شما بسپارد فلان مبلغ و هر فایل فروش فلان مبلغ به او میدهید.حتما مبلغ تعیین کنید

بعنوان مثال برای فایل اجاره ۵۰٠ هزار تومان و فایل فروش یک میلیون تومان.جدا از اینکه به ساختمان ها مراجعه می کنید همیشه کارت خود را به همراه داشته باشید .

در بازدید های روزمره خود به هر ساختمانی که مراجعه کردید کارت خود را به سرایداران بدهید.
رابطه شما با سرایدار ها از طرفی باعث می شود فایل های عالی بدستتان برسد و از طرفی از لحاظ بازدید بیمه خواهید بود و خیالتان راحت است در هر ساعت از شبانه روز و حتی روزهای تعطیل هم از نظر بازدید مشکلی نخواهید داشت.
بلافاصله بعد از عقد قرارداد هم حتی اگر شده از حساب شخصی خود حق سرایدار را بدهید.

چرا که این موضوع برای او انگیزه می شود و شما را به دوستان خود که در ساختمانهای دیگر سرایدار هستند نیز معرفی خواهند کرد.بعد از مدتی خواهید دید که این عمل شما باعث می شود بدون تلاش کردن روزانه چندین فایل به شما سپرده شود و منبع دائمی از فایل ها نصیبتان خواهد شد.

استفاده از فایل یاب

بی شک امارات یکی از کشورهایی است که بهترین و پیش رفته ترین مشاوران املاک را در دنیا دارد .حتما تا بحال تبلیغات مشاوران املاک در دبی یا دیگر شهرهای امارات را دیده اید.
یک نکته بسیار جالب اینست که با تحقیق تیم ملک آموز از مشاوران املاک در امارات یکی از رموز موفقیت آنها را استخدام موتور سوارانی یافتیم که وظیفه آنها جمع آوری فایل است.
البته فایل یابی آنها کمی با فایل یابی در مشاورین املاک ایران متفاوت است .

چرا که امارات کشوری بسیار کوچک است و وظایف این فایل یاب ها اینست که به برج ها و مجتمع های بزرگ مراجعه کرده و مالک را برای عقد قرارداد انحصاری به املاک خود دعوت می کنند.
حال پیشنهاد ما به شما اینست که با همکاران خود مذاکره کنید و شخصی را پیدا کنید که دارای موتور سیکلت باشد و چند ساعت در روز بیکار باشد .

بعنوان مثال پیک هایی که در رستوران مشغول بکار هستند معمولا صبح ها وقت آزاد دارند.
بعد از پیدا کردن فایل یاب به او پیشنهاد دهید که در هفته ۳ روز به منطقه مورد نظر شما مراجعه کرده و شماره تماس مالکین خانه های نوساز یا خانه های خالی را برای شما جمع آوری کند ومبلغی را بعنوان حق الزحمه برای او در نظر بگیرید بعنوان مثال هفته ای ۵۰۰هزار تومان که این مبلغ فی مابین شما و همکارانتان تقسیم خواهد شد و مبلغی نا چیز می شود.
مطمعنا با استخدام فایل یاب شما همواره منبعی غنی و بروز از فایل های مناطق مختلف را در اختیار خواهید داشت.

احیای فایل

فایل های گذشته همواره منابعی مهم هستند و در هر رنج کاری بسیار کارآمد!
تصور کنید فردی ۶ ماه قبل قصد فروش ملک خود را داشته است و بعد از چند روز از فروش آن منصرف شده و یا امکان بازدید ملک در آن زمان وجود نداشته و یا به هر دلیلی ملکش فروش نرفته است .
تماس شما با آن فرد بعد از ۶ ماه می تواند جرقه ای برای تصمیم او جهت فروش مجدد باشد .

شما می توانید با اصول و منطق این فایل را برای خود تبدیل به فایل شخصی کنید.
یا در رنج اجاره مشاوران میبایست دائما در حال احیای فایل های سالهای گذشته باشند مثلا تصور کنید ٣ سال پیش آپارتمانی اجاره رفته و مستاجر بمدت ٣ سال قرارداد خود را تمدید کرده است و بعد از ٣ سال قصد تخلیه ملک مورد نظر را دارد.
اگر شما قبل از موعد تخلیه با مالک تماس بگیرید می توانید این فایل را تبدیل به فایل شخصی کنید.
احیای فایل را میبایست در طول هفته جزو برنامه کاری خود قرار دهید و منبعی از فایل های شخصی را قبل از تماس سایر همکاران رقیب خود از آن خود کنید.

جمع بندی فایل یابی مشاور املاک

قطعا روشهای زیادی برای قوی کردن فایل در مشاورین املاک وجود دارد که ما در این آموزش ٧ مورد از متداول ترین روش ها را به شما آموزش دادیم.
با استفاده صحیح از این ٧ روش اگر بتوانید در هفته یک فایل شخصی بدست آورید می توان گفت مشاوری حرفه ای هستید چرا که برای حرفه ای بودن داشتن فایل شخصی بسیار مهم است.
روش های دیگری به صورت مدرن وجود دارد  که در پکیج اموزش مشاور املاک ملک آموز به این روش ها اشاره کرده ایم.
امیدوارم با استفاده از آموزش های ملک آموز راه پیشرفت را برای خود فراهم کنید.

از طریق لینک زیر آموزش صوتی فایل یابی حرفه ای املاک را بصورت رایگان گوش بدهید

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

در دنیای پر تنش و رقابتی صنعت املاک، مشاورین نقش بسیار اساسی دارند. آن‌ها باید بر مهارت‌های گسترده‌ای تسلط داشته…

بیشتر بخوانید
مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

در صنعتی پر رقابت مانند املاک،برای یک مشاور املاک حرفه ای درک تفاوت ها بین مشتری بالقوه و بالفعل و…

بیشتر بخوانید

آموزش آگهی نویسی املاک؛اصول متن نویسی آگهی ملک

امروزه بحث فروش ملک یکی از مهم ترین چالش‌های افراد فعال در حوزه املاک و مستغلات است، آگهی‌های ملک و…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آواتار کاربر کاربر مهمان شیلا ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

سلام وقت به خیر ممنون بابت مطلب مفیدتون خانمی هستم که به تازگی در یک املاک نسبتا مدرن با عنوان منشی که در واقع وظیفه اش پاسخ به تلفن ها و تهیه فایلینگ هست شروع به کار کردم این مطلبی که شما گفتید مربوط به مشاوران هست من تقاضا دارم در زمینه تهیه فایل مناسب و مفید به من راهکار بدید ممنونم

افشین فرهنگ ۱۵ شهریور ۱۴۰۰

سلام چشم حتما

آواتار کاربر کاربر مهمان همکاری در فروش با پورسانت بالا ۱ فروردین ۱۳۹۹

مطلب عالی و مفیدی بود استفاده کردم موفق باشید و پایدار.لطفا شما هم از سایت من “کسب درآمد از همکاری در فروش” دیدن نمایید

آواتار کاربر کاربر مهمان مسعود ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

سلام خدمت دوستان واستاد فرهنگ عزیز

من مشاور املاک هستم و در کانال ملک اموزعضو هستم ما تو قم و در منطقه متوسط و پایین و غیر اپارتمانی کار میکنیم روش های فایل یابی که شما میگین تومنطقه ما چنتاش جواب نمیده البته ازروش هایی که میشه نهایت استفادرو میکنم ونتیجه خوبی هم گرفتم اما اگه امکانش هست (در رابطه با فایل یابی در شهرستان و مناطق غیر اپارتمانی) راهنماییم کنید

آواتار کاربر کاربر مهمان ميثم ۱۶ آذر ۱۳۹۷

سلام به نظرم شما باید خودتون موقع بازدید ملک توسط مشتری حضور داشته باشید ومرتبا بازدید رو ادامه بدیدو مالکان رو از فروش قیمت پایین ملک بترسونیدوبه اونها اطمینان بدید که قیمت فروش شما خیلی بالاتر از فروش مالکه

آواتار کاربر کاربر مهمان حامد ۷ آذر ۱۳۹۶

سلام و سپاس از اطلاعات جامع و کاملی که به اشتراک میگذارید

لطفا بفرمایید ذر تلگرام چگونه میتوان بشما پیام داد

آواتار کاربر کاربر مهمان MichlWaply ۱۵ شهریور ۱۳۹۶

Best prices.Buy GTA 5http://wmplati.com Minecraft, Uplay, Steam, Origin.

آواتار کاربر کاربر مهمان آرمین ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

سلام.خسته نباشین، مشاور تازه کارم، چکار کنم قوی شم.
ممنونم بابته مطلباتون…

آواتار کاربر کاربر مهمان محسن ۱ فروردین ۱۳۹۶

با سلام
درسته که تقریبا ما با یک سبک کار جدید روبرو هستیم و اون دنیای مجازی هست . وکار کردن بصورت تلفنی . اما کار ما یک خدماتی هست و کار خدماتی حضور شخص واسطه الزامی هست. فقط بازدید دادن نمیتونه مشتری رو به خواستش و شما رو به هدفتون برسونه.
اگه اینطوری بود سایت هایی مثل دیوار قاعدتا از من و شما مشاور تر بودند. حضور مشاور حس اعتماد زیادی به مشتری میده و توضیحات اونه که مشتری رو متقاعد به انجام معامله میکنه. از طرف دیگه ما هنوز با فرهنگ سنتی به سمت بازار الکترونیکی در حرکتیم پس عدم حضور مشاور بنوعی برای اشخاص نداشتن هیچ حقی رو در ذهن بسیاری از افراد تداعی میکنه . کما اینکه بسیاری از اوقات وقت میزاری و فعالیت میکنی اما موقع پرداخت حق الزحمه که میرسه خیلی ها میگن مگه چکار کردی حالا دو تا بازدید دادی و از این موارد. من به شما توصیه میکنم اگه به درآمد این کار علاقه مندی و انگیزشو داری حتما یه دفتر املاک خوب پیدا کن و به یه مشاور حضوری خودتو تبدیل کن . با آرزوی موفقیت

آواتار کاربر کاربر مهمان اوستا حق شناس ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

سلام

چطور میتونم با شما ارتباط برقرار کنم ؟

آواتار کاربر کاربر مهمان صبح سحری ۲۸ آذر ۱۳۹۵

اگر یک املاکی معامله ای در شهرستان دیگر انجام دهد و برای جلب اعتماد و آمنیت خاطر طرفین (فروشنده وخریدار ) نیاز به دفتر کار داشته باشد راهکار چیست!

آواتار کاربر کاربر مهمان خدیجه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

سلام . وقتتون بخیر و تبریک بخاطر سایت بسیار خوبی که دارید
من در حوزه مشارو املاک کار میکنم البته به صورت تلفنی نه حضوری .
فایل های زیادی برای تبلیغ میذارم و تماس های زیادی از سوی مشتریان دارم . برای بازدید آدرس ملک رو میدم و اونها اظهار میدارن که مورد پسند واقع نشده . حالا اینجا دو سوال دارم :
۱- امکان داره مشتری با مالک خودشان برای قرارداد هماهنگی کرده باشند ؟
۲- یک ترفند مهم برای جذب مشتری ارائه فرمایید .
ضمناً من عضو کانال ملک آموز هستم و مشخصاتم رو برای ثبت نام و شرکت در دوره های مجازی ارسال کردم . ممنون میشم جوابم رو بدید .

آواتار کاربر کاربر مهمان رسول ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

سلام
پیشنهاد بنده به شما اینه ک یک نفر مورد اعتماد پیدا کنید و با حقوق ثابت به عنوان بازدید برنده استخدام کنید.

آواتار کاربر کاربر مهمان يوسف ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

سلام دوست عزیز اینجوری اصلا فایده نداره یا مورد پسند مشتری نمیشه یا اگه بشه خود مشتری مالک بین خودشان مینویسند چون شما حضور نداشتی

آواتار کاربر کاربر مهمان مسعود ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

سلام خدمت دوستان واستاد فرهنگ عزیز

من مشاور املاک هستم و در کانال ملک اموزعضو هستم ما تو قم و در منطقه متوسط و پایین و غیر اپارتمانی کار میکنیم روش های فایل یابی که شما میگین تومنطقه ما چنتاش جواب نمیده البته ازروش هایی که میشه نهایت استفادرو میکنم ونتیجه خوبی هم گرفتم اما اگه امکانش هست (در رابطه با فایل یابی در شهرستان و مناطق غیر اپارتمانی) راهنماییم کنید