انواع در و پنجره در ساختمان

انواع در و پنجره در ساختمان

انواع در و پنجره در ساختمان

انواع در و پنجره در ساختمان

امروزه در وپنجره ها را از مواد مختلفی می سازند که در عین زیبایی ظاهری و کارایی خاص خود بتوانند عایق حرارت و صدا بوده و طول عمر بالایی نیز داشته باشند. براین اساس پنجره های امروزی را علاوه بر اهن و چوب و الومینیوم از موادی مانند پی وی سی ویو پی وی سی و به صورت تک جداره دوجداره و حتی سه جداره می سازند. انواع در و پنجره های سنتی و مدرن تک جداره و دو جداره تولید داخل و خارج از کشور با کیفیت مدل و قیمت های متفاوت در بازار موجود هستند . 

انواع در و پنجره در ساختمان

انواع در و پنجره  از چوبی و فلزی تا کامپوزیت

کرمانی یکی از فروشنده های صنف درو پنجره: توجه به ویژگی ها انواع فرم و جنس قاب درو پنجره  می تواند در شیوه کار برد انها موثر باشد . او به سه نوع جنس قاب درو پنجره اشاره کرد و ادامه داد: درو پنجره ها یا از جنس چوب هستند یا فلزی از نوع اهن و المینیوم یا از جنس کامپوزیت هستند که در سه نوع فایبر گلاس pvcو upvcدر بازار موجودند اما قبل از هر چیزی به یاد داشته باشید که همه این سه نوع قابلیت ساخت به صورت دو جداره و یا چند جداره را دارند. کرمانی از درو پنجره های چوبی گفت: چوب به عنوان نخستین ماده اولیه ای که بشر برای ساخت درو پنجره مورد استفاده قرار داده و همچنین به سبب زیبایی و اصالت منحصر به فرد خود همواره جایگاه خود را در این صنعت حفظ کرده است . از زمان تولید پنجره های اولیه تا کنون تکنولوژی فراوردی و کاربرد چوب همیشه در حال رشد بوده است . این روزها چوب در دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه سازندگان و خریداران مسکن قرارگرفته است . قابلیت ساخت به صورت دو جداره زیبایی طول عمر بالا عایق صوت عایق در برابر عبور ذرات گردو غبار و الودگی هوا عایق در برابر نفوذ اب بی نیاز از رنگ قابل شستشو مقاوم در برابر نور افتاب و حرارت نصب و تعویض اسان از مشخصات در و پنجره های چوبی محسوب می شوند . کرمانی درباره دروپنجره های فلزی نیز گفت : در میان انواع فلزهای موجود عناصر الومینیوم و اهن برای ساخت و ساز درو پنجره ها در صنعت ساختمان مورد اسستفاده قرار می گیرند. در و پنجره های الومینیومی دارای عمر بیشتری نسبت به چوب بوده و همچنین سبک تر و نازک تر است . حمل و نصب ساده تری نیز دارد . هرچند می توان شیشه این پنجره ها را دو جداره ساخت اما از جایی که بدنه قاب این نوع پنجره ها عایق نبوده و در نتیجه گرما را هدر می دهد و سرما را به فضای داخلی راه داده و عرق می کند عملا خواص کامل پنجره های دو جداره را ندارند . الومینیم یک فلز بوده و در مقابل خوردگی و زنگ زدگی اسیب پذیر است و به مرور زمان اسیب پذیر تر می شود. تو رفتگی و خراش خوردگی الومینیم قابل تعمیر نبوده و باید کلا تعویض شود . گوشه های درها و پنجره های الومینیومی مکانیکی به یکدیگر متصل می شوند که باعث اسیب پذیری ان در برابر تغییر شکل خواهد بود . کرمانی در مورد دروپنجره های اهنی نیز بیان داشت: حسن در و پنجره های اهنی نسبت به در و پنجره های الومینیومی قیمت مناسب تر قابل ترمیم بودن (مثلا در صورت شکستگی لولاها) و رنگ پذیری مناسب انهاست اما این دسته نیز دارای همان مشکلات عایقی در و پنجره های الومینیومی هستند . علاوه بر این درزگیری ان نیز معمولا به درستی قابل انجام نبوده ودر هنگام بارندگی باعث نفوذ اب از اطراف به محیط داخل می شود . زنگ زدگی به مرور زمان نیز از دیگر مشکلات این نوع در و پنجره ها محسوب می شود . کرمانی ادامه داد: در مقایسه با دو نوع دیگر کامپوزیت ها که محصول فرایند های شیمیایی هستند انتخاب های نو و تازه ای هستند . ساخت قاب های در و پنجره ها نیز از پیشرفت تکنولوژی در این عرصه بی بهره نمانده است . امروزه این کامپوزیت ها با روکش چوب نیز در بازار ارائه می شوند .

او همچنین توضیح داد: کامپوزیت های پلیمری یا فایبر گلاس یکی ار انواع مصالحی است که برای ساخت درو پنجره  ها نیز از ان استفاده می شود . فایبر گلاس کامپوزیتی از الیاف شیشه با مواد پلیمری است که از پشم شیشه به عنوان ماده تقویت کننده و از مواد پلیمری به عنوان مواد زمینه استفاده می شود . از مهم ترین ویژگی های در و پنجره فایبر گلاس می توان به وزن بسیار سبک عدم نیاز به تقویت فلزی به علت استحکام و مقاومت بالا عایق صوتی بسیار عالی طول عمر و مقاومت زیاد مقام در برابر خوردگی مقاوم در برابر اتش مقاومدر برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاوم در برابر فشار ناشی از زلزلهعایق حرارتی بسیار عالی عدم ایجاد صدا به هنگام وزش باد و طوفان ضریب ایمنی بالا در برابر سرقت قابل تولید در رنگ های متنوع و زیبا باز و بسته شدن اسان به علت انبساط بسیار کم اشاره کرد . کرمانی در انتها گفت : pvcوupvcها نیز از پلیمرهایی هستند که در فر مول شیمیایی با همدیگر متفاوتند اما pvcها نسبت به upvcها مواد سخت تری هستند و تحمل دمای کمتری دارند . در صنعت درو پنجره  سازی از این پلیمرها برای ساخت قاب در و پنجره ها استفاده می شود . از جمله ویژگی های در و پنجره  های upvcمی توان به مواردی مانند شستشوی صرفه جویی در مصرف انرژی (پروفیل های یوپی وی سی از هدررفت ۳۰ درصدی انرژی در درون ساختمان از طریق در و پنجره ها جلوگیری میشود ) تنوع رنگ و عدم نیاز به رنگ امیزی عایق صدا (همراه شیشه های دو جداره یا چند جداره ) عایق دما عایق در مقابل الکتریسیته ضد اشتغال و حریق اشاره کرد همچنین باعث تشدید اتش سوزی نمی شود .

Upvcمحبوب تر از بقیه

 شیبانی یکی دیگر از فروشنده های این صنف با اشاره به محبوبیت upvc ها نسبت به بقیه انواع در و پنجره گفت: سازندگان امروزی بیشتر پنجره ها را از جنس upvc انتخاب می کنند و اکثر پنجره های upvc یا ثابت تک حالت و سایبانی هستند یا دو حالته اکاردئونی بازشو – مدل فرانسوی و فولکس واگن ـ کلنگی ـ کشویی و دایره ای هستند . شیبانی ادامه داد: امروزه با بالا رفتن هزینه های سوخت و انرژی و ارائه مبحث ۱۹ ساختمان استفاده ازدر و پنجره دو جداره امری مهم تلقی می شود که در این میان درو پنجره upvc با توجه به میزان عایق بندی بالای پروفیل های  و upvcوهمچنین قالب بندی و اب بندی خوب و مناسب می تواند سهم بسزایی را در جلوگیری از اتلاف سوخت و انرژی داشته باشد . او معتقد است : استفاده از در و پنجره دو جداره تا میزان ۶۰% وسه جداره تا میزان ۸۰% الودگی های صوتی محیط اطراف کار و زندگی را کاهش می دهند . این محصولات با توجه به اینکه به خوبی در زبندی می شوند و همچنین به صورت کاملا قالب و دقیق در فریم های خودکار گذاشته می شوند از ورود گردوغبار و الودگی های صنعتی به میزان بسیار بالایی جلوگیری می کنند .

شیبانی از قیمت محصولات گفت: به دلیل تلورانس ۵۰ تا ۲۰۰ درصدی قیمت انواع شرکت ها اغلب متقاضیان برای اطلاع از این ایتم یا مقایسه ان با قیمت دیگر شرکت های تولید کننده در و پنجره دو جداره upvc در خواست قیمت مترمربع در و پنجره دو جداره را دارند. در این بین متقاضیان در نظر داشته باشند که نوع جنس ابعاد و نوع حالات باز شوندگی در و پنجره ها تعداد جداره ها نام شرکت گارانتی و وارانتی محصولات در قیمت تمام شده تاثیر گذارند. این در حالی است که قیمت یکی از شرکت های فعال در زمینه عرضه در و پنجره های upvc در ابعاد ۵/۱ عرض و ۲۰/۱ ارتفاع با شیشه دو جداره ۳۰۰ هزار تومان و بدون شیشه ۲۷۰ هزار تومان و همچنین قیمت در دو جداره upvc باز شو در ابعاد۵/۲ ارتفاع و ۵/۳ عرض ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است .

پیام ساختمان




  توجه: اخیرا مشاهده شده عده ای از افراد سودجو مطالب سایت ملک آموز را بنام خود در سایت خود نشر میدهند و یا با اندکی تغییر بنام خود منتشر می کنند.برای تمامی این مطالب زحمت کشیده شده و ساعت ها وقت صرف شده است.نشر مطالب سایت ملک آموز فقط و فقط با ذکر نام ملک آموز در ابتدا و انتهای مطلب و لینک سایت بعنوان منبع مطلب امکان پذیر بوده و در غیر اینصورت شرعا حرام بوده و به اطلاع موتورهای جستجو گر خواهیم رساند

 

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشید!  ساخت و ساز بدون مهندس مجری ممنوع شد!!!

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
جدیدترین روش محاسبه کمیسیون املاک

محاسبه حق کمیسیون مشاور املاک جدیدترین تعرفه

معاملات املاک، چه در زمینه خرید و فروش و چه در سایر قرارداد ها مانند رهن و اجاره، همواره با…

بیشتر بخوانید
مشارکت در ساخت آموزش کامل

مشارکت در ساخت (راهنمای کامل)

همه چیز درباره مشارکت در ساخت ، در این مقاله همه چیز رو در مورد مشارکت در ساخت بررسی کردیم….

بیشتر بخوانید
اعتبار مبایعه نامه در معاملات املاک چقدر است؟

اعتبار مبایعه نامه در معاملات املاک چقدر است؟

آیا مبایعه نامه به اندازه سند معتبر است؟ میزان اعتبار مبایعه نامه در معاملات املاک ، مبایعه نامه بدون کدرهگیری…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آواتار کاربر کاربر مهمان حامد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

سایت بسیار عالیه دارید ممنون از زحمات که کشیدید
سپاس