پایگاه آموزش مشاور املاک ترفند مهم افزایش قرارداد مشاورین املاک %ترفندهای کار املاک %اموزش املاک

ترفند مهم افزایش قرارداد مشاورین املاک

ترفند مهم افزایش قرارداد مشاور املاک

ترفند مهم افزایش قرارداد مشاورین املاک

ترفندافزایش فروش مشاورین املاک

 

شاید برای یک مشاوراملاک فروختن به ٩٠ درصد از مشتریان شبیه به افسانه باشد اما باانجام این ترفند میتوانید در کار خود موفقیت ٩٠درصدی را تجربه نمایید.

با ملک آموز همراه شوید:

نتیجه گیری از ٩٠ درصد مشتریان مشاور املاک:

کشف و استفاده محرک های خرید

برای نتیجه گیری و افزایش راندمان در املاک باید محرک های خرید را کشف کنید.

محرک های خرید مشتریان املاک چه چیزهایی هستند؟

خرید ملک یکی از مهم ترین و پرهزینه ترین تصمیمات زندگی یک فرد است. بنابراین، عواملی که بر تصمیم گیری تأثیر می گذارند. این عوامل را می توان به دو دسته تقسیم کرد: عوامل شخصی و عوامل محیطی.

عوامل شخصی

عوامل شخصی شامل نیازها، خواسته ها، ارزش ها و شرایط مالی املاک است. به عنوان مثال، یک خانواده ممکن است به دنبال خانه ای بزرگ برای فرزندان خود باشند، در حالی که یک فرد مجرد ممکن است به دنبال آپارتمانی کوچک و مقرون به صرفه باشد. همچنین، برخی از موارد ممکن است به دنبال ملکی برای سرمایه گذاری باشند، در حالی که برخی ممکن است به دنبال ملکی برای زندگی دائمی باشند.

عوامل محیطی

عوامل محیطی شامل شرایط اقتصادی، بازار املاک و مستغلات و سیاست های دولت است. به عنوان مثال، اگر بازار املاک در حال حاضر رونق باشد، مشتریان املاک ممکن است بیشتر به خرید داشته باشند. همچنین، اگر سیاست های دولت از خرید مسکن حمایت کند، ممکن است باعث افزایش املاک شود.

مهم ترین محرک های خرید مشتریان املاک:

  • نیاز به مسکن: نیاز به مسکن یکی از مهم ترین محرک های خرید مشتریان املاک است. این نیاز می تواند ناشی از عوامل مانند ازدواج، تشکیل خانواده، تغییر شغل، بازنشستگی یا افزایش جمعیت باشد.
  • خواسته ها و ارزش ها: مطالب و ارزش های املاک نیز می تواند بر تصمیم گیری آنها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، برخی از موارد ممکن است به دنبال ملکی با داشتن امکاناتی خاص باشد، در حالی که ممکن است به دنبال ملکی در منطقه ای خاص باشد.
  • شرایط مالی: شرایط مالی املاک نیز یکی از عوامل مهم در تصمیم گیری آنها است. اگر املاک توان مالی کافی برای خرید ملک نداشته باشد، نمی تواند اقدام به خرید کند.
  • شرایط: شرایط اقتصادی نیز می‌تواند بر اساس تصمیم‌گیری املاک تأثیرگذار باشد. اگر بازار املاک در حال حاضر باشد، املاک ممکن است بیشتر به خرید داشته باشند.
  • بازار املاک و مستغلات: بازار املاک و مستغلات نیز می توانند بر تصمیم گیری املاک تأثیر بگذارند. اگر قیمت املاک در حال افزایش باشد، املاک ممکن است برای خرید ملک اقدام کنند.
  • سیاست های دولت: سیاست های دولت نیز می تواند برتصمیم گیری مشتریان املاک تأثیر بگذارد. اگر سیاست های دولت از خرید مسکن حمایت کند، ممکن است مشتریان املاک برای خرید بیشتر افزایش یابد.

مشاوران املاک باید به عواملی برسند که برای تصمیم گیری مشتری املاک تأثیر می گذارد، باید مشخص شود. این عوامل می توانند به مشاوران املاک کمک کنند تا مشتریان خود را بهتر بشناسند و خدمات بهتری را به آنها ارائه دهند.

روش شناسایی و پاسخگویی به محرک های خرید مشتریان املاک:

پیدا کردن محرک های خرید کار سختی نیست.شما باید نخست درک کنید مشتریان چرا ملک میخرند؟؟؟

مشتریان املاک معمولا به ٢ دلیل خرید میکنند:

برای سکونت

برای سرمایه گذاری

مشتریان املاک در هر کدام از این دسته ها که باشند محرک هایی برای خرید دارند.

محرک خریداران مصرف کننده املاک

برای دسته اول احساسات نقش اصلی را ایفا میکند چرا که قائدتا مشتری ها تا زمانی که علاقه به ملک مورد بازدیدشان پیدا نکنند اقدام به خرید نمیکنند.همانطور که گفتیم کشف محرک مشتریانی که قصد سکونت در ملک درخواستی خود را دارند کار سختی نیست.کافیست بعنوان یک مشاور به حرف های آنها گوش بدهید و از آنها بخواهید که ملک درخواستی خود را توصیف کنند.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشید!  آموزش املاک|۱۵ نکته طلایی برای موفقیت مشاوران املاک

یک قانون ثابت در املاک وجود دارد.

٢ ویژگی اولی که هر مشتری در درخواست خود عنوان میکند قابل تغییر نیست و این ٢ ویژگی محرک های خرید اوست.

یعنی اگر مشتری در توصیف ملک درخواستی خود آسانسور و کم واحد بودن ملک را درخواست کرد بدانید که هرگز نمیتوانید به این مشتری ملک بدون آسانسور و پرواحد بفروشید.

در نقطه مقابل این ٢ ویژگی محرک خرید این مشتری محسوب میشود.یعنی اگر ملک معرفی شده از جانب شما این ٢ ویژگی را داشته باشد مطمعن باشید تا ٩٠ درصد بازدید شما نتیجه خواهد داد حتی اگرملک ایراداتی داشته باشد، تمرکز شما روی این ٢ محرک باعث انجام معامله خواهد شد.

شاید شما قبلا شنیده باشید که اگر دردی نباشد، درمانی نخواهد بود.این  جمله درباره فروش صحت دارد.اگر شما نتوانید خواسته های مهم خریدار احتمالی را دریابید که محرک خرید آنهاست، فروشی نخواهید کرد.

محرک خرید سرمایه گذاران املاک

اما در مورد دسته دوم که همان سرمایه گذاران هستند.محرک خرید این افراد فقط و فقط قیمت است.اگر ملک معرفی شده از جانب شما زیر قیمت باشد طوریکه برای سرمایه گذار بتوانید معادله سود در خرید را بیان کنید بی شک در انجام فروش موفق خواهید شد.

 ترفند افزایش قرارداد برای سرمایه گذاران املاک

برای استفاده از محرک های خرید این افراد کافیست توانایی مالی انها را کشف کنید.

بعد از این نسبت به بودجه آنها هر ملکی از جانب شما با اختلاف ١٠ درصد از قیمت واقعی معرفی شود بازدید شما ٩٠ درصد نتیجهخواهد داد.

یعنی اگر بعنوان مثال یک سرمایه گذار ٢ میلیارد توانایی مالی دارد و شما بتوانید در بازه قیمت ٢ میلیارد اپارتمانی با امکانات کامل بهارزش دو میلیاردو دویست میلیون تومان را بقیمت ٢ میلیارد برای او بخرید بازدید شما٩٠ درصد نتیجه بخش خواهد بود به شرط اینکه روی این محرک که قیمت است تاکید کنید.

دلایل نتیجه نگرفتن مشاور املاک

جمع بندی:

شما بعنوان یک مشاور میبایست تحلیل را بیاموزید.

اگر اکثریت بازدید های شما نتیجه بخش نیست،مطمعننا شما به نیاز و درخواست مشتریان توجهی ندارید و صرفا فایل های موجود را به آنها پیشنهاد میدهید. شغل شما مانند درست کردن یک پازل است که باید بدانید کدام قطعه را به کدام قطعه متصل کنید.

استفاده از محرک ها فروش باعث میشود پیشنهادهای شما برای مشتریان بر اساس نیازشان ارائه شود.وقتی دلیل خرید یک مشتری سکونت است ممکن است قیمت برای او مهم باشد اما برای او اولویت اول نیست.یعنی اگر حتی ملک پیشنهادی شما به این مشتری ۵٠٠ میلیون زیر قیمت هم باشد چنانچه نیاز او برای سکونت برطرف نشود موفق به انجام قرارداد نخواهید شد.

پس سعی شما برای فروش یک آپارتمان زیر قیمت به این مشتری نتیجه نخواهد داد و بلعکس سرمایه گذاران تنها به قیمت فکر میکنند و سعی شما برای فروش یک ملک خوش نقشه آفتابگیر اگر زیر قیمت نباشد به یک سرمایه گذار بی فایده است.

محرک های مشتری را بشناسید و از این محرک ها  برای تحریک مشتریانتان استفاده نمایید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

در دنیای پر تنش و رقابتی صنعت املاک، مشاورین نقش بسیار اساسی دارند. آن‌ها باید بر مهارت‌های گسترده‌ای تسلط داشته…

بیشتر بخوانید
مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

در صنعتی پر رقابت مانند املاک،برای یک مشاور املاک حرفه ای درک تفاوت ها بین مشتری بالقوه و بالفعل و…

بیشتر بخوانید

آموزش آگهی نویسی املاک؛اصول متن نویسی آگهی ملک

امروزه بحث فروش ملک یکی از مهم ترین چالش‌های افراد فعال در حوزه املاک و مستغلات است، آگهی‌های ملک و…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.