مشاور چه زمانی میتواند برای تاسیس دفتر املاک اقدام کند؟ | پایگاه آموزش مشاور املاک

مشاور چه زمانی میتواند برای تاسیس دفتر املاک اقدام کند؟

مشاور چه زمانی میتواند برای تاسیس دفتر املاک اقدام کند؟

شاید مهم ترین دغدغه ارتقا و پیشرفت مشاورین املاک پاسخ به این سوال است که مشاور چه زمانی میتواند برای تاسیس دفتر املاک اقدام کند؟ برای یافتن پاسخ این مطلب را بخوانید!

مشاور چه زمانی میتواند برای تاسیس دفتر املاک اقدام کند؟

ارتقا و پیشرفت شغلی مشاورین املاک

بقلم : افشین فرهنگ

ضعف بزرگ مشاورین املاک

مشاور چه زمانی میتواند برای تاسیس دفتر املاک اقدام کند؟

اگر فقط چند هفته در یکی از دفاتر املاک استخدام شوید یا یکبار بمدت چند روز در جستجوی خانه باشید، احتمالا با مشاورین زیادی برخورد میکنید که سالهای زیادی از عمر خود را بعنوان مشاور و کارشناس املاک مشغول فعالیت در دفاتر املاک هستند.

این افراد معمولا در مواجهه با مشاورین املاک مبتدی یا مشتریان املاک با افتخار از تجربه چندین ساله خود حرف میزنند و میگویند چندین سال است که در زمینه املاک تجربه دارم!

اگر چه از نظر این افراد چندین سال تجربه در زمینه املاک موجب اعتماد مشتریان یا احترام بیشتر همکاران می شود اما میتوان فعالیت چند ساله این افراد را در سمت مشاوری املاک بدون پیشرفت و ارتقا در جایگاه خود یک ضعف بزرگ قلمداد کرد!

چگونه مشاور املاک تاسیس کنیم؟

شغل املاک شغل هزار قبیله است!

شغل املاک از جمله مشاغلی است که همه قشری در آن مشغول فعالیت هستند و کمتر شغلی را میتوانید با این ویژگی پیدا کنید. این شغل نیاز به تحصیلات ندارد ، محدودیت سنی ندارد ، نیاز به سرمایه ندارد ، ورود به این شغل نیاز به تجربه ندارد، استخدام در شغل املاک به راحتی آب خوردن است و هر شخصی با هرمیزان سن و سطح سواد و فرهنگ از همین فردا صبح میتواند در یک دفتر املاک استخدام شود.

در این شغل دکتر و مهندس مشغول فعالیت هستند در مقابل بسیاری از افراد بیشواد و کم سواد هم از این شغل امرار معاش میکنند . افراد بازنشسته و با سن زیاد در این شغل مشغول فعالیت هستند و در مقابل از قشر دانشجو گرفته تا محصل در این شغل مشغول فعالیت هستند و جالب اینجاست که شما ممکن است بتوانید همه این افراد را با ویژگی های ذکر شده در بک دفتر املاک مشاهده کنید یعنی یک مشاور مسن را در کنار یک جوان ۱۹ ساله و یک فوق لیسانسه را در کنار یک دیپلمه یا بیسواد.

چرا بعضی از مشاورین املاک پیشرفت نمیکنند؟

میزان تفاوت آشکار در مشاورین املاک موجب‌ می شود تا در این شغل افرادی را ببینید که سالها در جایگاه مشاوری املاک مشغول فعالیت هستند و یا مشاوری را ببینید که در مدت یکسال از مشاور مبتدی تبدیل به قوی ترین مدیر املاک منطقه شود.

مشاورین املاک به چند دلیل پیشرفت نمیکنند:

قطعا تاسیس دفتر املاک برای همه مشاورین مرحله ای از پیشرفت محسوب می شود اما با اینکه مشاور املاک شغلی است با پتانسیل پیشرفت بالا ، لیکن هنوز بیش از ۷۰ درصد مشاورین املاک پیشرفت لازم را ندارند و فعالیت آنها صرفا بر محور امرار معاش انجام میگیرد.

عدم پیشرفت اغلب مشاورین املاک دلایل مهمی دارد:

ریسک پذیر نیستند

موفقیت و پیشرفت در هر زمینه ای نیاز به ریسک و خطر کردن دارد. مسلما هر انسانی اگر قصد دارد از جایگاه فعلی خود ارتقا پیدا کند میبایست خطرات احتمالی این تغییر را بپذیرد. مطمعننا مهم ترین دلیل عدم پیشرفت مشاورین املاک عدم پذیرش ریسک حاصل از تغییر است .

وقتی با اغلب این افراد از تاسیس دفتر املاک صحبت میکنید استدلال آنها این است که اگر بنا به هر دلیلی موفق نشوم اجاره دفترم چه می شود؟ یا اینکه میگویند ما به زور سرمایه اندکی جمع کردیم میترسیم همین سرمایه را از دست بدهیم!

از تغییر استقبال نمیکنند

بسیاری از مشاورین املاک معتقدند نیازی به تاسیس دفتر املاک یا ارتقا شغلی ندارند و معتقدند چرا وقتی بدون نیاز به سرمایه وبا استفاده از سرمایه دیگران در حال فعالیت هستند ،برای خودشان دردسر درست کنند؟ پس بنابراین در همین جایگاه میمانند.

فکر میکنند توانایی مدیریت ندارد

عدم مسئولیت پذیری و عدم اعتماد بنفس در مشاورین املاک موضوعی بسیار مهم است. بسیاری از مشاورین املاک تصور میکنند که در صورت تاسیس دفتر املاک یا پیشرفت و نشستن پشت میز مدیریت املاک ، توانایی اداره یک دفتر را ندارند و ممکن است در مدیریت املاک دچار مشکل شوند.بنابراین قید پیشرفت را میزنند و ترجیح میدهند خطر نکنند و به همان مشاوری ادامه دهند.

چگونه مشاور املاک تاسیس کنیم؟

بنا به توصیه نزدیکان خود از تغییر صرف نظر میکنند

نزدیکان ما گاها به واسطه علاقه ای که به ما دارند مارا از ریسک های حاصل در شغلمان منع میکنند. پدر و مادر و همسر و یا برادر یا خواهر بزرگتر بیشترین تاثیر را در زندگی انسان دارند.

این افراد معمولا سعی میکنند راحت ترین راه را به ما پیشنهاد بدهند و معمولا بندرت توصیه آنها به ریسک کردن یا تغییرات عمده در فعالیت ما ختم خواهد شد. معمولا افراد خانواده در صدد هستند تا مشاورین را حتی از فعالیت در این شغل منصرف کنند چون از نظر آنها بهترین تصمیم برای مشاور ، ترک شغل املاک و روی آوردن به فعالیتی با حقوق ثابت است.

بی شک هرچقدر هم شما بگویید که من به این توصیه ها عمل نمیکنم ، در هر صورت ممکن است در بسیاری از تصمیم ها لحظه آخر این توضیه ها روی شما اثر گذاشته و موجب منصرف شدن شما بشود.

سرمایه ای برای تاسیس دفتر املاک ندارند

تاسیس دفتر املاک نیازمند سرمایه است. درست است که دفتر املاک سرمایه ای مانند‌ مشاغل فروش اجناس نمیخواهد اما برای تهیه دفتر و تجهیز آن نیاز به سرمایه ای متناسب با وسعت فعالیتمان داریم. بسیاری از مشاورین بدلیل نداشتن سرمایه تا آخر عمرشان توانایی تاسیس دفتر املاک را ندارند . البته که در ادامه خواهیم گفت این طرز فکر قطعا غلط است اما در بررسی دلایل عدم پیشرفت مشاورین املاک ، نداشتن سرمایه نکته کلیدی محسوب می شود.

مطلب پیشنهادی: راهنمای کامل تاسیس مشاور املاک (کلیک کنید)

بررسی دفاتر املاک با سابقه و مشکلات آنها مشاور را از تاسیس دفتر املاک منصرف میکند

کافیست تا چند دفتر املاک ناموفق را در نزدیکی خود ببینید. پس از آن هر زمان فکر تاسیس دفتر املاک را میکنید بیاد این دفاتر خواهید افتاد و ترس اینکه این دفاتر با چندین سال سابقه در بحران هستند ، شما را از ادامه راه منصرف خواهد کرد.

مشاوری میگفت فلان دفتر املاک با ۱۰ سال سابقه در پرداخت اجاره بهای خود دچار مشکل است پس من که تازه بفکر تاسیس دفتر املاک هستم و تجربه مدیر این دفاتر را ندارم قطعا دچار مشکل خواهم شد.

عدم پیشرفت مشاورین دلایل زیادی دارد که مهم ترین این دلایل را بررسی کردیم. حال باید بدانیم که : مشاور چه زمانی میتواند برای تاسیس دفتر املاک اقدام کند؟ اگر ویژگی های زیر را دارید شما واحد شرایط تاسیس دفتر املاک هستید!

مشاور املاک حرفه ای برای تاسیس دفتر املاک باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

مشاور چه زمانی میتواند برای تاسیس دفتر املاک اقدام کند؟

تاسیس و مدیریت دفتر املاک نیازمند ویژگی های بخصوصی است که تا زمان فراهم شدن این ویژگی ها در مشاورین املاک ، اقدام برای تاسیس دفتر املاک توصیه نمی شود.

علم مدیریت فنی دفتر املاک

اگر تصور میکنید امروزه میزان موفقیت در شروع یک کسب و کار به میزان شانس شما بستگی دارد سخت در اشتباه هستید!

حداقل بیش از ۹۰ درصد مشاورین تصور میکنند که اولا علم مدیریت به دانسته های حقوقی یک نفر بستگی دارد و همینکه ما دانش حقوقی داشته باشیم توانایی تاسیس یک دفتر املاک را داریم . دومین تصور غلط این است که چنانچه ابزار کار قوی و موقعیت مکانی خوبی داشته باشیم میتوانیم موفق عمل کنیم در حالیکه بهترین و مجهز ترین دفاتر املاک در بهترین نقطه از شهر بدون دانش فنی مدیریت تبدیل به ضعیف ترین دفاتر املاک شهر خواهند بود.پس راه حل چیست ؟

چگونه باید دانش مدیریت املاک را بدست بیاوریم؟

دانش مدیریت از ۳ راه بدست می آید:

۱.تحقیق و تقلید از مدیران موفق

شما میتوانید مشاوری باشید که تا لحظه اقدام برای تاسیس دفتر املاک بدون توجه به اینکه راه موفقیت شما چیست و نیاز به چه علمی دارید بی تفاوتی را سر لوحه کار خود قرار دهید و یا اینکه از همین لحظه از مدیران موفقی که در اطرافتان هستند بپرسیدو به رفتار و اقدامات آنها توجه کنید و از آنها یادبگیرید که چطور مجموعه تحت امر خود را رهبری و هدایت میکنند! مانند یک ضبط صوت تمام مراحل کار مدیران موفق در اطراف خود را ضبط کنید تا بتوانید در دفتر املاک خود این تکنیک ها را پیاده سازی کنید

۲. علم‌ مدیریت را تجربه کنید

تجربه کردن یکی از راه های بدست آوردن دانش است. برای بدست اوردن علم مدیریت میبایست چندین سال در موقعیت ها مختلف قرار بگیرید و آزمون و خطا کنید و با استفاده از متد یادگیری در لحظه از اشتباهات خود‌ درس بگیرید و آنها را تکرار نکنید و یا از اقدامات خوب خود مجددا استفاده کنید و در مقابل مشکلات و معماهای کارتان در جستجوی راه حل درست بگردید تا مجموع این اقدامات در طول چندین سال دانش فنی مدیریت شما را تشکیل دهد.

۳. آموزش و تمرین

بغیر از ۲ راه ذکر شدت در بالا برای بدست علم مدیریت راه عقلانی تری برای بدست آوردن علم مدیریت وجود دارد و آن هم یادگیری بوسیله آموزش است.

اگر چه با تقلید و تحقیق و تجربه کردن میتوانیم به علم مدیریت دست پیدا کنیم اما این روش ها مسیری طولانی دارد و مستلزم گذر زمان است. در روش تقلید تضمینی وجود ندارد که مدیر موفق اطراف شما بدرستی دانسه های خود را در اختیار شما بگذارد و اکر هم این اتفاق بی افتد شما نمیتوانید علم مدیریت را با جزئیات کامل از یک مدیر موفق که کارش آموزش دادن نیست بیاموزید از طرفی مدیریت علاوه بر دانستن نیاز به پیاده سازی دارد و‌ مشخص نیست که آیا میتوانیم روشهای مدیریتی فردی با سابقه بالا را در یک دفتر املاک تازه تاسیس پیاده سازی کنیم یا خیر؟

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشید!  کانال تلگرامی آموزش مشاور املاک

در نفطه مقابل امروزه یادگیری با شیوه تجربه کردن عملا ممکن نیست . تا بخواهیم روش های کاری خود را تجربه کنیم چندین سال اجاره و خرج دفتر را ضرر میکنیم و کسب و کارمان با شکست مواجه خواهد شد.

پس با آموزش میتوانیم علم مدیریتی که در طول چندین سال از راه تحقیق و تجربه کردن بدست می آید را با جزئیات کامل و بهمراه روش های پیاده سازی آن در چند ماه بیاموزیم و این علم را بدست بیاوریم . فقط کافیست تصمیم بگیریم بدنبال منابع آموزشی هرروز یک بخش از علم مدیریت را یاد بگیریم .حتی این یادگیری میتواند از منابع رایگان و کتابهای مدیریت نیز بدست بیاید فقط کافیست منابع معتبر را پیدا کنیم و از آنها استفاده کنیم.

ادامه ویژگی های مشاور املاک

تجربه در سمت مشاوری

من به شخصه به هیچ مشاوری توصیه نمیکنم بدون تجربه در زمینه مشاوری اقدام به تاسیس دفتر املاک کند. از نظر من مشاوری واجد شرایط تاسیس دفتر املاک است که در سمت مشاوری به جایگاه نسبی رسیده باشد. سوال زیادی که از من میپرسند این است که:

مشاور بعد از چند سال فعالیت میتواند دفتر املاک تاسیس کند؟

پاسخ به این سوال بستگی به میزان تلاش و هوش شخص شما دارد. بین ۲ مشاور تفاوت بسیار است. اشخاصی وجود دارند که در مدت ۶ ماه جایگاه یک مشاور ۱۵ ساله را بدست میاورند. اگر بدنبال متر و میزان این سوال هستید باید گفت زمانی شما توانایی تاسیس دفتر املاک را دارید که در سمت مشاوری حداکثر دانش را بدست آورده باشید. مهم نیست که درآمد شما اکنون چقدر است مهم این است که در سمت مشاوری نیازی به کمک گرفتن از اشخاص ثالث نداشته باشید.

هر زمان این توانایی را پیدا کردید که یک مشاور مبتدی را برای حرفه ای شدن راهنمایی کنید یعنی توانایی تاسیس دفتر املاک را دارید.

داشتن اطلاعات نسبی مشاور املاک

یکی دیگر از ویژگی های مشاوری که میتواند برای تاسیس دفتر املاک اقدام کند تکمیل اطلاعات کاری در سمت مشاور است. تکامل در اطلاعات یعنی توانایی پاسخ به پرسش های مشتریان املاک .

شاید برای تاسیس یک دفتر املاک نیاز به دانستن مسائل حقوقی در حد یک وکیل نداشته باشید اما بی شک نیازمند داشتن اطلاعات نسبی در زمینه کاری خود هستید.

بسیاری از مشاورین با داشتن سالها تجربه همچنان توانایی پاسخ دادن به ساده ترین پرسش های مشتریان را ندارند. بسیاری از مشاورین از کار املاک تنها آگهی کردن و بازدید دادن را بلد هستند.یک مشاور زمانی واجد شرایط تاسیس دفتر املاک است که حداقل های این شغل را بداند.

اگر در مورد کارتان اطلاعات نسبی نداشته باشید بی شک توانایی تاسیس دفتر املاک را نخواهید داشت .

روابط عمومی قوی

یک‌ مشاور املاک‌ زمانی میتواند برای تاسیس دفتر املاک اقدام کند که از روابط عمومی خوبی برخوردار باشد و دایره ارتباطات وسیع داشته باشد.این ویژگی منحصر بفرد مشاوری است که واجد شرایط تاسیس یک دفتر املاک است.

روابط عمومی و اجتماعی قوی به شما کمک میکند تا در ابتدای راه خود بسیاری از موانع را از سر راه خود بردارید. مشاوری که روابط عمومی خوبی ندارد توانایی تاسیس املاک را نخواهد داشت .

تخصص در منطقه کاری

یک مدیر املاک موفق میبایست در منطقه فعالیت خود دایره ارتباطی وسیع داشته باشد. ارتباط با مشتریان و سازندگان منطقه از ویژگی هایی است که مشاورین قبل از تاسیس دفتر املاک میبایست به آن توجه کنند.

شما هم اینک بعنوان یک مشاور فرصت این را دارید تا با ایجاد تخصص در محدوده کاری محل فعالیتتان ، خود را به منطقه بشناسانید و بواسطه این تخصص گرایی افراد مختلف را به خود جذب کنید. در غیر اینصورت واجد شرایط تاسیس یک دفتر املاک نیستید.

داشتن اعتبار

مهم ترین ویژگی یک مدیر املاک اعتبار اوست . اعتبار سرمایه ای است که برای هر مدیر املاک لازم است. اگر شما بعنوان مشاور در منطقه کاریتان خوشنام نباشید بدون شک واجد شرایط تاسیس املاک نیستید . بسیاری از مشاورین املاک در طول فعالیت خود فقط در فکر کسب درآمد هستند. متاسفانه به جهت مبلغی ناچیز مشتریان خود را از دست میدهند و خود را در منطقه بدنام میکنند .اگر قصد پیشرفت دارید در صورت عدم داشتن اعتبار باید روی این مساله بطور ویژه کار کنید.

مهم ترین توصیه ها برای مشاوری که قصد تاسیس املاک دارد

علاوه بر ویژگی های بالا اگر قصد پیشرفت در کارتان دارید چند توصیه مهم به شما میکنم تا چراغ راهتان باشد.

منتظر فراهم شدن سرمایه نباشید

اگر فکر میکنید قرار است با چند قرارداد مبلغی را بعنوان سرمایه بدست بیاورید و با این سرمایه اقدام به تاسیس دفتر املاک کنید مطمعن باشید هیچ وقت چنین آرزویی محقق نخواهد شد و شما سالهای زیادی را در سمت مشاوری باقی خواهید ماند. چرا که بندرت چنین اتفاقی می افتد که مشاوری یک سرمایه کلان بدست بیاورد و با آن سرمایه اقدام به تاسیس دفتر املاک کند.

اگر قصد تاسیس دفتر املاک دارید و خود را واجد شرایط پیشرفت در این شغل میدانید باید از پایین ترین نقطه شروع کنید و پله پله رشد کنید و بالا بیایید. تاسیس دفتر املاک نیاز به یک مغازه یا دفتر لوکس در بهترین لوکیشن منطقه ندارد. شما میتوانید از یک مغازه ۱۵ متری در یک خیابان فرعی با کمترین امکانات کار خود را شروع کنید و کم کم پیشرفت کنید. این اقدام بهتر از درجا زدن و منتظر معجزه شدن است.

مدیریت و تاسیس دفتر املاک

در تصمیم خود مصمم باشید

اگر تصمیم گرفتید کاری را انجام دهید در تصمیمات خود مصمم باشید . بسیاری از مردم تصمیمات مهمی برای آینده خود میگیرند اما با اولین مانع از این تصمیمات صرف نظر میکنند . به حرف دیگران گوش بدهید اما تصمیم را خودتان بگیرید و حرف دیگران موجب تشکیک در تصمیم گیری شما نشود.

من گاهی تصمیم میگیرم که اشتباه است اما این تصمیم را عملی میکنیم برای اینکه عادت به جا زدن در تصمیم گیری نکنم

اقدام کنید

ضرب المثلی وجود دارد که با حلوا حلوا کردن دهن‌ شیرین نمی شود . از هر مشاوری که بپرسید برای پیشرفت چه برنامه ای داری تا صبح برایتان از برنامه های آینده اش میگوید اما در عمل هیچ اقدامی نمیکند.

اگر واقعا قصد تاسیس دفتر املاک دارید از همین لحظه که پایان این مقاله را خواندید باید مقدمه چینی کنید . باید برای تاسیس دفتر املاک تلاش کنید . کوچکترین قدمی که همین امروز برای تاسیس دفتر املاک بردارید یعنی اقدام کردید. برای پیشرفت باید اقدام کرد وگرنه بعنوان مثال هیچ شخصی از رئیس جمهور شدن بدش نمی آید ولی رئیس جمهور شدن نیاز به مقدمات و اقدام دارد. تا زمانی که اقدام نکنید هیچ چیز عوض نخواهد شد.

از فرصت ها استفاده کنید

نکته ای را از من به یادگار داشته باشید: اگر انسان توانایی خود را در عمل نشان دهد و در معرض دید قرار دهد سیلی از پیشنهادات به سمتش سرازیر خواهد شد. اگر لایق اعتماد باشید و اگر نشان دهید از پس کار بر می آیید مسلما پیشنهادات خوبی دریافت میکنید .

هر پیشنهاد یک فرصت است همانطور که بسیاری از مدیران املاک از سرمایه و اعتماد دیگران شروع بکار کرده اند مسلما اگر شما هم راه درستی در پیش بگیرید پیشنهادات همکاری یا شراکت یا سرمایه گذاری دریافت خواهید کرد. فرصت های زندگیتان را به راحتی از دست ندهید خیلی از این فرصت ها فقط یکبار اتفاق می افتد.

برای آموزش وقت صرف کنید

بیلگیتس یک جمله معروف دارد:

اگر تمام سرمایه ام را از من بگیرید من ۵ ساله ثروتمند ترین مرد جهان خواهم شد چرا که هزاران شغل دیگر را بصورت حرفه ای بلد هستم . یادگیری در زندگی من مهم ترین کار است

بنظر شما آیا بیلگتس در این سن و سال و با این ثروت نیازی به یادگیری دارد؟ از هدر رفتن وقت خود جلوگیری کنید و کوچکترین زمان زندگی خود را صرف یادگیری کنید. بروز بودن شما موجب پیشرفتتان خواهد شد . چیزی که شما برای تاسیس یک دفتر املاک نیاز دارید یادگیریست.

نترس و جسور باشید

ترس برادر مرگ است. چه دلیلی برای ترس وجود دارد وقتی چیزی برای از دست دادن نداریم؟ قانون ۸۰ /۲۰ را فراموش نکنید:

قانون ۸۰/ ۲۰ : در هر اقدامی ۸۰ درصد احتمال پیروزی وجود دارد و ۲۰ درصد احتمال شکست. انسان عاقل ۸۰ درصد را فدای۲۰ درصد نمیکند.

جمع بندی

تمام مشاورین املاک اگر قصد پیشرفت کردن دارند میبایست بعد از یک دوره فعالیت بعنوان مشاور اقدام به تاسیس دفتر املاک کنند . ما سعی کردیم در این مطلب شما را درخصوص این تصمیم گیری کمک کنیم . ویژگی ها و شاخصه های لازم را به شما گفتیم .

حال توصیه من به شما این است که اگر این شاخصه ها را دارید از همین امروز زمانی را برای خود ضرب العجل کنید مثلا یکسال دیگر. دفتر املاک خودم را تاسیس میکنم.اگر تصمیم خود را گرفتید ، نگذارید همه کارها لحظه ۹۰ انجام شود از همین امروز مقدمات را فراهم کنید. اگر هم این شاخصه ها را ندارید از همین امروز نقاط ضعف خودتان را تقویت کنید .

آموزش مدیریت حرفه ای املاک

تاسیس و مدیریت املاک فرایندی است که نیاز به مهارت های ویژه و استفاده از تکنیک ها و ترفندهای خاص دارد.این مهارت ها با آموزش،تمرین،توجه و تکرار تقویت می شود.هرچه بیشتر برای یادگیری وقت صرف کنید،به همان‌اندازه در مدیریت املاک موفق تر و حرفه ای تر خواهید بود.

ملک آموز بیش از یک دهه در زمینه آموزش مدیران املاک و مستغلات دارای تجربه است و در طول این مدت هزاران مدیر و مشاور املاک حرفه ای را آموزش داده و روانه بازار املاک کرده است. شما نیز در صورتیکه نیاز به کسب مهارت در زمینه مدیریت و تاسیس املاک را دارید،برای دریافت شرایط تهیه دوره های آموزشی ملک آموز کلمه “آموزش مدیریت املاک” را به شماره تماس زیرپیامک کنید.

شماره تماس ملک آموز:۰۹۳۶۷۴۴۳۲۰۴

لینک دوره تخصصی تاسیس و مدیریت فنی املاک

لینک دانلود رایگان کتاب آموزش املاک pdf

لینک دوره تخصصی مشاور املاک رنج فروش و اجاره

لینک دوره تخصصی مدیریت قرارداد(قرارداد نویسی)

لینک دوره تخصصی مشارکت در ساخت

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

در دنیای پر تنش و رقابتی صنعت املاک، مشاورین نقش بسیار اساسی دارند. آن‌ها باید بر مهارت‌های گسترده‌ای تسلط داشته…

بیشتر بخوانید
مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

در صنعتی پر رقابت مانند املاک،برای یک مشاور املاک حرفه ای درک تفاوت ها بین مشتری بالقوه و بالفعل و…

بیشتر بخوانید

آموزش آگهی نویسی املاک؛اصول متن نویسی آگهی ملک

امروزه بحث فروش ملک یکی از مهم ترین چالش‌های افراد فعال در حوزه املاک و مستغلات است، آگهی‌های ملک و…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.