برنامه کاری یک مشاور املاک موفق نسخه ۱۴۰۲

برنامه کاری یک مشاور املاک موفق نسخه ۱۴۰۲

امروز قصد داریم برنامه کاری مشاوران املاک موفق ،مدیریت زمان در املاک و ساعت کاری مشاور املاک بررسی کنیم .تایم استراحت مشاور املا‌ک،کار پاره وقت در املاک

برنامه کاری مشاور املاک موفق ورژن ۱۴۰۲

سوال یکی از مخاطبان ملک آموز در ارتباط با نحوه تقسیم بندی زمان در املاک هست.سوال: بدلیل اینکه صبح ها رو وقت صرف فایل نوشتن و در آوردن فایل های دیوار و شیپور و احیای فایل میکنند تقریبا زمان رو از دست میدن و پرسیدن چگونه زمان رو مدیریت کنن؟

نقش مهم دفاتر املاک در مدیریت زمان مشاور چیست؟

اول اینکه باید بگم من هیچ ایرادی به مدل و نوع املاکی در اون کار میکنین نمیگیرم. اما باید بگم بعضی از دفاتری که در اون مشغول بکار هستید اصلا املاک نیستن.خیلی از اعضاء سوال کردن که املاک کفی بهتره یا آژانس مسکن؟
باید بگم نوع املاک زیاد مطرح نیست و این یک چیز سلیقه ای هست.
نکته مهم اینکه املاک باید دارای تمامی امکانات باشه مثلا فرض کن تو مکانیکی آچر ندارن با انبر دست پیچ باز کنند!!!

برنامه کاری مشاور املاک
برنامه کاری مشاور املاک

اتلاف وقت در دفاتر املاک

وظیفه مشاور فایل در آوردن از دیوار و شیپور و غیره نیست. شما اصلا کار بیخودی انجام میدید.یک کار فوق العاده سنتی و بدرد نخور اینه که شما بشینید فایل از روزنامه و سایت و نرم افزار در بیارید.تاکید ما روی بالا بردن تعداد تماس برای فایل درآوردن نیست.اگر در آموزشها از تعداد بالای تماس گفته ایم منظور تماس روی فایل های موجود است.
احیای فایل وظیفه منشی املاک هست املاک حتما باید منشی داشته باشه چه کفی چه آژانس مسکن فرقی نمیکنه منشی لازمه املاک هست حتی اگر املاک ۵ متر باشه.
من روی صحبتم با مدیر های املاک هم هست.
مدیران املاک بخاطر صرفه جویی در هزینه هاشون کیفیت کار خودشون رو پایین می آورند.حقوق یکسال یک منشی برابر با یک قرارداد فروش هست.
اما این رو در نظر بگیرید که وقت مشاورین رو بجای اینکه صرف کار مفید کنین صرف کارهایی میکنین که به هیچ دردی نمیخوره.
یا مثلا چند نفر پیام دادن به ما که مدیر املاک مارو مجبور میکنه هر روز صبح بریم در خونه ها فایل یابی؟
چه کسی به شما گفته مشاور باید هر روز بره در خونه مردم رو بزنه فایل در بیاره؟
هرکی این رو بهتون گفته سواد این کار رو نداشته.
فایل یابی حتی بصورت خانه به خانه راه داره ، روش داره ، برنامه ریزی میخواد.مشاور مگه بیکاره هر روز بره در خونه مردم فایل در بیاره؟
سوم اینکه بارها گفتیم شما مشاور هستید مشاوره یعنی برنامه ریزی.
شما مثلا زمانیکه میرید واسه کنکور پیش مشاور تحصیلی، مشاور برای شما برنامه ریزی میکنه کی درس بخونید؟کی استراحت کنید؟ کدوم درس رو اول بخونید؟ کدومو آخر بخونید؟کار شما هم همینه.
مطمعن باشید اگه الا بختکی کار کنید به هیچ جا نمیرسید.

خطای بزرگ!مشاور یا فایل جمع کن؟

چهارم اینکه کی به شما گفته هر روز هی فایل به فایل هاتون اضافه کنید؟ما صد بار در آموزشها گفتیم شما نباید واسه مشتری دنبال فایل بگردید!
شما واسه فایل باید دنبال مشتری بگردید.
فرق این دو خیلیه!!!!!
وقتی شما واسه مشتری دنبال فایل میگردید مثلا در یک بازه زمانی ١٠ تا مشتری با بودجه های مختلف با شرایط و سلیقه های مختلف دارید.

  • یکی میخواد خونه کم واحد باشه
  • یکی میگه مجتمع میخوام
  • یکی میگه طبقه بالا باشه
  • یکی میگه طبقه پایین باشه
  • یکی نوساز میخواد
  • یکی چند سال ساخت میخواد
  • یکی ۵٠ متری میخواد یکی ٢٠٠ متری

اگه بخواهید واسه مشتری دنبال فایل بگردین باید تموم وقتتون رو بزارین دنبال فایل پیدا کردن اخرشم هیچی به هیچی!

مدیریت زمان در املاک
مدیریت زمان در املاک

ساعت کاری مشاور املاک

بسیاری از افراد بدنبال این پرسش هستند که ساعت کاری مشاوران املاک چند ساعت در طول روز است؟

مطمعننا در شهرهای مختلف ساعات فعالیت مشاوران املاک باهم تفاوت دارد.اما اگر بخواهیم یک مبنای کل برای تایم کاری املاک در نظر بگیریم،اغلب مشاوران املاک از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۹ شب مشغول فعالیت هستند.

مدیریت زمان یک مشاوراملاک موفق باید چگونه باشد؟

شما زمانتون رو باید اینطوری مدیریت کنید.
اول یک رنج قیمت و یک رنج متراژ رو و یک منطقه رو انتخاب کنید.بعنوان مثال بگید من فروش آپارتمان بین ۶٠ تا ٨٠ متر فقط دربلوارفردوس کار میکنم.دیگه دنبال متراژ و منطقه دیگه نگردید.

بعضی مشاورا رو همه چیز کار میکنند.اینارو که میبینیم یاد یک لوازم آرایش فروش می افتیم که تو مغازش عطر و ادکلن و رژ لب داره میفروشه. بعد اونور مغازش برنج هاشمی اعلاء میفروشه. یه گازم گذاشته اون گوشه یکی گشنه شد فلافل با ترشی بهش بده. بعد پشت شیشه نوشته تعمیرات موبایل و کاغذ دیواری پذیرفته می شود. بعدم باهاش حرف میزنی میگه یه وقت کفتر و مرغ عشقم خواستی تو حیاط دارم ارزون میدم.
بعد یکی عطر میخواد میره تو مغازه میگه فلان سبک عطر میخوام و فروشنده میگه ندارم. بعد میگی برنج دودی میخوام میگه ندارم.میگی فلافل با ترشی مخلوط میخوام میگه ندارم.
ولی یک مغازه میری فقط عطر داره وقتی سبک بوی مورد علاقتو میگی ١٠ تا میزاره برات یکیشو میخری
حالا خودتون فکر کنین کدومش درسته؟
پس همیشه تو یه محدوده و رنج باید کار کنید.در آموزشهای تخصصی دوره مبانی املاک توضیح دادیم که

مدت زمان استراحت مشاور املاک در طول روز چقدر است؟

اکثر مشاوران املاک در طول تایم کاری خود بین ساعت ١ ظهر تا ۴ را در ظهر به استراحت میپردازند.مشاورین املاک در این ساعات معمولا مشغول خوردن ناهار و استراحت می شوند و بعضی از آنها نیز این تایم را به منزل می روند.طبیعتا برای مشاور املاک موفق این تایم استراحت کم تر است.در ادامه بطور مفصل در خصوص ساعت کاری مشاوران املاک و تایم استراحت دفاتر املاک صحبت خواهیم کرد.

آیا میتوان بصورت پاره وقت در املاک کار کرد؟

بله،بسیاری از دانشجویان و کارمندان بعد از تایم اداری در دفاتر املاک مشغول بکار می شوند و اتفاقا درآمد خوبی هم دارند.به شما پیشنهاد میکنم بعد از خواندن این مطلب حتما راهنمای کامل استخدام در مشاور املاک را از لینک زیر بخوانید تا پاسخ بسیاری لز پرسش های خود در مورد فعالیت بعنوان یک مشاور املاک موفق را بگیرید.

اصل و اساس کار شما ایجاد تخصص هست.

استفاده از قانون ۸ فایل شاخصه مهم مدیریت زمان

دوم شروع کنین مطابق آموزشهای گفته شده ٨ تا فایل تو همون منطقه و متراژ پیدا کنید.(قانون ۸ فایل)
سعی کنین فایل هایی که پیدا میکنین با هم متفاوت باشه مثلا یه ۶٠ متری مجتمع پیدا کنین یک ۶٠ متری کم واحد و یک نوساز یک قدیمی
این فایل هارو زنگ بزنین با مالکش هماهنگ کنید. برید همه فایل هاتون رو ببینید فرم کارشناسی پر کنید و با مالکش کانکت بشید.

پشنهاد میکنیم بعد از مطالعه این آموزش مطلب زیر را حتما بخوانید

لینک راهنمای کامل فایل یابی

آگهی و تلاش برای پیدا کردن مشتری

در قدم بعدی این ٨ تا فایل رو بزارید جلوتون شروع کنید آگهی دادن .واسه فایل ها دنبال مشتری باشید نه واسه مشتری ها دنبال فایل.
اینطوری درصد موفقیتتون بیشتره چون تو یک محدوده ٨ تا فایل با یک بازه متراژی دارید. مشتری که زنگ میزنه بالاخره از این ٨ تا فایل یکیشو می پسنده.
کار این ٨ تا فایل رو به سر انجام برسونین بعد برید سراغ فایل دیگه.

برنامه کاری مشاور املاک در روزهای آگهی

مشاور وقتی آگهی داره ترجیحا باید تمرکزش رو بزاره روی پاسخ دادن به آگهی. از ٨ صبح تا ١٠ شب باید فقط آگهی جواب بده.
١٠٠٠ تا مشتری رو آگهی زنگ بزنه یا ٢ تا زنگ بزنه فرقی نمیکنه.فایلی رو که آگهی کردین فقط یک نفر میخره یک خونه رو که نمیتونین به ١٠٠٠ نفر بفروشید!
یک دفعه میبینید از صبح هیچ کس زنگ نزد همون یک نفر یکدفعه ساعت ١١ شب زنگ زد.مشاور همیشه باید تلفنش رو جواب بده.
حتی اگه تو دستشویی بودید یا نصف شب خواب بودید باید تلفنتون رو جواب بدید.یه بیزینسمن هیچ وقت نباید تلفنش خاموش باشه یا جواب نده.همیشه گوش بزنگ باشین.پس قدم بعدی مطابق آموزش فروش تلفنی باید با همون استراتژی در آموزشها آگهی رو پاسخ بدید

نکات مهم در برنامه کاری روزانه مشاوران املاک

در این بخش از برنامه کاری میخواهیم برنامه روزانه را بررسی کنیم.
شما شغلی مثل فست فود یا ساندویچی را در نظر داشته باشید.برنامه کاری مشخصی دارند یعنی هر هفته باید مایحتاج یک هفته خود را خرید کنند.هر روز صبح گوجه و خیارشور و کاهو و سس و …. را آماده و خورد میکنند.
هر روز صبح نان تازه میخرند.مثلا هر چند روز یکبار باید غذاهای زمان بر مثل بندری یا غیره را آماده کرده و در یخچال داشته باشند و بسیاری از برنامه های کاری که لازمه کارشان هست.
حال تجسم کنید شما به یک فست فود مراجعه میکنید و یک ساندویچ بندری سفارش میدهید.
صاحب فست فود شروع میکند پیاز را پوست میکند و خرد میکند و تفت میدهد. سپس از مغازه بیرون رفته و بعد از نیم ساعت با یک تکه سوسیس و یک تکه نان و….. وارد مغازه می شود و سوسیس را خرد کرده می پزد. باز دوباره برای خرید گوجه و خیار شور و کاهو بیرون می رود و بر میگردد و گوجه و کاهو رو میشورد و خورد میکند و…….
بقیه ماجرا را خودتان تجسم کنید.آیا می شود اینگونه کار کرد؟
شما شغل های دیگر را هم در نظر بگیرید همین است
حتی یک دکتر هم باید برنامه کاری داشته باشد.
مثلا مریض که شدیم مراجعه میکنیم دکتر میگه یک لحظه صبر کن من برم یه بستنی بخرم بخورم بعد چوبشو بیارم گلوت رو معاینه کنم!!!
این مثال را میزنم که مخصوصا به برخی از مشاورین بر بخورد شاید کمی به خودشان بیایند.
(یک چوپان هم سر یک ساعت گوسفندان را به چرا می برد و سر یک ساعت بر میگرداند)
اما برخی از مشاورین اصلا فکر میکنند شغل املاک یعنی وقت تلف کردن!بی برنامه می نشینند و منتظرند که از اسمان یک مشتری ببارد و روبرویشان بشیند و بگوید من هرچیز که تو بگی را میخرم.

استفاده درست از زمان در شغل املاک

چنین چیزی هیچ وقت اتفاق نمی افتد.یک مشاور حرفه ای باید از زمانی که وارد دفتر می شود تا پایان کارش دائما در حال مذاکره و جدال باشد.در این بین شما می بایست برای خود یک برنامه کاری تدوین کنید که حتی از کوچکترین زمان استفاده کنید.
بارها گفتم هرگاه همکارتان در کنار شما شروع به بحث کرد و حرف های غیر کاری زد خیلی محترمانه بگویید من وقتی برای تلف کردن ندارم.بعد از ساعت کاری صحبت میکنیم. بگذارید در مورد شما هر چه میخواهند فکر کنند. بزودی زمان همه چیز را اثبات میکند.

ثانیه ها چه نقشی در موفقیت مشاور املاک دارند؟

من سال ۷۶ که با سن خیلی کم وارد املاک شدم افرادی در آنجا کار میکردند که تجربه کاری آنها به ١٠ سال هم میرسید و من بدون اینکه چیزی بلد باشم در کنارشان مشغول بکار شدم.
همه مشاورین ساعت ١٠ صبح وارد املاک می شدند و من با اینکه راهم دور بود ساعت ٨ صبح در املاک شروع به فعالیت میکردم و خیلی از مواقع که آبدارچی دیر می کرد حتی ساعتی پشت در می ماندم.
ظهر که میشد مشاورین ساعت ١٢ از املاک به بهانه ناهار خارج شده و ساعت ۵ به املاک بر میگشتند. من و برادرم تنها مشاورینی بودیم که یک سره در املاک می ماندیم.ساعت ٣یک کنسرو می خریدیم و در حد نیم ساعت میخوردیم و بلافاصله مشغول بکار می شدیم.
مشاورین دیگر ساعت ٨ به خانه مراجعه می کردند ولی ما تا ساعت ١٠ در املاک کار میکردیم.
در هنگام کار مشاورین دائما به شوخی و خنده و مسائل سیاسی و اقتصادی می پرداختند و ما گویی که کر هستیم و هیچ چیز نمیشنویم.
حتی بعضی از مواقع که بلند می خندیدند ما اعتراض میکردیم و مدیر املاک آنها را جریمه می کرد. به همین دلیل با ما لج بودند و ما را مسخره می کردند.
الان که حساب میکنم میبینم هر روز کاری ما برابر با یک هفته کاری آنها بود یعنی کاری که ما در یک روز انجام میدادیم آنها در یک هفته ناقص انجام میدادند.
ما در یکماه به بهترین مشاور در املاک خودمان تبدیل شدیم ومشاورینی که ١٠ سال تجربه داشتند نصف ما هم واریزی نداشتند.
در سال ٨٣ بازار املاک به طرز فجیعی خراب شد
اکثر مشاورین از شغل املاک بیرون امدند.
یکی از مشاوران فروشنده پوشاک شد.دیگری راننده آژانس شد و ……….
اما ما در شغل خود ثابت ماندیم و با نداری و بی پولی ساختیم.شبها بعد از ساعت ١٠ با ماشین یک روز در میان نوبتی با برادرم مسافرکشی میکردیم.اما شغل املاک را رها نکردیم.
همین مشاورین به ما منگول میگفتند و همان فردی که فروشنده لباس شد به ما میگفت شما دیوانه اید.من اینجا ماهی فلان قد حقوق میگیرم و……
نتیجه ای سخت کوشی دیروز اینست که ما بعد از سالها سختی کشیدن و تلاش کردن به موفقیت رسیدیم. وتعدادی از همان مشاورین با دیدن موفقیت ما دوباره به شغل املاک باز گشتند و دوباره با ما همکار شدند.
اما این همکاری اینبار فرق داشت.این افراد زرنگ اینبار مشاور بودند و ما که منگول بودیم مدیر و صاحب دفتر آنها بودیم.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشید!  ترفند مهم افزایش قرارداد مشاورین املاک

برنامه کاری روزانه مشاور املاک در سال ۱۴۰۲

  • ساعت کاری هرروز از ساعت ٨.١۵ تا ١۴
    و از ١۵ تا ٢٢شب
  • از ساعت ٨.١۵ تا ٩ مطالعه و آموزش
  • از ساعت ٩ تا ٩.٣٠ ارسال آگهی ها در فضای مجازی
  • از ساعت ٩.٣٠ تا ١٠.٣٠ بررسی فایل های سیستمی
  • از ساعت ١٠.٣٠ تا ساعت ١٢.٣٠ فایل یابی و کارشناسی حداقل ٣ فایل در روز(مطابق آموزشها)
  • از ساعت ١٢.٣٠ تا ١۴ هماهنگی بازدید با مشتریان تماس و پاسخگویی به مشتریان (روزانه حداقل ۶ بازدید)
  • از ساعت ١۵ تا ساعت ٢٠بازدید و پاسخگویی به مشتریان
  • از ساعت ٢٠ تا ٢٢ جمع بندی کارهای روزانه نوشتن دفتر
  • اشتباهات و تجارب هرروز ، محیا کردن آگهی های فردا و برنامه ریزی برای کارشناسی و بازدید فردا

توضیحات مهم برنامه روزانه مشاورین املاک

به هیچ عنوان در ساعت کاری از موبایل و فضای مجازی استفاده نشود.
از گپ زدن با همکاران تا اتلاف حتی یک دقیقه از وقت خودداری نمایید.
ممکن است در ساعاتی از روز جهت انعقاد قرارداد قادر به تکمیل برنامه روزانه خود نباشید.بنابراین در روزهای قرارداد میبایست برنامه آن روز خود را فشرده تر یا به فردا موکول نمایید.

شیوه کاری بترتیب موجود در آموزشها فقط در یک رنج و محدوده و فعالیت روی فایل با استفاده از قانون ٨ فایل شخصی خواهد بود و هرروز فایل های جدید کارشناسی کرده و در صورت لزوم جایگزین گردد.

برنامه ریزی هفتگی مشاور املا‌ک باید چگونه باشد؟

برنامه روزانه مشاوران املاک
برنامه هفتگی مشاوران املاک

٣روز فرد هفته حتما فایل یابی شود روزی ٢ ساعت.
هرروز هفته حتی جمعه ها حداقل٣ فایل کارشناسی شود مجموعا ٢١ فایل در هفته.
هرروز هفته حتی جمعه ها روزانه از تمام ظرفیت خود برای آگهی در فضای مجازی استفاده شود حداقل روزانه ۶ آگهی که در ماه ۴٢ آگهی در فضاهای مجازی مثل دیوار و شیپور و شبکه های اجتماعی(حتما مطابق آموزشها باشد)
تمامی روزهای هفته تمام سعی خود را بکنید در روز حداقل ۶ بازدید انجام شود.
اگر طبق برنامه عمل کنید ممکن است هفته های اول با کسر بازدید مواجه شوید اما بعد از مدتی بازدید ها مداوم انجام خواهد شد.یک روز در هفته ترجیحا جمعه ها تراکت پخش شود بنام خودتان.
توضیح تراکت های معمولی کاغذی هم ارزان هستند هم کفایت میکند.اگر قصد چاپ تراکت را نداشتید روی کاغذ های آچهار با دست خط خودتان یادداشت کنید.
متن تراکت فقط در ارتباط با رنج خودتان و با شماره همراه خودتان باشد.باقی روزها مطابق برنامه روزانه باشد.

مطلب پیشنهادی حتما مطالعه کنید

منطقه شناسی در املاک

شرح برنامه کاری مشاور از لحظه ورود به املاک

درقسمت قبل برنامه یک هفته کاری را به اختصار تقسیم بندی کردیم.طبق برنامه ریزی شما هرروز آگهی دارید پس زمانیکه وارد دفتر میشوید ابتدا با خوردن یک چای با انرژی کار خودتون رو شروع کنید.
صندلی خود را جلو بکشید ذهن خود را از هرگونه مشکلات پاک کنید و به این فکر کنید که امروز قرار است یک روز خوب برای خود بسازید.
گوش هایتان را به روی صداهای اطرافتان ببندید انگار که کر هستید و هیچ چیز نمی شنوید.اهمیت ندهید در اطرافتان چه میگذرد تمامی حواس و انرژی شما می بایست معطوف به کارتان باشد صحبت با همکاران را فراموش کنید.
به این فکر کنید که زمان سریعا در حال گذشتن است.چشم بهم بزنید هوا تاریک می شود.احساس کنید یک ربع دیگر ساعت کارتان تمام می شود و کلی کار عقب افتاده دارید که انجام نداده اید.
توکل کنید چشمانتان را یک لحظه ببندید و به خودتان قول بدهید که امروز یک قرارداد را به سرانجام خواهید رساند. طوری استارت بزنید که تا شب به خودتان آفرین بگویید و نتیجه کارتان هرچه شد از خودتان رضایت داشته باشید که حداقل ذره ای از تلاش خود کم نذاشته اید .
با آرامش شروع کنیدگوشی خود را کنار بگذارید انگار که اصلا گوشی ندارید و از گوشی فقط برای ابزار جوابگویی استفاده کنید.
دفتر و ابزار نوشتاری خود را برای نوشتن مشخصات مشتریان آماده بگذارید.یک تکه کاغذ جلوی خود بگذارید و همانطور که در آموزش مذاکره و فروش تلفنی گفتیم ترتیب کلمات را هم برای آگهی را برای آگهی ها آماده کنید و روی کاغذ چسبان بنویسید و روبروی خود بچسبانید.
اماده پاسخگویی باشید.تلفن را بردارید و با مالک هایی که ملکشان را آگهی داده اید تماس بگیرید و به آنها بگویید مصمم هستم در همین هفته پرونده ملک شما را ببندم و از آنها برای امروز تایم بازدید بگیرید.
تایم بازدید را در برگه های چسبان یادداشت کرده و روبروی خود بچسبانید.بعد از انجام مذاکره با مالکان نوبت به چک کردن فایل های عمومی می رسد
فایل های عمومی روز را چک کرده و از آنها نت برداری کوچکی کنید.
لازم نیست فایل به فایل هایتان اضافه کنید اما در خاطرتان باشد که چه ملک هایی در روز موجود است.
در خلال انجام کارهای فوق مطمعننا با متقاضیان تماس گیرنده روی آگهی ها مذاکره خواهید داشت.
مذاکرات را با کمال خوش رویی طبق آموزشها انجام دهید.شما یک کار مهم دارید که میبایست تا قبل از ظهر انجام دهید.
در قسمت قبلی برنامه کاری گفتیم روزها را به کارشناسی اختصاص دهید شما برای اینکه روزهای زوج آگهی داشته باشید میبایست روزهای زوج تا قبل از ظهر فایلهایی که در روزها کارشناسی کرده اید را تدوین کرده بازدیدش را هماهنگ کنید و با مشورت از مدیر خود متن مناسب را جهت آگهی به مدیر تحویل دهید.باقی روز را نیز به مذاکره و هماهنگی مشتریان و مالکان بپردازید.

برنامه ریزی مشاور املاک
برنامه ریزی مشاور املاک

زمان استراحت مشاوران املاک

برنامه کاری صبح تا ظهر را مشخص کردیم.بعد از انجام برنامه های گفته شده نوبت به تایم استراحت و ناهار میرسد.خلاصه بگویم که عادات بد استراحت را ترک کنید.
اکثر مشاوران ساعات بین ١ تا ۴ را در ظهر به استراحت میپردازند.اما آیا واقعا میزان فعالیت صبح تا ظهر شما نیاز به ٣ ساعت استراحت دارد؟
واقعا چنین نیست من خودم مخالف زیاد کار کردن هستم و عقیده ام بر این است که انسان باید بجای سخت کار کردن اصولی کار کند. ولی متاسفانه باید بگویم این مصداق برای افرادیست که تمکن مالی دارند.
اگر از وضعیت مالی خوبی برخوردارید ظهرها ۵ ساعت استراحت کنید.این اشکالی ندارد اما باید بگم که کسانیکه هدف معینی دارند می توانند هم اصولی کار کنند.هم تایم بیشتری را با رعایت اصول فعالیت کنند.
حقیقت تلخی است و باید بگویم هرچه تایم کارتان در زمان حال بیشتر باشد تایم استراحتتان در آینده بیشتر خواهد بود.
مثالی را همیشه زده ام و تکرار میکنم.
چه کسی ذاتا دوست دارد با ۶٠ سال سن از شب تا صبح برای مقداری حقوق خیابان را جارو بزند.به جرات می توان گفت هیچکس.انسان داتا موجود راحت طلبی است.
من نمی خواهم به قشر زحمتکش رفتگر بی احترامی کرده باشم. اما شواهد نشان میدهد فردی که با ۶٠ سال سن مشغول رفتگری است در جوانی و میانسالی به استراحت پرداخته و اکنون مجبور است در سرما و گرما کار کند.آن هم درست در سنی که نیاز به استراحت دارد
خیال نکنید اگر به همین روال جلو بروید.شما قرار است همیشه لذت از زندگی ببرید.
این رفتگران زحمتکش هم روزی به فکرشان خطور نمی کرد مجبور به این کار شوند.اینها نیز انسان هستند درست مثل من و تو و شاید من و تو هم مجبور شویم روزی مثل این قشر زحمتکش باشیم.
پس این را بدان هرچه در وضعیت فعلی از تایم استراحتت کم کنی در آینده به تایم استراحتت افزوده ای.با این حقیقت کنار بیا!
شاید تعجب کنید.اما اگر از آموزش های من جواب گرفته اید من تایم ٢ تا٣ ظهر را فقط به مدت یکساعت برای ناهار و استراحت پیشنهاد میکنم.
بیشتر از این وقت را تلف نکنید.همین الان هم عقب هستید.
شاید تعجب کنید ولی من برای برخی از افراد پیشنهاد میکنم که ناهار هم نخورند.میدانم که حرفم غیر منطقی بنظر میرسد. اما این رو بدونید اون روزیکه چنان سرگرم کار بودید و شب تازه بیاد آوردید که ناهار نخوردید روز اوج شماست.

توماس ادیسون یک جمله معروف داره که میگه:
من الکتریسیته را در زمانی اختراع کردم که همه در حال استراحت بودند یعنی نصف شب.

مایکل شوماخر راننده مشهور میگه:
رمز موفقیت من این است که درست در زمانیکه همه ترمز میکنند من گاز میدهم.پس نگاه نکنید که همکارانتان در حال استراحت هستند شما در زمان ترمز آنها گاز دهید تا از همه جلو بزنید.

بعد از ناهار خوردن و استراحت یکساعته بدون معطلی کار را شروع کنید چیزی تا پایان ساعت کاری نمانده
از صبح زحمت کشیدی تا ثمره زحمتت را در بعداز ظهر ببینی.
اکنون وقت هماهنگی ۶ بازدید در روز است.هرچه در چنته داری بیرون بریز.اگرتلاش کنید روال بازدید هایت انجام خواهد شد.
بنابر این تلفن را بردار و ساعات باقیمانده کاری را برای بازدید رفتن تایم بندی کن و آماده بازدید باش.کلمات و مذاکراتت را طبق آنچه گفتیم تمرین و تجسم کن.
محاسن ملک و معایب ملک ها را در ذهنت مثل یک پازل بچین و راههای مشاوره را با خلاقیت تمرین کن.

کار دیگری که بعدازظهر داری هماهنگی کارشناسیهای فردا است.فایل هایت را غربال کن و با مالکین تماس بگیر و برنامه ای را برای فردا و کارشناسی ملک ها تدوین کن.
شما باید فایل هایی جدید را کارشناسی کنید.کارهای فردای خود را بنویس تا فراموش نکنی.اگر بد قولی کنی بدرد املاک نمیخوری پس فراموشی برای یک مشاور آفت است.

جمع بندی

ما در ملک آموز باهم برنامه کاری یک مشاور را به کاملترین شکل ممکن یاد گرفتیم. در آخر به این نکته توجه کنید که رعایت جزئیات تفاوت ها را رقم می زند. اگر برنامه کاری خود را صحیح انجام دهید آخر شب خواهید دید که خیلی از کارهایتان عقب افتاده.بنابراین اگر تایم خالی داشتید بدانید برنامه کاری خود را صحیح انجام نمیدهید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

در دنیای پر تنش و رقابتی صنعت املاک، مشاورین نقش بسیار اساسی دارند. آن‌ها باید بر مهارت‌های گسترده‌ای تسلط داشته…

بیشتر بخوانید
مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

در صنعتی پر رقابت مانند املاک،برای یک مشاور املاک حرفه ای درک تفاوت ها بین مشتری بالقوه و بالفعل و…

بیشتر بخوانید

آموزش آگهی نویسی املاک؛اصول متن نویسی آگهی ملک

امروزه بحث فروش ملک یکی از مهم ترین چالش‌های افراد فعال در حوزه املاک و مستغلات است، آگهی‌های ملک و…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.