راه حل مشاور املاک در بازار خراب ، راکد یا کساد چیست؟ | ملک آموز

راه حل مشاور املاک در بازار خراب ، راکد یا کساد چیست؟

بازار کساد مشاور املاک

راه حل مشاور املاک در بازار خراب : نتیجه گیری مشاور املاک در بازار کساد ، بازار راکد مشاور املاک ، کسادی بازار مشاورین املاک راه حل چیست؟

مشاور املاک در بازار خراب

راه حل موفقیت مشاور املاک در بازار راکد یا کسادی بازار

شکم یا تیرآهن

✍️بقلم: افشین فرهنگ املاک

اگر شما بعنوان یک فوتبالیست توانایی شوت زدن با توپ بسکتبال را داشته باشید قطعا زدن شوت با توپ فوتبال برای شما مانند تفریح خواهد بود. حتما میدانید که رزمی کاران برای مقاومت بیشتر در مسابقات نقاط حساس بدن خود را در معرض سخت ترین تمرین ها قرار میدهند.

مسالما بارها ویدیو هایی را دیده اید که استاد رزمی کار با آجر و سنگ به شکم شاگردانش میکوبد این تمرین اوایل تا مرز مصدومیت ورزشکار پیش میرود.این تمرین را بارها انجام میدهند و شکم را در معرض شدیدترین ضربه ها قرار میدهند تا شکم ورزشکار که جزو نقاط حساس بدن محسوب میشود مثل تیرآهن سفت و قوی می شود.

بعد از این در مواجهه با هر ضربه ای مقاوم شده و این شکم ورزشکار است که در مواجهه با هر جسمی به آن جسم آسیب وارد میکند.

این مقاومت حاصل بارها درد و مصدومیت است و هر بار که این ضربات به شکم تکرار میشود شکمی که با کوچک ترین ضربه آسیب پذیر است مانند یک تیرآهن سفت و سخت خواهد شد.

این مثال مصداق بارز ما در مواجهه با مشکلات متعدد این روزهاست.

اقتصاد مریض

ما در کشوری زندگی میکنیم که اقتصاد رادیکال گونه دارد و این حقیقت غیر قابل کتمان است. جدا از نوشته های انگیزشی این متن برای ما حکم حقیقتی را دارد که هر چند وقت یکبار با آن دست پنجه نرم میکنیم.

نه گرانی این روزها در طول تاریخ ایران بی سابقه بوده و نه رکود امروز حاکم بر بازار موضوع جدیدی است.برای یافتن نمونه مشابه بازار امروز نیاز به گشت گذار در صفحات تاریخی صدها سال قبل نیست .همین ١٠ تا ١۵ سال ما بارها در همین وضعیت قرار گرفتیم و این معضل موضوع تازه ای نیست.

کسادی و رکود بازار مسکن

سال ٨۴ تا ٨۶ قیمت مسکن با افزایش چشم گیر روبرو شد و پس از آن مصداق مثال معروف فواره چون بالا رود سرنگون شود را در فواصل سال های ٨۶ تا ٨٨ دیدیم.

بازار آن روزها بشدت به بازار امروز شبیه بود. رکود عجیبی که موجب کاهش شدید قیمتی در برخی مناطق به یک سوم قیمت نزول کرد.قبل از آن نیز در فواصل مختلف زمانی رکود شدید تر را نیز تجربه کرده بودیم.

در برخی سال های دهه هفتاد کار بجایی رسیده بود که در سال تنها یک مشتری برای بازدید ملک سازنده مراجعه میکرد و قیمت را مشتری تعیین میکرد چون آن زمان مسکن جنبه مصرفی داشت نه سرمایه گزاری .

از همان روزهایی حرف میزنیم که مشاور املاک در یک منطقه شهرداری انگشت شمار بود و تعداد اندکی مشغول بکار در این حوزه وجود داشت.

تعداد فایل ها آنچنان کم بود که به هر مشاور املاکی مراجعه میکردیم تنها چند خانه را روی کاغذ بهمراه قیمت پشت شیشه ها چسبانده بودند. در تمام مشاوران املاک افراد بیکار و بازنشسته مشغول بکار بودند و خبری از جوانان در این حوزه نبود.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشید!  راهنمای دریافت جواز املاک (سال۱۴۰۲)

این مرور تاریخ نشان دهنده این است که وضعیت امروز در تمامی مشاغل هر چند وقت یکبار اتفاق می افتد و این حقیقت غیر قابل کتمان است. این اقتصاد رادیکال گونه باعث شده رکود  هر چند وقت یکبار درب کسب و کار ما را بزند و چند مدت را با ما سپری کند و ما خواسته یا ناخواسته میبایست به این میهمان اجباری عادت کنیم.

راه حل مشاور املاک در بازار خراب ، راکد یا کساد چیست؟

مواضع ما بعنوان صاحبان کسب و کار در هر دوره رکود میبایست مقاومتی باشد و باید بدانیم به راحتی کار در بازار رونق املاک نمیتوان نتیجه گرفت پس برای عبور مشاور املاک در بازار خراب چند اقدام انجام میدهیم.

لینک مطلب 👈 : چگونه مانع دور زدن مشتریان املاک شویم

١- استفاده از دوره های اقتصادی

خیلی از ما در بازار خوب املاک هم دست روی دست میگذاریم و این اخطار که با گذشت هر دوره رونق مسکن مجددا رکودی بر بازار املاک حاکم‌ میشود، را نادیده میگیریم.

باید بدانیم که در وهله اول متقابلا بعد از هر دوره رکود مطمعننا یک دوره رونق در راه است و شاید این دوره رونق در چند هفته به پایان برسد و مجددا وارد دوره رکود شویم پس خودمان را آماده کنیم تا از دوره پسا رکود و‌در بازرا خوب مسکن کمال استفاده را ببریم.

٢- پیدا کردن نقاط ضعف مشاور املاک

مانند ورزشکار مثال زده شده میبایست نقاط ضعف خودمان را به قدرت تبدیل و به اصطلاح شکممان را به تیرآهن تبدیل کنیم.

مسکن یک نیاز خانوار و کاملا مصرفی است و صرفا نمیتوان به دید سرمایه گذاری به آن نگاه کرد پس باید با تمرین و تبدیل نقاط ضعف به قدرت بتوانیم در هر دوره رکود جزو آندسته از مشاورینی باشیم که سهم ما در بازار آشفته و راکد از همه بیشتر است.

یعنی بتوانیم همان اندک مشتریانی که به صرف نیاز در جستجوی ملک هستند را به خود جذب کرده و مانند تیرآهن سفت و سخت باشیم تا رکود کم ترین آسیب را به ما وارد کند.

٣- مقاومت و ایستادگی در بحران

بعنوان شخصی که بیش از ٢ دهه در بازار مسکن فراز و نشیب های زیادی را دیده ام شهادت میدهم که همیشه برنده اصلی بازی مشاورانی هستند که در دوره رکود مقاومت کرده و شغلشان را ترک نمیکنند پس وقتی مقاومت شما تضمین کننده برتری شماست میبایست با شرایط رکود کنار آمده و رکود را عاملی برای قدرت بدانید نه عقب نشینی.

۴- رصد بازار املاک و تغییر رنج مشاور املاک در بازار خراب

در دوره رکود بسیاری از رنج ها همچنان رونق دارد بعنوان مثال فروش آپارتمان های کوچک یا رنج اجاره.

سعی کنید در دوران رکود در کنار رنج تخصصی خود در حد نیاز خود در رنج های فعال نیز فعالیت کنید .

۵- تلاش بیشتر بجای انتظار

بسیاری از افراد در دوران رکود بدلیل نبود مشتری فعالیت خود را کم تر میکنند و ساعات کاری خود را محدود تر میکنند این درحالیست که استراتژی شما در دوران رکود باید برعکس باشد فعالیت شما برای گرفتن نتیجه مورد نظر ٢ برابر شرایط عادی باشد.

امید است با مقاومت رکود را کمر بشکنیم✋

لینک خرید پکیج های آموزشی ملک آموز

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

در دنیای پر تنش و رقابتی صنعت املاک، مشاورین نقش بسیار اساسی دارند. آن‌ها باید بر مهارت‌های گسترده‌ای تسلط داشته…

بیشتر بخوانید
مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

در صنعتی پر رقابت مانند املاک،برای یک مشاور املاک حرفه ای درک تفاوت ها بین مشتری بالقوه و بالفعل و…

بیشتر بخوانید

آموزش آگهی نویسی املاک؛اصول متن نویسی آگهی ملک

امروزه بحث فروش ملک یکی از مهم ترین چالش‌های افراد فعال در حوزه املاک و مستغلات است، آگهی‌های ملک و…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.