ساختمان ساز ثروتمند

ساختمان ساز ثروتمند

ساختمان ساز ثروتمند

ساختمان ساز ثروتمند

دونالد ال. برن (Donald L. Bren) متولد سال ۱۹۳۲ در آمریکا، رییس شرکت ایروین است. وی با ثروت ۱۲میلیارد دلار بیست و ششمین فرد ثروتمند جهان است.

پدر دونالد، میلتون برن، یک تولید‌کننده فیلم در ‌هالیوود و مادرش، ماریون نیوبرت برن بود. پدر و مادر برن در سال ۱۹۴۷ از هم جدا شدند. برن از دانشگاه واشنگتن مدرک مدیریت تجارت گرفت. وی از آنجایی که عضو تیم اسکی «بتا تتا پی» بود برای تحصیل در این دانشگاه بورسیه شده بود. او تلاش کرد در المپیک ۱۹۵۶ عضو تیم اسکی شود، اما به دلیل مصدومیت موفق نشد به تیم بپیوندد. دونالد پس از کالج به عنوان کارمند نیروی دریایی آمریکا مشغول به کار شد. 

برن در سال ۱۹۵۸ نخستین خانه خود را در نیوپورت بیچ و با گرفتن وامی به مبلغ ۱۰۰۰۰ دلار ساخت. وی در سال ۱۹۵۶ به همراه دو شریک دیگر شرکت میشن ویجو (MVC) را راه‌اندازی کرد تا طراحی و توسعه ۱۰۰۰۰ جریب از شهر میشن ویجو در کالیفرنیا را بر عهده بگیرد. او از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ رییس این شرکت بود. در سال ۱۹۷۰ یک شرکت کاغذ و لوله‌سازی بین‌المللی MVC را به قیمت ۳۴ میلیون دلار خرید، اما در سال ۱۹۷۲ به دلیل رکود حاکم، شرکت را مجددا به قیمت ۲۲ میلیون دلار به برن فروخت. برن از عایدی این معامله استفاده کرد و در سال ۱۹۷۷ به گروهی از سرمایه‌گذاران برای خرید شرکت ۱۴۵ ساله «ایروین»، پیوست. برن با در اختیار داشتن ۳/۳۴ درصد از سهام این شرکت، بزرگ‌ترین سهامدار این کنسرسیوم بود و به همین دلیل، عنوان نایب‌رییس هیات‌مدیره را از آن خود کرد. وی در سال ۱۹۸۳ مالک عمده بنگاه بود و تا سال ۱۹۹۶ نیز تمام سهام آن را خریداری کرد تا تنها مالک شرکت باشد. برن، توسط مجله فوربز در سال ۲۰۰۸ به عنوان ثروتمندترین مالک یک شرکت توسعه و بازسازی و مبادلات ساختمان و مسکن در آمریکا معرفی شد. 

دونالد برن به مدت بیش از ۴۵ سال است که رییس شرکت ایروین بوده و در صنعت املاک کالیفرنیا نیز به عنوان طراح و سازنده ارشد و سرمایه‌گذار بلند مدت فعالیت داشته است. 

آقای برن که یک نوآور و پیشرو در صنعت املاک و شهرسازی است یکی از نخستین کسانی بود که خانه‌های خوش ساخت و با طراحی زیبا را با فضاهای سبز، پارک و فضاهای باز، مدارس عالی، مراکز کاریابی و مراکز خرید ترکیب کرده است. وی به واسطه کارهای ارزشمندش در زمینه شهرسازی به شهرتی ملی به عنوان متخصصی در زمینه امور مربوط به طراحی،‌ برنامه‌ریزی، معماری، ساختمان‌سازی، بازاریابی و مدیریت مالی، دست یافته است. 

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشید!  باورهای غلط شما در رابطه با ثروت

برن خیرترین فرد ایالت کالیفرنیا نیز می‌باشد. او فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش را روی امور آموزشی و تحقیقات علمی و به کارگیری رویکردهای نوآورانه برای حفظ سلامت محیط‌زیست، فضای سبز و گونه‌های مختلف گیاهان و حیوانات، متمرکز کرده است. مجله بیزینس ویک در سال ۲۰۰۸ برن را به عنوان نهمین فرد خیرخواه و بخشنده در آمریکا اعلام کرد. جمع مبلغی که وی در طول عمرش برای امور خیریه صرف کرده است به ۳/۱ میلیارد دلار می‌رسد. 

برن همچنین در سال ۲۰۰۴ به واسطه کمک مالی گسترده‌اش به دانشگاه کالیفرنیا، مدال پرزیدنتال این دانشگاه را که بزرگ‌ترین افتخار او محسوب می‌شود، دریافت کرد. روزنامه لس‌آنجلس تایمز نیز در سال ۲۰۰۶ برن را در صدر ۱۰۰ فرد تاثیرگذار در کالیفرنیای جنوبی قرار داد. او در سال ۲۰۰۷ به عنوان عضو افتخاری در قسمت رهبری کسب‌وکار و فعالیت‌های نوع دوستانه آکادمی علم و هنر آمریکا انتخاب شد. 

شرکت ایروین تحت رهبری برن، با دیدگاه و تخصص منحصربه‌فرد او در شهرسازی، از یک شرکت شهرسازی بین‌المللی به یکی از برترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه املاک و شهرسازی تکامل یافته است. آقای برن ماموریت خود را در شرکت ایروین به این شکل توصیف می‌کند: ما به عنوان یک ساختمان ساز و شهرساز ارشد، مهارت‌های معماری و برنامه‌ریزی را به همراه اصول کسب‌وکار و مدیریت مالی ترکیب می‌کنیم تا جوامعی فوق عالی و متعادل خلق کنیم. من بر این اعتقادم که شرکت ایروین برای هر فردی در صنعت املاک و ساختمان‌سازی، چالش و فرصتی اساسی فراهم می‌کند. 

دونالد برن ۷ فرزند دارد و به همراه همسر وکیلش بریجیت مولر برن در نیوپورت بیچ زندگی می‌کند. آقای برن اسکی بازی در سطح المپیک است و به تنیس نیز علاقه زیادی دارد. او سال‌های زیاد به قایقرانی نیز پرداخته است.

منبع:fararu

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مشخصات یک تصمیم قاطعانه!!!!!

مشخصات یک تصمیم قاطعانه!!!!!

 مشخصات یک تصمیم قاطعانه!!!!!   تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که شاید همان شانسی که یک بار…

بیشتر بخوانید
باورهای غلط شما در رابطه با ثروت

باورهای غلط شما در رابطه با ثروت

 باورهای غلط شما در رابطه با ثروت در دنیای امروزی تمام افراد جامعه به دنبال پول و درآمد بیشتر هستند؛…

بیشتر بخوانید
30 نکته برای ثروتمند شدن

۳۰ نکته برای ثروتمند شدن

۳۰ نکته برای ثروتمند شدن   در زندگی هر فرد گاها اشتباهاتی صورت می گیرد که ما را از ایده…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.