آموزش املاک|۱۵ نکته طلایی برای موفقیت مشاوران املاک

آموزش املاک|۱۵ نکته طلایی برای موفقیت مشاوران املاک

اموزش املا‌ک

آموزش املاک،در این آموزش قصد داریم مشاور املاک با آخرین و جدیدترین متد افزایش بهروری را بررسی کنیم .برترین مشاورین املاک،مدیران،مدیران رنج حرفه ای در سال ۲۰۲۴ از چه روش هایی برای فروش املاک و مستغلات استفاده میکنند؟

آموزش رایگان املاک

حس کسادی بازار املاک و مستغلات فقط مختص مشاورین املاک در ایران نیست.با تحقیق از آخرین آمار منتشر شده در کشورهای توسعه یافته متوجه خواهید شد که این مساله یک اپیدمی در تمام بازارهای املاک و مستغلات جهان است.علت این مساله کاملا واضح است. روش های کسب و کار در جهان امروز به طرز شگفت انگیزی دچار تغییر شده.

مرگ دفاتر املاک سنتی در بازار

از ابتدای سال ۲۰۲۳ انبوهی از دفاتر املاک بسمت زوال حرکت کرده اند.همانطور که میدانید دفاتر املاک زیادی در آستانه ورشکستگی هستند.بسیاری از مشاوران املاک و مستغلات شغل خود را از دست میدهند.بدون آنکه علت شکست خود را بدانند.

آموزش املاک رایگان
آموزش املاک رایگان

علت شکست دفاتر املاک و مستغلات چیست؟

شکست مدیران‌ و مشاوران املاک و مستغلات علت های مختلفی دارد:

۱-رقیبان تازه نفس

در سال های اخیر به حدی تعداد دفاتر املاک زیاد شده که در خیابان های فرعی و کوچه پس کوچه ها نیز مشغول بکار هستند.این رقبای جدید و تازه نفس با بالاترین انگیزه و اعتماد بنفس مشغول فعالیت متمرکز در بازار املاک و مستغلات هستند.ادامه مقاله را بخوانید تا راه مقابله با این رقبای جدید الورود به شغل املاک را باهم یاد بگیریم

۲-تغییر شکل ظاهری دفاتر املاک و مستغلات

با توجه به ورود افراد جدید در صنف املاک و مستغلات دپارتمانهای فوق العاده لوکس و مدرن وارد بازار املاک شدند.بنابراین رقابت بسیار جدی در این حوزه شکل تازه ای به خود گرفته و دفاتر املاک سنتی از بازار رقابت با تازه نفس ها جا مانده اند.

۳-امکانات بروز دفاتر املاک رقیب

در این دپارتمانهای املاک جدید امکاناتی غیر قابل تصور برای فعالیت در دسترس مشاوران املاک و مدیران و مشتریان قرار میگیرد.هزینه های هنگفتی برای این امکانات صرف می شود.مسلما اولین شرط رقابت برابری در قدرت و امکانات رقیبان است.با امکانات قدیمی و فرسوده نمیتوان با این دپارتمانها رقابت کرد.

۴-جذب مشاوران حرفه ای در دفاتر مدرن املاک و مستغلات

با توجه به امکانات دپارتمانهای مدرن املاک و مستغلات و دفاتر پیشرفته قائدتا مشاوران حرفه ای املاک تمایل بیشتری برای فعالیت در این دفاتر دارند.حتی اگر مشاوران مبتدی در دفتر املاک شما رشد کنند،بعد از مدتی چنانچه متوجه تفاوت دفتر املاک سنتی شما با دفاتر‌ مدرن و پیشرفته می شوند.بنابراین کار و فعالیت در این دفاتر را به فعالیت در دفتر شما ترجیح میدهند.نتیجه اینکه کم کم تیم کاری شما ضعیف می شود و بازدهی خود را از دست میدهد.

دلایل زیادی برای مرگ تدریجی دفاتر املاک و مستغلات سنتی میتوان بازگو کرد که در این مقاله به همین ۴ دلیل مهم بسنده خواهیم کرد.شما میتوانید از طریق لینک زیر صوت دلایل نتیجه گیری مشاور املاک را گوش بدهید‌.

اموزش مشاور املا‌ک شدن
اموزش مشاور املا‌ک شدن

آیا در شرایط فعلی توان رقابت با دپارتمانهای املاک مدرن را داریم؟

ما در بیش از یک دهه فعالیت ملک آموز در حیطه آموزش املاک، همواره تاکید کرده ایم که هیچ مشکل بدون راه حلی در جهان وجود ندارد.با تمام تعاریفی که از افراد تازه نفس و دپارتمان های مدرن و پیشرفته با امکانات غیر قابل تصور داشتیم،همچنان یک دلیل مهم برای برتری دفاتر املاک سنتی در رقابت به دفاتر املاک مدرن وجود دارد که تمامی دلایل برتری این رقیبان تازه نفس را تحت شعاع قرار میدهد.

اعتبار و تجربه دفاتر املاک سنتی بزرگترین سرمایه و امکانات آنهاست.

اگر خودمان را بروز کنیم و عزم خود را برای رقابت در شرایط کنونی جزم کنیم،مطمعننا برگ برنده بازار املاک و مستغلات در دستان همان مغازه های کفی املاک است که هزاران معامله موفق در طول سالهای گذشته داشته اند.پس آموزش املاک و مستغلات با شیوه های جدید کاری را سر لوحه کارتان قرار دهید و با استفاده از تکنیک های کاری نوین سهم خود را از بازار املاک ایران پس بگیرید.در ادامه مهم ترین و جدیدترین تکنیک های جهانی مشاوران املاک در سال ۲۰۲۴ را باهم یاد میگیریم.

۱۵ نکته طلایی برای موفقیت مشاوران املاک

۱۵نکته طلایی برای مشاور املاک
۱۵نکته طلایی برای مشاور املاک

تکنیک ها و ترفندهای کاری که امروز باهم یاد میگیریم مهم ترین و جدیدترین متد کار مشاوران املاک در سال ۲۰۲۴ است.استفاده از این تکنیک های جدید در فروش املاک و مستغلات،بالاترین راندمان کاری را برای یک مشاور املاک رقم خواهد زد.با ملک آموز همراه شوید تا این ترفندهای نوین را آموزش ببنیم.

۱_پرزنت نوین مشتریان املاک

حتما بارها کلمه پرزنت را شنیده اید.پیش از این از کلمه پرزنت برای مارکتینگ و نتورک استفاده میشد. امروزه جدیدترین اصطلاح جهانی در بازار فروش املاک و مستغلات پرزنت است.پرزنت خریداران املاک یکی از جدیدترین متدهای کاری مشاوران املاک حرفه ایست.

پرزنت چیست؟

کلمه پرزنت در لغت به معنی هدیه ایست که برای تشویق و متقاعد کردن شخص برای انجام کاری به او داده می شود.کارکنان نتورک برای قانع کردن یک شخص به خرید و سرمایه گذاری در حوزه فعالیت آنها،سرمایه گذاران خود را پرزنت میکنند.

تکنیک پرزنت در املاک چگونه انجام می شود؟

امروزه در دنیای فروش املاک و مستغلات مشاوران حرفه ای مانند گذشته فقط املاک مورد نظر خود را به خریداران مشتریان املاک و مستغلات معرفی نمیکنند.پرزنت در فروش املاک راضی کردن مشتریان املاک برای خرید یک ملک است.مشاور املاک حرفه ای در این تکنیک نوین ابتدا برای هر فایل املاک طرح توجیحی خرید مینویسد.

شما برای انجام این‌تکنیک پیش از تماس اصلی برای پرزنت مشتریان املاک باید طرح توجیهی آماده کنید.در واقع به مشتریان خود میگویید که:

  • ۱-قرار است با چه چیزی مواجه شوند؟
  • ۲-چرا باید این ملک را بخرند؟
  • ۳-چرا ملک معرفی شده از جانب شما بهترین انتخاب مشتریست؟
  • ۴-خرید این ملک چه منفعتی برای او دارد؟
  • ۵-بهنگام فروش ملک چه مقدار سود خواهند کرد؟

شما بعنوان یک مشاور حرفه ای املاک و مستغلات باید مواردی که می‌خواهید در  پرزنت به خریدار بگویید را ابتدا به صورت مختصر و به شیوه‌ای جذاب به وی انتقال دهید. تا او در جلسه معرفی و بازدید فایل، برای شنیدن حرفشما و خرید ملک معرفی شده از جانب شما مشتاق‌تر شود.

ملک آموز در دوره های جدید آموزش املاک خود بطور کامل پرزنت حرفه ای املاک را آموزش خواهد داد.

۲-تکنیک روایت قصه یک خرید

این تکنیک شاید عجیب ترین تکنیکی باشد که در مورد فروش املا‌ک و مستغلات تا بحال شنیده اید.مشاوران املاک در ایران معمولا برای فروش یک فایل، فقط درباره مزایای آن با خریدار صحبت می‌کنند.این روش فعالیت امروزه منسوخ شده.تکنیک جدید در فروش املاک و مستغلات روایت یک داستان جدید برای مشتریست.

همه خریداران و مشتریان املاک بهمراه خانواده هایشان اگر نقش اول یک فیلم سینمایی باشند،روزی که تصمیم به خرید یا سرمایه گذاری در املاک گرفته اند،دلیلی برای این اقدام داشته اند.در این تکنیک مشاورران املاک راوی این فیلم نامه یا داستان خواهند بود.شما در این تکنیک قبل از اینکه درباره راهکارها و نتایج خرید با مشتری حرف بزنید، ابتدا باید مشکل مشتری را متوجه شوید و خود مشتری هم مشکلش را بداند.حالا این داستان را قبل از بازگو شدن از جانب آنها باید روایت کنید.

از قدرت تجسم درونی خود استفاده کنید. یعنی داستان را به گونه‌ای روایت کنید که خریدار شخصیت اصلی آن باشد.

اگر داستان شما، مشکل آنها را بهتر از آن چیزی که خودشان قادر به بیان آن هستند، توضیح دهد، به طور اتوماتیک فکر می‌کنند که شما بهترین راه حل را برای مشکلشان دارید.

۳.تکنیک منافع بلند مدت و کوتاه مدت

هر خرید خوبی دارای منافع کوتاه مدت و بلند مدت است.در دنیای مدرن امروز دیگر مشتریان تا از منافع یک خرید آگاه نشوند خرید نمیکنند.دوره امید برای ارزش افزوده گذشته است.بعنوان مثال هیچ خریداری در دنیای مدرن امروز مانند گذشته یک زمین را نمیخرد چون شما به انها گفته اید که در آینده نزدیک قرار است این منطقه تجاری شود.

برای انجام این تکنیک باید فایلی را برای فعالیت انتخاب کنید که منافع خرید آن قابل بیان باشد.بیان منافع موجود در خرید مشتریان،در اغلب موارد خریدار را برای خرید فایل شما مصمم تر خواهد کرد.خریدار تا زمانیکه با خرید یک ملک تغییری در وضعیت خود ایجاد نکند،آن ملک را نمیخرد.تمرکز روی این تکنیک، احساس ترس از دست دادن منافع را در مشتری بیدار می‌کند.

۴-تکنیک ارتباط طلایی

تکنیک ارتباط سازی با نام ارتباط طلایی یکی از جدیدترین روش های موفقیت و پیشرفت مشاوران حرفه ای املاک است.در این تکنیک مشاور املاک حرفه ای ابتدا دایره ای از سازندگان برتر منطقه کاری خود را جذب کرده و با آنها ارتباط برقرار میکند.بعد از اینکه اعتماد سازنده را جلب کرد فایل را انحصاری کرده و مدتی روی آن فایل تبلیغات و آگهی میکند.بعد از مدتی ارتباط تبدیل به ارتباط طلایی می شود به نحوی که در منطقه اینطور جا می افتد که هر کس بخواهد این اپارتمانهای نوساز را بخرد باید حتما با آن مشاور تماس بگیرد.به این تکنیک ارتباط طلایی میگویند.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشید!  معایب شغل مشاور املاک|بررسی چالش های شغل املاک در ایران

۵-شفاف باشید

در دوره های اموزش املاک ملک اموز مبحث مهمی بنام شفافیت وجود دارد.شفافیت یکی از بروز ترین ویژگی های مشاور املاک موفق است.در این تکنیک مشاوران فعال املاک فعالیت های خود را در محدوده فعالیت خود برای مشتریان شفاف میکنند.این شفافیت به تخصص شما در شغل املاک کمک میکند و موجب می شد نام شما بعنوان یک مشاور املاک پرکار و موفق در منطقه کاریتان مطرح شود.

۶_روی فایل های خاص فعالیت کنید

مدیران املاک معمولا به مشاور توصیه میکنند تا فعالیت خود را روی فایل های امکانات کامل و رندتر متمرکز کنند. اما در متد جدید سال ۲۰۲۴ مشاورین حرفه ای املاک بیشتر تمرکز خود را روی فایل هایی میگذارند که رقیبان کمتری در زمینه فروش املاک و مستغلات به سراغ آنها رفته است.فعالیت روی فایل های خاص شما را در نظر مشتریان به مشاور املاک خبره تبدیل میکند. با توجه به اینکه این فایل ها معمولا انعطاف قیمتی بیشتری دارند،فروش آنها نیز راحت تر است.

۷-خدمات اضافه به مشتریان املاک بدهید

دپارتمانهای تخصصی فروش املاک و مستغلات امروزه تنها خدمات فروش به مشتریان ارائه نمیکنند.عناوین مهمی از خدمات را در قالب پکیج های متنوع در اختیار مشتریان میگذارند.این خدمات شامل تمامی مراحل خرید و فروش،رهن و اجاره،معاوضه،تهاتر و مصارکت در ساخت است.مشتری از زمانیکه تصمیم به معامله میگیرد،تمامی مراحل کارش توسط مشاور انجام میگیرد.ارائه این خدمات اضافه موجب افزایش راندمان و موفقیت در شغل املاک خواهد شد.

۸- از تکنیک مهندسی فروش استفاده کنید

درس مهم آموزش املاک که این روزها مطالب زیادی در موردش گفته می شود مبحث مهم مهندسی فروش در املاک است. تکنیک مهندسی فروش املاک و مستغلات یعنی تحقیق،محاسبه و اقدام برای انجام معاملات.در مهندسی فروش ملک هر معامله ای از زمان برقراری اولین تماس با فروشنده تا زمان انتقال سند و اتمام فرآیند قرارداد،دارای استراتژی و نقشه و پلن مشخص است.مشاوران املاک حرفه ای پلن های متفاوتی را برای انجام یک قرارداد امتحان میکنند.علت محبوبیت تکنیک مهندسی فروش برای مدیران املاک همین است.

۹-راه اندازی سیستم کارشناسی ملک رایگان

تورم جهانی قیمت املاک و مستغلات موجب تغییر و نوسان لحظه ای در ارزش دارائی ملکی مردم شده.از این رو بسیاری از مالکین علاقه دارند تا ارزش دارائی های خود را محاسبه کنند.یکی از خدمات جدید مشاوران حرفه ای املاک کارشناسی و قیمت گذاری رایگان است.کارشناسی املاک جدید و متفاوت موجب بوجود آمدن فرصت های بیشتر برای بدست آوردن موارد مختلف می شود و طبیعتا درآمد مشاور املاک را افزایش خواهد داد.

۱۰-معاوضه و تهاتر محبوب تر از خرید و فروش

اغلب مشتریان امروزه برای خرید املاک جدید ملک دیگری را میفروشند.معاوضه یا تهاتر املاک و مستغلات یکی از راه های محبوب خرید و فروش ملک در جهان است.در این روش مشتریان املاک خود را باهم معاوضه میکنند و از خطرات تغییر قیمت در امان میمانند.دلیل محبوبیت این نوع از قراردادها این است‌ که مشتریان املاک با یکنفر طرف حساب هستند.امروزه در جهان معاوضه سهم بیشتری در قرارداد های فروش املاک پیدا کرده.مشاوران املاک موفق نیز تمایل بیشتری روی فعالیت این نوع از قراردادها نشان میدهند.

۱۱-با همکاران خود تعاون کنید

روش های فعالیت جهانی بازار املاک و مستغلات امروزه تفاوت های زیادی با گذشته دارد.تعداد معاملاتی که از هر ۲ طرف قرارداد یک مشاور در معاملات حضور دارند بیشتر شده.ارتباط با همکاران و همکاری در زمینه فروش املاک و مستغلات یکی دیگر از تکنیک ها و راه های موفقیت بیشتر در بازار املاک است.هر چه دایره ارتباط خود را با همکاران سالم در منطقه کاری خود بیشتر کنید،احتمال انجام قرارداد شما بیشتر خواهد شد.

۱۲-کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید

طبق انتشار یک مقاله بسیار مهم در نشریه معتبر فوربس امروز سهم معاملات مسکن در بستر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نسبت به فعالیت های سنتی بیشتر شده.امروزه تمام کارشناسان به نقش مهم شبکه های اجتماعی در کسب و کارها و اهمیت گسترش فعالیت برندهای معتبر املاک و مستغلات در فضای مجازی اشاره میکنند.اگر میخواهید تعداد معاملات خود را افزایش دهید یکی از مه ترین کارها در سال ۲۰۲۴ بردن کسب و کار خود به شبکه های اجتماعی است.

۱۳-از امکانات و ابزار بروز استفاده کنید

هرروز امکانات و ابزار جدیدی وارد بازار املاک و مستغلات می شود.استفاده از این ابزار هم کار مشاور املاک را ساده تر میکند هم به توسعه و پیشرفت آنها کمک خواهد کرد.ابزار جدیدی مانند بازدید های مجازی،سیستم آنلاین معرفی املاک به مشتریان،سیستم سازی دفاتر املاک و تورهای مجازی مورد استفاده مشاوران و مدیران حرفه ای املاک قرار میگیرد.

۱۴-زندگی حرفه ای مشاوران املاک موفق

حرفه ای زندگی کردن در دنیای کنونی یکی از مهم ترین راه های موفقیت در هر کسب و کاری است.کنترل ساعت خواب،ورزش،غذای سالم،نظم در کارها مهم ترین عامل سلامتی هر مشاور املاکی است.ملک آموز در اموزشهای املاک خود همواره روی این نکته تاکید کرده که اگر میخواهید مشاوری موفق در بازار املاک باشید باید مانند افراد موفق در این شغل،حرفه ای زندگی کنید.

۱۵-نقش مهم آموزش در موفقیت مشاور املاک

کار و فعالیت در بازار املاک و مستغلات به یک دانش و علم بسیار مهم تبدیل شده.کمتر کسی بدون توجه به آموزش میتواند در فروش املاک موفق باشد.دیگر کسی این حقیقت را کتمان نمیکند که بازار املاک جایی برای مشاوران املاک بیسواد و کم سواد نیست.هرچقدر علم خود را در این شغل بالا ببرید مشاور املاک موفق تری خواهید بود.

کتاب آموزش املاک رایگان

ملک آموز در زمینه آموزش املاک بیش از یک دهه تجربه حرفه ای دارد و در این مدت توانسته هزاران مشاور املاک موفق،مدیران حرفه ای املاک،مدیران قرارداد خبره و سازندگان برتر را با بالاترین سطح ممکن آموزش بدهد و روانه بازار املاک و مستغلات کند.

آشنایی با اموزش تخصصی املاک ملک آموز

شما میتوانید از طریق لینک های زیر منابع آموزشی مهمی در زمینه املاک بدست آورید و از این منابع استفاده کنید.یا کلمه آموزش را به شماره زیر پیامک کنید تا اطلاعات دوره های آموزش تخصصی املاک ملک آموز برای شما ارسال شود.تلفن ملک آموز:۰۹۳۶۷۴۴۳۲۰۴

چگونه مشاور املاک شویم؟

ورود به شغل املاک شاید ساده ترین مرحله کار شما باشد چرا که اکثر دفاتر املاک حرفه ای در جستجوی مشاوران املاک تازه نفس و با انگیزه هستند.برای مشاور املاک شدن کافیست پر قرارداد ترین منطقه شهر خود را پیدا کنید و در بهترین املاک آن منطقه استخدام شوید.

میزان درآمد مشاور املاک چقدر است؟

پاسخ به این پرسش به عوامل مختلفی بستگی دارد.اینکه شما در کدام شهر و منطقه فعالیت میکنید؟چقدر در کار خود تخصص دارید؟روزانه چند ساعت کار میکنید؟بطور معمول یک مشاور املاک معادل حقوق ۵ کارمند در طول ماه درآمد دارد و هرچه آموزش دیده تر و حرفه ای تر باشد درآمد بیشتری کسب خواهد کرد.

آینده شغل مشاور املاک چگونه است؟

شغل املاک تنها شغلی است که در همه کشورهای توسعه یافته و جهان سومی هنوز جایگزینی برایش وجود ندارد.بسیاری از پلتفرم های جهانی تلاش کردند تا این شغل را مانند بسیاری از مشاغل حذف کنند اما قادر به حذف این شغل نبودند.شغل املاک هر ساله جزو پردرامدترین مشاغل جهان انتخاب می شود و روز به روز در حال توسعه و گسترش است.

ساعت کاری مشاور املاک چند ساعت است؟

مشاوران املاک معمولا از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در دفاتر املاک مشغول بکار هستند.

آیا میتوانیم بصورت پاره وقت در املاک کار کنیم؟

بله،بسیاری از کارمندان و دانشجویان بصورت نیمه وقت در دفاتر املاک فعالیت میکنند و اتفاقا درآمد خوبی هم دارند.

معایب و محاسن شغل املاک چیست؟

هر شغلی طبیعتا معایب و محاسنی دارد.از معایب مشاور املاک میتوان به نداشتن درآمد ثابت،سختی کارو داشتن مسئولیت حقوقی سنگین اشاره کرد.از محاسن شغل املاک میتوان به درآمد خوب،اعتبار شغلی بالا،امکان پیشرفت مالی در زمان کم،عدم نیاز به سرمایه و درآمد نامحدود نام برد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

در دنیای پر تنش و رقابتی صنعت املاک، مشاورین نقش بسیار اساسی دارند. آن‌ها باید بر مهارت‌های گسترده‌ای تسلط داشته…

بیشتر بخوانید
مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

در صنعتی پر رقابت مانند املاک،برای یک مشاور املاک حرفه ای درک تفاوت ها بین مشتری بالقوه و بالفعل و…

بیشتر بخوانید

آموزش آگهی نویسی املاک؛اصول متن نویسی آگهی ملک

امروزه بحث فروش ملک یکی از مهم ترین چالش‌های افراد فعال در حوزه املاک و مستغلات است، آگهی‌های ملک و…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.