استرس در فروش مشاور املاک | پایگاه آموزش مشاور املاک

استرس در فروش مشاور املاک

استرس در فروش مشاور املاک

استرس در فروش مشاور املاک،اعتماد بنفس مشاور املاک،افزایش فروش در املاک، استرس مشاور املاک،تقویت مشاور املاک،استرس فروش در املاک

استرس در فروش مشاور املاک

خجالت ، کم رویی ، استرس

خجالتی بودن و کم حرفی و کم رویی یکی از مواردی هست که خیلی از مشاورین املاک با اون مواجهه هستند و در بیشتر موارد نمی توانند که یک ارتباط موثر و خوب با مشتریان یا همکارانشان برقرار کنند.

خیلی وقت ها نیاز هست ما در جمعی صحبت کنیم، اما به خاطر خجالتی بودن و کم حرف بودنمان نمی توانیم مواردی رو که باید مطرح کنیم و فرصت های خیلی زیادی رو از دست می دهیم.در مورد رفع خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی مشاوره هایی داشتم که واقعاً خاطرات تلخی رو می شنویدم.

برای مثال، شخصی بود که در یک شرکت مشغول به کار بود، کارش را حرفه ای انجام می داد، اما نمی توانست با دیگر همکارانش ارتباط موثری برقرار کند و این موضوع باعث شده بود که همکارانش او را بعنوان فردی منزوی و کج خلق بشناسند.شخصی دیگر که در مجموعه ای مشغول به کار بود و فوق العاده فرد خجالتی ، کم رو و کم حرفی بود، هر زمان جلسه ای با مدیران خود داشت و می خواست از طرح های فوق العاده ای که در ذهنش دارد صحبت کند نمی توانست و مثل یک چوب خشک میومد داخل جلسات و بر می گشت. بعد از مدتی هم مدیران تصور کرده اند که آن فرد اصلاً خلاقیتی ندارد و بهتر است که اون را از شرکت اخراج کنند.

یا فرد دیگر که بعد از گذشت یک سال از زندگی مشترک، همسرش او را بخاطر اینکه به او می گوید تو مرد نیستی، وقتی نمی تونی حقت رو از کسی بگیری، تو عرضه جواب دادن رو به کسی که بهت توهین کرده نداری، تو عرضه نداری خیلی از جاها حرفت رو بزنی و حقت رو بگیری لیاقت من رو نداری و مرد زندگی من نیستی.و یا داستان هایی دیگر که اگر خودمان با موضوع خجالتی بودن کم رویی و کم حرفی روبرو هستیم بهتر می توانیم این موضوع را درک کنیم.

اعتماد بنفس مشاور املاک

یک مشاور املاک میبایست با اعتماد بنفس قدرت خود را به رخ رقیبانش بکشد، وقتی مهم ترین ابزار یک شغل دچار اختلال و کمبود باشد نتیجه گیری غیر ممکن است.

مشاوری که توانایی صحبت کردن نداشته باشد مانند هیزم شکن بدون تبر است. ابزار شما در شغلتان زبان شما و قدرت تکلم و متقاعد سازی است . استرس و خجالت و کم رویی باعث اختلال در این بخش حساس شغل شما خواهد شد.

راه های کنترل استرس در فروش مشاور املاک

برای از بین بردن استرس در فروش مشاور املاک و کم رویی در مذاکرات خود باید چند مشکل را رفع کنید:

١-انتهای هر اتفاق

غالب دلایل استرس در یک مذاکره دلیل ذاتی ندارند. بلکه نتیجه افکار مشاور قبل از انجام مذاکره است.بعنوان مثال یک مشاور قبل ازمذاکره به اتفاق های بدی که ممکن است در طول مذاکره رخ بدهد فکر کرده و در نتیجه هنگام مواجهه با مخاطب خود نمیتواند از توانایی ١٠٠ درصد خود بهره ببرد.قبل از انجام مذاکره هزاران ایده در ذهنتان نقش میبندد اما با شروع مذاکره توانایی سخن گفتن ندارید.

راه حل :

این مشکل را در ذهن خود حل کنید که انتهای هر اتفاق چه خواهد شد.فرض کنیم که اصلا ایده های شما عملی نشود!

یا حتی در طول مذاکره مرتکب اشتباهی شوید!

یا با یک اتفاق بد چند مشتری را از دست بدهید!

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشید!  مبانی خاص کار در املاک(برنامه ریزی)

انتهای این اتفاقات برای شما سود خواهد بود چرا که حرف زدن و اشتباه کردن بهتر از حرف نزدن و امتحان نکردن است.بنابراین دلیلی برای نگفتن و دلیلی برای استرس و ترس وجود ندارد.انتهای بدترین اتفاق ممکن است مشتری خود را از دست بدهید و مشتری دیگری جایگزین او کنید.پس دلیل مهمی برای استرس وجود ندارد

دلیل استرس مشاور املاک چیست؟

٢- دلیل استرس

با خود فکر کنید که چه دلایلی باعث داشتن استرس در مذاکره خواهد شد.فرض کنیم برای مذاکره در ارتباط با قیمت یک ملک میخواهیم با فروشنده صحبت کنیم.ممکن است فروشنده با شنیدن صحبت های ما حاضر به فروش ملک خود با قیمت اعلامی نشود.

یا ممکن است با یک فروشنده عصبانی مواجه شویم که از صحبت های ما بشدت خشمگین شود.در اینصورت دلیلی برای استرس وجود ندارد با یک عذر خواهی ارتباط را با شخص طرف مذاکره قطع میکنیم و هیچ اتفاق بدی رخ نخواهد داد.پس دلایل استرس را قبل از انجام مذاکره در ذهنمان تحلیل خواهیم کرد

فنون کنترل استرس مشاور املاک در مذاکره

٣- یادگیری فنون تغییر مذاکره

برای هر عملی ، عکس العملی وجود دارد.باید یادبگیریم چگونه در تنگناها از خطرات و آسیب های مذاکره فرار کنیم و ورق را بنفع خودمان تغییر دهیم.بعنوان مثال به فروشنده ای که از شنیدن صحبت های ما خشمگین می شود توضیح دهیم که دلیلی برای عصبانیت  وجود ندارد و شغل مشاور املاک اقتضا میکند روش های مختلف مذاکره را امتحان کنیم.

یا اینکه یاد بگیریم بعد از یک اشتباه در مذاکره چگونه مذاکره را مجددا ادامه بدهیم و ایراد خود را در مذاکره بپوشانیم.پس یادگرفتن چگونگی فرار از تنگناهای فروش یکی از راههای غلبه بر استرس در فروش مشاور املاک است.

تمرین مذاکره و افزایش اعتماد بنفس

۴- مذاکره را تمرین کنیم

همین امروز شروع کنید.چند مورد فرضی را در ذهن خود تجسم کنید و در رابطه با آسیب های احتمالی راهکار های مختلف را بصورت فرضی امتحان کنیدبعنوان مثال تجسم کنید فروشنده از صحبت های شما خشمگین شده.اینبار خود را بصورت فرضی در نقطه مقابل خود قرار دهید.

چه راهکار هایی موجب جبران آسیب در مذاکره خواهد شد؟

هرروز چندین بار با مشاورین املاک همکار خود مذاکره را تمرین کنید تا در مواجهه با مشکلات همه جوانب را سنجیده باشید و غافل گیر نشوید.مواجهه با آفت های مذاکره موجب غافل گیری و دستپاچگی مشاور املاک خواهد شد و با تمرین کردن در موقعیت های مختلف استرس را از بین خواهید برد چراکه قبلا بصورت فرضی در این موقعیت قرار گرفته اید.

شما میتوانید از طریق لینک زیر فنون مذاکره در املاک را بیاموزید

لینک مطلب فنون مذاکره در املاک

۵-دلیل مذاکره چیست؟؟؟

هر شخصی که به شما بعنوان مشاور املاک مراجعه میکند چه خریدار و چه فروشنده مسلما توانایی انجام یک قرارداد را ندارد. بنابراین دلیل مذاکره بالا بودن سطح آگاهی شما نسبت به مخاطبتان است.

در ذهن خود تحلیل کنید که با هر واکنشی از طرف مقابلتان که روبرو شوید کاستی ها را میتوانید با توضیح دادن پوشش دهید.این شما هستید که درحال دادن راهنمایی به طرف مقابلید و زمانیکه شما گوینده و طرف مقابل شنونده باشد دلیلی برای استرس وجود ندارد .

چرا که ضعف های شما در مذاکره هیچ گاه به منزله عدم توانایی شما نخواهد بود بلکه از طرف مقابل بعنوان تفاوت و سطح تمایز شما نسبت به مشاورین املاک دیگر برداشت خواهد شد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

در دنیای پر تنش و رقابتی صنعت املاک، مشاورین نقش بسیار اساسی دارند. آن‌ها باید بر مهارت‌های گسترده‌ای تسلط داشته…

بیشتر بخوانید
مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

در صنعتی پر رقابت مانند املاک،برای یک مشاور املاک حرفه ای درک تفاوت ها بین مشتری بالقوه و بالفعل و…

بیشتر بخوانید

آموزش آگهی نویسی املاک؛اصول متن نویسی آگهی ملک

امروزه بحث فروش ملک یکی از مهم ترین چالش‌های افراد فعال در حوزه املاک و مستغلات است، آگهی‌های ملک و…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.