میخواهید مشاور املاک شوید؟|باید از اینجا شروع کنید!

میخواهید مشاور املاک شوید؟|باید از اینجا شروع کنید!

کار املاک را از کجا شروع کنیم

چگونه مشاور املاک شویم؟شغل مشاور املاک از پرطرفدار‌ترین مشاغل در ایران است که به دلیل پویایی بازار مسکن و نیاز دائمی مردم به خرید، فروش و اجاره املاک و مستغلات، همواره متقاضیان زیادی دارد. اگر شما هم میخواهید مشاور املاک شوید، در ادامه با ما همراه باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم که: کار املاک را از کجا شروع کنیم؟

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۹ دقیقه

راهنمای کامل شغل مشاور املاک

همانطور که گفتیم شغل املاک یکی از مشاغل پرطرفدار و مهم در جهان است.نقش مشاوران املاک در اقتصاد یک کشور نقش انکار ناپذیریست.چرا که اولا بازار املاک و مستغلات مهم ترین بازار در جهان است.دوما یک مشاور املاک با ارزشمندترین دارایی مردم یک جامعه سر و کار دارد.درواقع معیار سنجش ثروت در یک جامعه ملک و املاک است که بدست مشاوران املاک سپرده می شود.پس برای اینکه بگوییم برای مشاور املاک شدن باید از کجا شروع کرد،ابتدا باید کمی در مورد شغل املاک،ویژگی ها و وظایف یک مشاور املاک صحبت کنیم.

مشاور املاک کیست و چه وظایفی دارد؟

مشاور املاک فردی است دارای تخصص در زمینه املاک و مستغلات ،که با علم،دانش و تخصص کاری خود به خریداران، فروشندگان،موجرین،مستاجران و سازندگان برای انجام بهتر کارهای مربوط به املاک و معاملات ملکی آنها خدمات میدهد و به آنها در این زمینه کمک می‌کند.

چگونه مشاور املاک شوم؟

وظایف اصلی یک مشاور املاک چیست؟

مشاوران املاک وظایف و خدمات متفاوت و وسیعی دارند که از جمله آنها عبارت است از:

ارائه مشاوره تخصصی املاک:

 مشاور املاک ابتدا با استفاده از تکنیک های کار املاک با مشاوره دادن به فروشندگان و موجرین آنها را به خود جذب میکند و سپس در نقطه مقابل با توجه به نیاز و بودجه خریداران و مستاجران، بهترین پیشنهاد های ملکی را به آنها ارائه میدهد.

جستجوی ملک و مشتری:

 مشاور املاک با استفاده از منابع و تخصص خود، برای مشتریان به دنبال ملک مناسب و برای فروشندگان بدنبال خریدار می‌گردد تا بهترین معامله ممکن را برای ۲ طرف انجام دهد.

کارشناسی و قیمت‌گذاری ملک:

 یکی دیگر از خدمات مشاوران املاک انجام تخصصی کارشناسی املاک است.مشاور املاک با توجه به شرایط بازار و ویژگی‌ها،معایب و محاسن ملک مورد نظر،با بررسی همه جوانب ملک را کارشناسی کرده و قیمت مناسب برای آن تعیین می‌کند.

بازدید و مذاکره :

 مشاور املاک با همراهی مشتری، از املاک مورد نظر و کارشناسی شده بازدید می‌کند و توضیحات لازم را در مورد آنها ارائه می‌دهد.سپس با استفاده از توانایی خود مذاکره را بر اساس شرایط طرفین قرارداد پیش میبرد.

انجام امور مربوط به معامله: 

مشاور املاک در برگزاری جلسه، تنظیم قرارداد، اخذ مجوزهای لازم و انجام سایر مراحل مربوط به معاملات املاک مستغلات به طرفین قرارداد کمک می‌کند.

علاوه بر وظایف ذکر شده، مشاوران املاک می‌توانند خدمات دیگری مانند:

  • مدیریت و نگهداری: مشاوران املاک می‌تواند به صاحبان املاک در اجاره و رهن دادن املاکشان و همچنین نگهداری و تعمیرات آن کمک کنند.
  • بازاریابی و تبلیغات: مشاوران املاک می‌توانند برای جذب مشتریان بیشتر، از روش‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات استفاده کنند.
  • ارائه خدمات حقوقی: مشاوران املاک باتجربه می‌توانند در زمینه مسائل حقوقی مربوط به قراردادها و معاملات ملکی به مشتریان خود مشاوره ارائه دهند.

مهم‌ترین مزایا و معایب شغل مشاور املاک

شغل املاک مانند هر شغل دیگری، مزایا و معایب خاص خود را دارد که باید قبل از ورود به آن به طور کامل بررسی شوند.شغل مشاور املاک شغلی پر چالش و جذابی است که می‌تواند برای افراد با انگیزه، درآمد و موقعیت اجتماعی مناسبی فراهم کند. اما قبل از ورود به این شغل، باید به طور کامل مزایا و معایب آن را بررسی کنید و با آگاهی کامل از شرایط این شغل، تصمیم خود را برای ورود به آن اتخاد کنید. در ادامه مهم ترین ویژگی های شغل مشاوران املاک را بررسی میکنیم.

مزایای شغل مشاور املاک:

  • درآمد بالا: شغل مشاور املاک یکی از پردرامد‌ترین مشاغل در ایران محسوب می‌شود و می‌تواند برای شما شغلی پر درآمد باشد. به خصوص برای مشاوران باتجربه ، ماهر و حرفه ای که در مناطق مهم و ویژه بصورت تخصصی فعالیت می‌کنند.
  • استقلال شغلی: مشاوران املاک کارمند نیستند و بصورت مستغل کار میکنند.آنها می‌توانند به صورت مستقل یا عامیانه بصورت سرپایی بدون دفتر املاک فعالیت کنند و یا به عنوان مشاور در یک دفتر املاک استخدام شوند.
  • ارتباط عمومی وسیع: شغل مشاور املاک فرصتی برای برقراری ارتباط با افراد مختلف از اقشار مختلف جامعه را فراهم می‌کند که معمولا از افراد ثروتمند و با نفوذ جامعه هستند.

معایب شغل املاک:

  • شغل املاک پر از چالش: شغل مشاور املاک شغلی پر چالش است و نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد.
  • عدم ثبات درآمد: میزان درآمد مشاوران املاک به طور مستقیم به تعداد معاملات انجام شده بستگی دارد و ممکن است در برخی ماه‌ها درآمد آنها کم باشد.
  • ساعت کاری نامنظم: یک مشاور املاک هفت روز هفته و در تمام ساعات باید آماده بکار و پاسخگوی مشتریانش باشد.مشاوران املاک ممکن است مجبور باشند در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل نیز کار کنند.
  • فشار کاری بالا: شغل مشاور املاک شغلی پر استرس و با فشار کاری بالا است.
  • رقابت زیاد: تعداد مشاوران املاک در ایران زیاد است و رقابت در این شغل بسیار بالا است.به ویژه اینکه مشاوران حرفه ای در رقابت بسیار جدی هستند.
شاید این مطلب هم برای شما مفید باشید!  ۷ روش حرفه ای فایل یابی املاک در سال ۱۴۰۲

چگونه مشاور املاک شویم؟

ویدیو: کار املاک را از کجا شروع کنیم؟

مراحل تبدیل شدن به مشاور املاک:

کسب دانش و مهارت لازم:

اولین قدم برای ورود به این حرفه، آموزش،کسب دانش و مهارت لازم در زمینه املاک و مستغلات است. شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی مانند گذراندن دوره‌های آموزشی، مطالعه کتاب‌ها و مقالات مرتبط، و یا کسب تجربه در کنار مشاوران باتجربه، دانش و مهارت خود را در این زمینه افزایش دهید.

انتخاب محل فعالیت:

پس از کسب مهارت های لازم،یادگیری مبانی و آموزش در شغل املاک، باید محل فعالیت مناسبی برای کار خود در بازار املاک و مستغلات انتخاب کنید. شما می‌توانید به صورت مستقل فعالیت کنید و یا به عنوان همکار به یک دفتر املاک دیگر ملحق شوید.پیشنهاد ملک آموز این است که حتما در یک دفتر املاک مشغول بکار شوید.

ایجاد تخصص در رنج کاری:

از جمله اولین قدم ها برای موفقیت در شغل املاک،انتخاب یک رنج و یک محدوده و منطقه برای فعالیت است.پراکنده کاری موجب عدم موفقیت شما در شغل املاک می شود.

بازاریابی و جذب مشتری:

برای موفقیت در این شغل، نیاز به جذب مشتریان دائمی و بالقوه املاک دارید. شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی مانند تبلیغات، بازاریابی اینترنتی، و یا ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان قبلی، برای خود مشتری جذب کنید.

ارائه خدمات با کیفیت:

برای حفظ مشتریان و افزایش درآمد خود در شغل املاک، میبایست خدمات با کیفیت و قابل قبولی به آنها ارائه دهید. این خدمات شامل مواردی مانند مشاوره تخصصی، جستجوی ملک مناسب، انجام امور مربوط به معاملات و … می‌شود.

مهم ترین توصیه ها برای موفقیت در شغل مشاور املاک

برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق، باید:

  • از دانش و مهارت کافی در زمینه املاک و مستغلات برخوردار باشید.
  • دارای فن بیان قوی و قدرت متقاعد سازی بالایی باشید.
  • روابط عمومی قوی داشته باشید.
  • صبر و حوصله زیادی داشته باشید.
  • از پشتکار و پیگیری بالایی برخوردار باشید.
  • امین و صادق باشید.
  • نظم و انضباط شخصی بالایی داشته باشید.
  • خلاقیت و نوآوری داشته باشید.
  • توانایی حل اختلافات احتمالی بین طرفین را داشته باشید.
  • به کار خود تعهد داشته باشید.

میزان درآمد مشاور املاک چقدر است؟

درآمد شغل املاک به عوامل مختلفی بستگی دارد.شما میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر راهنمای کامل میزان درامد شغل مشاور املاک را در سایت ملک آموز بخوانید.👇

✅️لینک راهنمای محاسبه میزان درآمد مشاوان املاک

میخوام مشاور املاک بشوم

آیا مشاور املاک شغل مناسبی است؟

اینکه شغل املاک شغل مناسبی برای شما هست یا خیر، به خود شما و شرایطتان بستگی دارد.همانطور که گفتیم شغل املاک از معدود مشاغلی است که بدون داشتن علم و تحصیلات و سرمایه میتوانید در آن موفق شوید.اما لازم است قبل از ورود به این شغل، تمام جوانب را به طور کامل بررسی کنید و با آگاهی کامل از شرایط این شغل، تصمیم خود را برای ورود به آن اتخاد کنید.

در اینجا میتوانید چند سوال از خود بپرسید تا به شما در تصمیم‌گیری برای انتخاب شغل مشاور املاک کمک کند:

  • آیا به زمینه املاک و مستغلات علاقه دارم؟
  • آیا از مهارت و دانش کافی در این زمینه برخوردارم؟
  • آیا از ویژگی‌های شخصیتی لازم برای موفقیت در این شغل برخوردارم؟
  • آیا با چالش‌ها و سختی‌های این شغل آشنا هستم؟
  • آیا با شرایط درآمدی این شغل مشکلی ندارم؟

با پاسخ به این سوالات می‌توانید به طور دقیق‌تر تصمیم بگیرید که آیا شغل املاک برای شما مناسب است یا خیر.

کار املاک را از کجا شروع کنم؟

ما در این مقاله قدم به قدم تمامی مراحل و اطلاعات لازم را برای مشاور املاک شدن به شما گفتیم.اگر میخواهید مشاور املاک شوید،ملک آموز با بیش از یک دهه تجربه در زمینه آموزش و انتقال تجربیات،کسب دانش و مهارت لازم میتواند به شما برای موفقیت در شغل املاک کمک کند.

برای استفاده از آموزشهای لازم و کسب مهارت در این شغل پردرآمد و آینده دار میتوانید هم اینک کلمه “آموزش املاک” را به شماره تلفن زیر پیامک کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت اطلاعات آموزشها را برای شما ارسال نمایند و شمارا در این مسیر راهنمایی نمایند.

شماره تماس ملک آموز:۰۹۳۶۷۴۴۳۲۰۴

⭕️مقالات زیر را بخوانید👇

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

در دنیای پر تنش و رقابتی صنعت املاک، مشاورین نقش بسیار اساسی دارند. آن‌ها باید بر مهارت‌های گسترده‌ای تسلط داشته…

بیشتر بخوانید
مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

در صنعتی پر رقابت مانند املاک،برای یک مشاور املاک حرفه ای درک تفاوت ها بین مشتری بالقوه و بالفعل و…

بیشتر بخوانید

آموزش آگهی نویسی املاک؛اصول متن نویسی آگهی ملک

امروزه بحث فروش ملک یکی از مهم ترین چالش‌های افراد فعال در حوزه املاک و مستغلات است، آگهی‌های ملک و…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.