درآمد مشاور املاک|حقایق تکان دهنده درباره میزان درامد شغل املاک

درآمد مشاور املاک|حقایق تکان دهنده درباره میزان درامد شغل املاک

درآمد مشاور املاک|حقایق تکان دهنده درباره میزان درامد شغل املاک

درآمد مشاور املاک در ایران چقدر است؟این مهم ترین سوال افرادی است که قصد مشاور املاک شدن دارند.در این مطلب حقایقی تکان دهنده در مورد میزان درآمد مشاوران املاک را برای شما با رفرنس و مدارک بازگو خواهیم کرد.

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۱ دقیقه

میزان درامد یک مشاور املاک چقدر است؟

میزان درامد یک مشاور املاک چقدر است؟
میزان درامد یک مشاور املاک چقدر است؟

شاید مهم ترین علت طرح این پرسش که شما را بعنوان مخاطب در این سایت کشانده این باشد که شغل املاک از معدود مشاغلی است که میزان درآمدی مجهول دارد.خصلت مهم ما ایرانی‌ها این است که با هر شغلی مواجه می شویم ماشین حساب خود را بیرون آورده و درآمد آن شخص را محاسبه میکنیم.

مثلا وقتی به آرایشگاه میرویم حساب میکنیم که هر مشتری حدودا ۳۰ دقیقه زمان میخواهد و اگر آرایشگر ما در روز ۵ساعت کار مداوم و مشتری داشته باشد،حدودا در روز ۱۰ مشتری دارد و اگر از هر مشتری ۲۰۰ هزار تومان دریافت کند روزانه ۲ میلیون تومان درآمد خواهد داشت.این محاسبات برای مشاغل مختلف با اینکه حدودی انجام میگیرد و دقیق نیست،اما معمولا با اختلاف کمی درست از آب در میاید.

از محاسبه درآمد یک پزشک در مطب تا راننده اسنپی که مارا به مرکز شهر برده بصورت تقریبی قابل محاسبه است.کافیست تا مقدرای داده داشته باشیم و بایک جمع و تفریق ساده حدود درآمد آن فرد را میتوانیم محاسبه کنیم.اما نکته اینجاست که وقتی برای یک مشاور املاک داده و اطلاعاتی وجود ندارد پس مهم ترین پرسش این است که:

آیا میزان درآمد یک مشاور املاک قابل محاسبه است؟

پاسخ به این سوال کاملا روشن است.نه میزان دقیق کسب درامد یک مشاور در شغل املاک قابل محاسبه است و نه میتوان بصورت حدودی درآمد مشاوران املاک را بررسی کنیم.اما ناامید نشوید در انتهای این مطلب پاسخ پرسش خود را خواهید گرفت. ابتدا لازم است قبل از بازگو کردن حقایق مهم در مورد میزان درآمد مشاورین املاک باید چند نکته را بررسی کنیم:

خصوصیات درآمد مشاوران املاک

۱-درامد شغل املاک نامحدود است

شغل املاک جزو معدود کسب و کارهایی است که به معنای واقعی کلمه درامدی نامحدود دارد.فرض کنید برای محاسبه میزان درامد یک جراح متخصص قلب میتوانیم بگوییم برای هر جراحی قلب حدودا چقدر درآمد دارد و در ماه چند جراحی میتواند انجام بدهد.درآمد بنابراین درامدبهترین جراح قلب هم محدود است.اما در مورد مشاور املاک چنین نیست.اگر شخصی در شغل املاک بخواهد میتواند در مدت یک ماه با معامله یک ملک بزرگ چندین میلیارد درآمد داشته باشد.بنابراین هیچ محدودیتی درمورد میزان درامد یک شخص در حرفه املاک و مستغلات وجود ندارد.

۲-درآمد املاک تضمین شده نیست

هیچ کس نمیتواند به شما تضمین بدهد که در صورت ورود به این شغل حداقل ماهیانه فلان مقدار درامد خواهید داشت.هیچ تضمینی برای درامد در کسب و کار املاک وجود ندارد.

۳-شغل مشاور املاک درآمد ماهیانه ندارد

اغلب مشاوران املاک درآمد خود را بصورت سالانه محاسبه میکنند چرا که این شغل درامد ثابت ماهیانه ندارد.بسیاری از مشاورین املاک ممکن است در طول یکسال فقط ۳ قرارداد داشته باشند اما در همان ۳ معامله درآمد ۱۰۰ کارمند را در طول یکسال بدست خواهند آورد.

۴-درامد در املاک رابطه مستقیم با دانش و تخصص دارد

در این کسب و کار جایی برای افراد بی تجربه و بدون تخصص وجود ندارد.میزان درامد بسیاری از مشاوران در حد یک کارمند است.هرچه علم و تخصص شما در این شغل استوارتر باشد،مسلما درامد بیشتری هم کسب خواهید کرد.

آمار و اطلاعات درباره درامد مشاور املاک

بر اساس گزارش های متعدد بصورت سالانه در کشورهای توسعه یافته یا درحال توسعه شغل املاک همواره جزو ۱۰ شغل برتر پردرآمدترین مشاغل در جهان است.نشریه فوربس یکی از معتبرترین منابع کسب و کار در جهان هر ساله لیست مشاغل مختلف از نظر میزان درامد را منتشر میکند.شاید تصور کنید این آمار مربوط به کشوزهای توسعه یافته است اما اولین نکته تکان دهنده این است که مشاور املاک در ایران سومین شغل از پردرآمدترین مشاغل است.

درامد مشاور املاک در ایران چقدر است؟

درامد مشاور املاک در ایران
درامد مشاور املاک در ایران

شاید کمتر کسی بتواند حدس بزند که سومین شغل پردامد ایران،شغل املاک است.حتی خود مشاورین املاک هم از این حقیقت بی اطلاع هستند.نتایج منتشر شده از معاملات ثبت شده در سایت اتحادیه املاک تهران نشان میدهد ،برفرض اینکه تعداد معاملات املاک فقط همین تعداد باشد و میزان دریافتی مشاوران املاک بر مینای عرف تعیین شده باشد،در سال ۱۴۰۰ میزان دریافتی مشاورین املاگ معادل ۳هزار و ششصد میلیارد تومان بوده.(آمار از منابع معتبر اتحادیه املاک تهران).

چند حقیقت تکان دهنده و عجیب درباره درامد املاک

۱-اکثریت قراردها ثبت نمی شود

ما در ملک آموز با تحقیق از اداره مالیات متوجه شدیم در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۲ درصد از قراردادهای ارائه شده به اداره مالیات فاقد کدرهگیری بوده است.بنابراین بیش از ۶۰ درصد قراردادها هرگز ثبت نمی شود!اگر میزان درامد مشاوران املاک از ۳۸‌درصد معاملات ثبت شده ۴ هزار میلیارد باشد، بصورت دقیق میتوان حدس زد که این عدد با احتساب ۶۲‌درصد معاملات ثبت نشده بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ بوده است.(نکته اینکه این آمار فقط نربوط به شهر تهران است)

۲-تعرفه کمیسیون مشاوران املاک عدد دقیقی نیست

مطمعننا اکثریت میدانید که تعرفه اتحادیه ها در هیچ شغلی اجرا نمیشود.چرا که اولا با واقعیت جامعه سازگار نیست.دوما تعرفه ها حداقل ها را معین میکنند،این نوع و کیفیت خدمات است که میزان حق الزحمه را مشخص میکند.اتحادیه رستوران داران قیمت مصوب یک سیخ کباب را معین میکند.اما آیا قیمت یک سیخ کباب بره در رستوران شنال شهر تهران با یک سیخ کباب با دل مرغ در جنوبی ترین نقطه تهران یکی است؟

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشید!  تکنیک رفتارهای انعكاسی در فروش املاک و مستغلات

۳-هر کوچه یک دفتر املاک

نکته عحیب بعدی که میتواند برای فهمیدن میزان درامد مشاوران املاک به شما کمک کند این است که امروزه در هر خیابان و کوچه ای دفتر املاک تاسیس شده است.اگر درآمد شغل املاک کم بود این تعداد از دفاتر املاک مشغول بکار نبودند.

۴-همه مشاغل مشاور املاک هستند

اگر فقط یکماه در یک دفتر املاک مشغول بکار شده و با مشتریان ارتباط برقرار کنید خواهید فهمید از دانشجو و راننده اسنپ تا مهندس و دکتر و مکانیک و عکاس و نمایشگاه ماشین و کارمند بانک و فرودگاه،همه‌گی در حال واسطه گری و معامله ،خریدو فروش و دلالی ملک هستند.اغلب پزشکان در کنار طبابت،ملک و املاک معامله میکنند.اغلب زمین های ارزشمند دست کارمندان شهرداری است.۹۵ درصد کارمندان شهرداری مشغول واسطه گری هستند.بنابراین مطمعننا پول عظیمی در بازار املاک و مستغلات جابجا میگردد.

۵-بسیاری از ثروتمندان ایران و جهان با شغل املاک مرتبط هستند

شاید نمیدانستید که بسیاری از افراد معروف و ثروتمند در ایران و جهان یا کار خود را از شغل املاک شروع کرده اند یا شغلی مرتبط با املا‌ک داشته اند.بعنوان مثال میتوان دونالد ترامپ،رئیس جمهور امریکا و یکی از ثروتمندترین افراد جهان که شغل خود را از مشاور املاک شروع کرده.یا در ایران خانواده رفسنجانی که از مشهور ترین و ثروتمندترین افراد با نفوذ در ایران محسوب می شوند بنا به گفته های خودشان خریدو فروش زمین و ساخت و ساز میکنند.

فیلم:نظر رابرت کیوساکی و ترامپ در مورد مشاور املاک

ترامپ:عاشق شغل املاک هستم

فیلم:شغل هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب

فائزه هاشمی رفسنجانی:پدرم قبل از انقلاب در کار ملک و املاک بود

۶-شغل املاک موتور پیشران اقتصاد است

کدام شغل را میتوانید پیدا کنید که با هزاران شغل ارتبازط مستقیم داشته باشد؟یک ساختمان زمانیکه که ساخته می شود هزاران صنعت وابسته همزمان در حال فعالیت هستند.از کارگران معادن آهن، فولاد،سیمان وغیره گرفته تا بنا و نقاش و درب ساز و کابینت ساز و بلوک زن و گچ کار مستقیم با ملک در ارتباط هستند.وقتی یک خانه ساخته می شود،زنانی ارزش پیدا میکند که فروخته شود و ملک و املاک توسط مشاوران املاک فروخته می شود.

۷-نقطه کانونی اقتصاد یک کشور ملک و املاک است

شخصی که آپارتمان جدید میخرد،وشایل خانه خود را تعویض میکند.از مبل و فرش و تلویزیون و یخچال و ماشین لباسشویی گرفته تا صدها وسیله که ممکن اشت خریداری شودتمامی این مشاغل راه می افتد و پول در انها گردش پیدا میکند.مبل فروش و فرش فروش و لوازم خانگی و غیره با پول حاصل از فروش خود مجددا به املاک مراجعه کرده و ملک میخرند.

پس اگر بخواهید عمقی نگاه کنید حتی بازار لوازم خانگی،بازار مبل و فرش و غیره با کار املاک در ارتباط است.از طرف دیگر وقتی یک مشاور املاک خانه ای را میفروشد،سازنده با پول حاصل از فروش خود مجددا زمین دیگری را از مشاوران املاک میخرد تا آن را بسازد.زمین خریداری شده بساط یک کارگاه دیکر ساختمان سازی را به راه می اندازد و مجددا کارگر و بنا و نقاش و کابینت ساز و لوله کش و برق کار و مهندس ناظر و غیره سرکار میروند و کسب درامد میکنند این چرخه دائما ادامه پیدا میکند.نقطه کانونی تمام این‌چرخه ساخت ملک و فروش اپارتمان به خریدار و زمین به سازنده است که توسط مشاوران املاک انجام میگیرد.

۸-شغل مشاور املاک جزو ثروت ساز‌ترین مشاغل در جهان است

سوالات متدوال در مورد درآمد مشاور املاک

میزان درآمد حدودی یک مشاور املاک در رنج فروش چقدر است؟

درامد مشاور املاک در رنج فروش بستگی به شهر و منطقه کاری او دارد.اما بطور میانگین اگر یکی از مناطق مرکزی شهر تهران را در نظر بگیرید و به جهت تورم بخواهیم درامد یک مشاور را بر مبنای دلار بگوییم تا سال در میزان آن دخیل نباشد.یک مشاور املاک در رنج فروش میانگین ماهیانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در ایران درامد دارد.

درامد یک مشاور املاک در رنج اجاره چقدر است؟

بر مبنای همان منطقه مرکزی تهران و بر اساس دلار مشاوران رنج اجاره در شغل املاک میانگین درامدی ماهیانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار در ایران دارند.

چقدر زمان لازم است تا مشاور املاک به درامد برسد؟

پاسخ به این پرسش به عوامل زیادی بستگی دارد.اگر مشاور با آموزش تخصصی و حرفه ای کارش را آغاز کند بعد از یکماه به درامد میرسد.

آیا شغل املاک نیاز به سرمایه دارد؟

خیر،شما برای مشاور املاک شدن نیاز به هیچ سرمایه ای ندارید و میتوانید از همین امروز مشغول بکار شوید.

آیا شغل املاک محدودیت سن دارد؟

خیر،شغل مشاور املاک در گذشته مورد استقبال جوانان نبود.اما امروزه از نوجوان ۱۴ ساله تا افراد ۸۰ ساله در این شغل مشغول درامد هستند.

آیا شغل املاک نیاز به تحصیلات دارد؟

خیر،بسیاری از مشاوران ثروتمند و موفق شغل املاک فقط در حد خواندن و نوشتن سواد دارند.اما برای موفقیت در این شغل آموزش حرفه ای دیده اند.

چگونه مشاور املاک شوم؟

ابتدا برای ورود به این شغل تصمیم قطعی بگیرید،چراکه این شاخه به اون شاخه پریدن بدترین اتفاق برای یک انسان است.بعد از تصمیم گیری برلی شروع بکار و آموزش در هر کجای جهان که هستید کافیست کلمه مشاور املاک را به شماره ۰۹۳۶۷۴۴۳۲۰۴ پیامک کنید.کارشناسان ملک آموز شما را تا رسیدن به استقلال مالی در شغل املاک راهنمایی خواهند کرد

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

در دنیای پر تنش و رقابتی صنعت املاک، مشاورین نقش بسیار اساسی دارند. آن‌ها باید بر مهارت‌های گسترده‌ای تسلط داشته…

بیشتر بخوانید
مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

در صنعتی پر رقابت مانند املاک،برای یک مشاور املاک حرفه ای درک تفاوت ها بین مشتری بالقوه و بالفعل و…

بیشتر بخوانید

آموزش آگهی نویسی املاک؛اصول متن نویسی آگهی ملک

امروزه بحث فروش ملک یکی از مهم ترین چالش‌های افراد فعال در حوزه املاک و مستغلات است، آگهی‌های ملک و…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.