چگونه مانع دور زدن مشتریان املاک شویم؟ | پایگاه آموزش مشاور املاک

چگونه مانع دور زدن مشتریان املاک شویم؟

دور زدن مشاور املاک

دور زدن مشتری مشاور املاک برای مشاورین ناراحت کننده است.در این آموزش صوتی بررسی میکنیم چگونه مانع دور زدن مشتریان املاک شویم؟

چگونه مانع دور زدن مشتریان املاک شویم؟

دور زدن مشاور املاک یعنی چه؟؟؟

دور زدن مشاور املاک یا دورخوردن از مشتریان املاک یا به اصطلاح پیچاندن قرارداد عملی است غیر حرفه ای توسط مشتری یا مالک برای خوردن حق مشاور املاک و زمانی رخ میدهد که مشتریها بدون توجه به در نظرگرفتن حق و حقوق مشاور املاک با فروشنده یا موجر توافق کرده و بدون اطلاع مشاور املاک برای ندادن کمیسیون و حق الزحمه املاک اقدام به دور زدن مشاور املاک میکنند.

دور زدن مشاور املاک‌‌ چگونه انجام می شود؟

دور زدن مشاور املاک یا دور خوردن مشاور املاک معمولا با رد و بدل کردن شماره بین طرفین هنگام بازدید انجام میگیرد یا اینکه مشتری بعد از انجام بازدید بدون مشاور به محل فایل مراجعه میکند و با مالک ارتباط برقرار میکند. به تبلنی مشتری برای ندادن کمیسیون مشاور دور زدن مشتریان املاک میگویند.

گاهی پیش می آید که مشتری قصد دور زدن مشاور املاک را ندارد اما مالک به مشتری پیشنهاد میدهد که برای نپرداختن کمیسیون خودمان توافقی معامله را انجام دهیم.

آموزش صوتی مشاور املاک

چگونه مانع دور خوردن مشتریان املاک شویم؟

ما در مورد روش های پیشگیری از دور خوردن مشاور املاک در ویس آموزشی زیر با شما صحبت کرده ایم.

پخش آنلاین ویس آموزشی پیشگیری از دورخوردن مشاور👇

برای تهیه پکیج های آموزش تخصصی ملک آموز از طریق لینک زیر اقدام نمایید

پکیج های آموزشی ملک آموز اینجا کلیک کنید

ملک آموز دلالی نوین املاک

چگونه مانع دور زدن مشتریانمان شویم؟

سوال:

درمواجهه با برخی متقاضیان مشاور املاک که تقاضای تلفن یکدیگر را می کنند یا تلفن رد و بدل میکنند چگونه رفتار شود که  متقاضی ناراحت نشود و از طرفی جلوی دور زدن مشاور توسط مشتری گرفته شود؟

اجهاف مشتریان املاک

یکی از مشاغلی که متاسفانه در ایران همیشه مورد اجهاف قرار می گیرد مشاورین املاک هستند چرا که در خیلی از موارد مشتریان بدون توجه به زحمات مشاورین براحتی اقدام به دور زدن مشاورین کرده و با پرداخت مبلغی اندک به املاک های دیگر اقدام به انجام معامله میکنند.

این موضوع توسط بنده چندین بار ریشه یابی شده و من مقاله ای در اینباره نوشته ام و حتی از اتحادیه املاک تقاضا کردم که این مقاله را در قالب نامه ای رسمی بدست تمامی اعضای این صنف برساند اما متاسفانه بازتاب خوبی نداشت.

اگر از ریشه یابی این موضوع بگذریم و گفتن اینکه چه عواملی در این مشکل دهیل هستند و به جواب سوال بپردازیم بهتر است اما بگذاری یک ضرب المثل معروف بزنم تا شاید برخی از مشاورین املاک که این نوشته را میخوانند کمی به فکر فرو روند.

از ماست که بر ماست!!!!!!

بگذریم بریم سر جواب سوال……

چگونه مانع دور زدن مشتریان املاک شویم؟

من جواب این سوال را در ابعاد بزرگتری خواهم داد.

بنده از سال هفتاد و نه که بعنوان مشاور در یک املاک مشغول بکار شدم بارها توسط مشتری دور خورده ام و این موضوع بسیار ناراحتم میکرد از هرکس که سوال میکردم میگفت هیچ راهکاری برای این مشکل وجود ندارد و این مساله به شانس مشاور بستگی دارد.

برای من این جواب پاسخی قانع کننده نبود از طرفی نمی توانستم در حضور مشتری بی پرده این مساله رو بیان کنم چرا که ممکن بود اثباب ناراحتی مشتری فراهم شود و از طرفی در حقم بارها اجهاف میشد و این موضوع ناراحتم میکرد.

یک روز هنگام بازدید یکی از مشتریانم در حضور من شماره تماس فروشنده را گرفت و براحتی اقدام به دور زدنم کرد که اینبار این مساله بسیار روی بنده تاثیر گذاشت و شاید باورتان نشود سر این مساله من یکهفته به املاک مراجعه نکردم و از شدت ناراحتی تصمیم گرفتم تغییر شغل بدهم.

فردای آن روز زمانیکه در خانه تنها بودم به این فکر فرو رفتم که مگر می شود این مساله هیچ راهکاری نداشته باشد و بعد از ساعت ها فکر به این موضوع روشی را جهت جلوگیری از این امر ابداء کردم.

اول اینکه ما در املاک فرم هایی به اسم فرم بازدید داشتیم که در آموزش اخذ کمیسیون به آن اشاره کردم.

من بعنوان یک مشاور خجالت میکشیدم برگه بازدید رو از مشتری امضاء بگیرم.

اول اینکه یک راهکار برای این مشکل پیدا کردم و این راهکار به این شکل بود.

بهنگام مراجعه مشتری به املاک از مشتری میخواستم جهت امضاء به داخل دفتر مراجعه کند.

مشتری از من سوال میکرد که این چه فرمی است میگفتم فرم بازدید هست که مدیر املاکمون اجبار کرده این فرم پر بشه و طوری عنوان میکردم که پرکردن این برگه قانون املاک ماست و من چاره ای ندارم جز اینکه از قوانین املاک اطاعت کنم از وقتی این جمله رو میگفتم تمامی متقاضیانم بدون ناراحتی فرم بازدید رو امضاء میکردند که در این فرم نوشته است این ملک با این آدرس توسط فلان املاک سرویس داده شده و مشتری موظفه در صورت معامله حق املاک رو بپردازه.

این فرم یک حسنی که داره اینه که در ذهن مشتری یک ذهنیت بازدارنده ایجاد میکنه و مشتری به دلیل اینکه یک فرم رو امضاء کرده تو ذهنش از دور زدن املاک ترس داره و حسن دیگش اینه که اگر من دور میخوردم ، میتونستم از لحاظ قانونی ثابت کنم که حقم خورده شده

بنابر این امضای فرم رو برای خودم اجباری کردم و اگر از ١٠٠٠ مشتری یک نفر فرم رو امضاء نمیکرد میگفتم متاسفم اگر بدون فرم بازدید بدم مدیر املاکم اخراجم میکنه.

حتی در بعضی موارد که با مشتری در محل ملک قرار بازدید داشتم قبل اینکه از املاک حرکت کنم به مشتری زنگ میزدم و ازش سوال میکردم که فرم بازدید رو برای شما بیارم دم ملک که امضاء بفرمایید و با این حرف مشتری متوجه میشد که قبل از بازدید باید یک برگه رو امضاء کنه و وقتی میرفتم بدون مخالفت امضاء میکرد.

با امضای این فرم حداقل ۵٠ درصد از دور زدنام کم شد.

در حال حاضر در املاک خودم هم تمام مشاورها موظفند فرم بازدید رو امضاء بگیرن و تحویل منشی بدن.

روش بعدی پیشگیری از دور زدن مشاور املاک

برای ۵٠٪‏ دوم به این فکر کردم که باید مکالمه ای رو قبل از بازدید اماده کنم تا طرفین رو از دور زدن بترسونم و هم ناراحت نشن.

بعد از چندین روز فکر به این نتیجه رسیدم که باید طرفین رو از هم بترسونم!!!!! 

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشید!  ترفند تولید مشتری املاک

تعجب نکنین الان میگم یعنی چی!!!!

زمانیکه به فروشنده یا موجر زنگ میزدم که بازدید ملک رو هماهنگ کنم.

در تمام موارد برای اولین بار به هر مالکی میگفتم این مشتری که دارم برای ملکتون میارم انسان واقعا شریفی هست دیروز یک ملک واسش پیدا کردم ملک رو پسندید مالک ملک بهش زنگ زده گفته بیا املاک آشنای ما قرارداد بنویسیم. مشتری هم بهش گفته من از خرید ملک شما منصرف شدم و اگه طلا هم باشه ملک شما رو نمیخوام شما که به این راحتی حق املاک رو میخوری تو معامله حق منم میخوری پس ادم خطرناکی هستی.

بعد گفتن این جمله به مالک میگفتم مشتری که این رفتار رو بکنه معلومه انسان شریفی هست و مسلما پولش هلاله و اگر باهاش معامله کنید پولش واستون برکت داره.

با این مکالمه بطور غیر مستقیم یه ترسی رو تو جون مالک مینداختم که اگر یک درصد هم قصد دور زدن داشت به این فکر میکرد که مشتری بهش بگه تو مال حروم خوری و …..چیز و از طرفی بهش میفهموندم که اگه یه مشتری هم بیاد بهش بگه املاک رو دور بزنیم پیش خودش فکر کنه که این داره حق املاک رو میخوره پس ممکنه حق منم بخوره .

با این مکالمه احتمال دور زدن توسط فروشنده رو تاحد بسیار زیادی پایین میاوردم.

حالا موند مشتری که برای اون چه راهکاری داشته باشم.

👇چگونه مشاور املاک حرفه ای شویم؟👇

لینک مطلب اینجا کلیک کنید

ادامه پاسخ در خصوص دور زدن مشتریان املاک

حالا مونده مشتری که چه راهکاری براش داشته باشم

یک مکالمه برای خودم درست کردم که قبل بازدید این مکالمه رو انجام میدادم

تمامی این مکالمه رو تجسم کنید تو ذهنتون و احساس کنید شما بجای من هستید:

ملک رو معرفی کردم و قرار بازدید گذاشتم

مشتری به املاک مراجعه کرده و من داخل ماشین مشتری نشستم و حرکت کردیم.

مکالمه من با مشتری:

آقای فلانی خودتون الان کجا ساکن هستید؟

مشتری پاسخ میدهد

بعد از پاسخ مشتری:

راستی آقای فلانی یک لطفی کنید داخل ملک بهنگام بازدید به هیچ عنوان بروز ندید ملک رو پسند کردید اصلا هیچ صحبتی نکنید فقط ملک رو ببینید بیایم بیرون چون تجربه به من ثابت کرده اگر مالک همون لحظه احساس کنه شما ملک رو پسندیدین امکان داره قیمت رو بالا ببره.

البته مالک این ملک آدم بسیار خوبی هست و تقریبا با ما آشنا هست من یه خاطره باحال ازش دارم.

یک روز با یه مشتری برای بازدید ملکش رفتیم مشتری فردای اون روز رفته بود دم ملک زنگ و که زده بود مالک اومده بود دم در و مشتری گفته بود من یه آشنا دارم بریم املاک آشنای من.

مالک هم با عصبانیت بهش گفته بود من ملکم رو به شما نمیفروشم چون شما مال مردم خوری  همین طور که چندر غاز حق بنگاه رو میخوری تو معامله صد در صد حق منم میخوری. بعد اینکه با مشتری دعوا کرده بود مشتری بهم زنگ زد قضیه رو تعریف کرد و ازم عذر خواهی کرد و گفت خانومم این ملک رو پسندیده و هر طور میتونی نشست بزار.

وقتی به مالک زنگ زدم که بیا گفت من به این آدم آپارتمانم رو نمیفروشم این ادم خطرناکه و مال مردم خوره کسی که حروم خور باشه معامله باهاش اشتباس.

کلا مالکه آدم خیلی باحالیه و ادم از معامله کردن با یه همچین آدمهایی لذت میبره .

راستی شما چند وقته دنبال ملک میگردی؟

با این مکالمات که انجام میدادم مشتری در وحله اول ترغیب میشد داخل ملک با مالک حرف نزنه که بخواد شماره تلفن رد و بدل کنه و….چراکه بهش گفته بودم اگه پسند کردی نشون نده که پسندیدی چون مالک قیمتش رو بالا میبره و سفت میشه .

در وحله بعد وقتی اون خاطره رو تعریف میکردم طرف فکر اینکه بعد از بازدید خودش بره سراغ فروشنده رو از سرش مینداخت بیرون و اگر هم چنین قصدی داشت میترسید که با مالک دعواش بشه.

و از طرفی بلافاصله بعد از تعریف این خاطره حرف رو عوض میکردم که مشتری فکر نکنه من نقطه ضعف دارم.

با انجام شیوه های بالا باور کنین دیگه تو هیچ معامله ای دور نخوردم و کارم همیشه به روال عادی انجام میشد و هیچ کسی نتونست حقم رو بخوره.

البته اینم بگم که اگه کسی حقتون رو بخوره مطمعن باشین به خودش بدی کرده و اینکار با دزدی هیچ فرقی نداره و آخر عاقبت خوبی نداره.

خونه ای که اولش با مال حروم خریداری بشه معلومه آخرش چطور تموم میشه.

شما هم سعی کنید مکالمه های مختلفی مثل این بسازین و تو ذهنتون باشه که نذارین کسی حقتون رو بخوره.

برای ورود به کانال ملک آموز روی لینک زیر کلیک کنید 

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

لینک راهنمای کانال تلگرام ملک آموز

یک روش رایج دور زدن مشاور املاک

یکی از مواقعی که اکثرا موجب دور خوردن شما میشه زمانهایی هست که با ٢ طرف قرار دارید و معامله در جلسه اول انجام نمیشه و موکول به زمان دیگری خواهد شد.

در این مواقع مشتری و مالک بعد از بیرون آمدن از املاک شماره رد و بدل میکنند.

راهکار اینه که بعد از جلسه یک طرف رو به بهانه ای نگه دارید و طرف دیگر رو تا بیرون از املاک هدایت کنید و از رفتنشون مطمعن بشید.

این رفتار از جانب شما نباید با نگاه بد شکل بگیره چون همه مشتریان قصد دور زدن ندارند

شما با این کار فقط مانع از اجهاف احتمالی خواهید شد.

سعی کنید در زمان بازدید و کارشناسی مشتریان و مالکین را از خطرات معامله بدون واسطه آگاه کنید.

فایل دزدی مشاورین املاک

مشاورین حرام خور

بیشتر مواقع با الفاظی که از طرف مشتری بکار برده میشه تا حدودی میشه حدس زد که مشتری واقعی هست یا مشاور، مثلا اصطلاح فایلتون موجوده معمولا توسط مشتری بکار برده نمیشه

اما نمیشه قطعا گفت کسی که بگه فایلتون موجوده مشاورِ،پس اگر حس کردید مشتری  واقعی نیست .

 تو زنگ اول اطلاعات ندید و با یه بهونه که مثلا تو جلسه قرارداد هستید به مشتری عنوان کنید که همین الان از جلسه بیرون میام و تماس میگیرم

به محض قطع کردن تلفن شماره مشتری رو تو گوگل و دیوار جستجو کنید.به همین راحتی میتونی بفهمی طرف مشاور بوده یا نه

امام علی میفرماید:حق دادنی نیست حق پس گرفتنی است و مومن نمیگذارد حقش را کسی ضایع کند.

مطمعن باشید که با این روش ها تا حد بسیار پایینی دور خوردن رو کاهش میدین و پیشگیری میکنین و هم هیچ شخصی از این روش های پیشگیرانه ناراحت نمیشه.

امیدوارم از این آموزش استفاده کرده باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
جملات کلیدی مشاور املاک نابغه

جملات کلیدی مشاور املاک نابغه

جملات کلیدی مشاور املاک،املاک شغلیست کلامی،پر از جملات ساده و پیچیده که بکار بردن صحیح جملات کلیدی املاک در جای…

بیشتر بخوانید
انتخاب فایل مشاور املاک در شرایط بحران

انتخاب فایل مشاور املاک در شرایط بحران(صوتی)

انتخاب فایل مشاور املاک در زمان رکودهای مقطعی بازار مسکن مهم ترین چالش یک مشاور املاک است،آموزش صوتی انتخاب فایل املاک

بیشتر بخوانید
دلایل نتیجه نگرفتن مشاور املاک

دلایل نتیجه نگرفتن مشاور املاک

همه چیز در باره دلایل نتیجه نگرفتن مشاور املاک و عدم موفقیت مشاور املاک.دلایل عدم نتیجه گیری مشاورین املاک قرارداد ننوشتن در املاک

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.