محاسن سرمایه گذاری مسکن (راهنمای کامل) | پایگاه آموزش مشاور املاک

محاسن سرمایه گذاری مسکن (راهنمای کامل)

سرمایه گذاری املاک

چرا توصیه میکنیم در مسکن سرمایه گذاری کنید؟ همه چیز درباره سرمایه گذاری املاک و مستغلات ، محاسن سرمایه گذاری مسکن ، سرمایه گذاری ملکی ، مزایای سرمایه گذاری املاک

محاسن سرمایه گذاری مسکن

سرمایه گذاری چیست؟

افزایش یا حفظ سرمایه در طول تاریخ همواره یکی از مهم ترین دغدغه های بشر بوده است .سرمایه گذاری عبارت است از تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آتی نگهداری خواهد شد.

هدف سرمایه گذاران معمولا، رشد و توسعه و حفظ سرمایه خود و بهره مندی از منافع آن در آینده، است. سرمایه گذاران معمولا ممکن است سرمایه خود را به مدت طولانی و طی سال‌ها و دهه‌ها نگه داشته و از سود دهی آن بهره ببرند.

بازارهای سرمایه گذاری اصلی در ایران

۷بازار سرمایه‌گذاری اصلی و هدف شامل موارد زیر می‌شوند:

  • حساب های سپرده بانکی یا صندوق های سرمایه گذاری
  • صنعت و تولید
  • بورس
  • دلار
  • طلا
  • ارز دیجیتال
  • مسکن

سرمایه گذاری در کدام بازار هدف بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال که واقعا کدام بازار هدف بهتر و پرسود تر است باید گفت که این سوال ابعاد مختلفی دارد. مهم ترین بعد پاسخ به این سوال مرتبط با اقتصاد کشوری است که در آن قصد سرمایه گذاری دارید. مسلما اقتصاد هر کشوری نسبت به کشورهای دیگر متفاوت است. بعنوان مثال در کشورهای صنعتی جهان مطمعننا هیچ سرمایه گذاری پرسود تر و مفید تر از سرمایه گذاری در تولید و صنعت نیست .

از نگاه دیگر در کشورهای صنعتی و ثروتمند جهان مردم تحت هیچ عنوان بازار ارز و طلا را بازار هدف سرمایه گذاری نمیدانند چرا که ثبات اقتصادی در این کشورها اجازه تورم در حوزه های ارزی و مالی را نخواهد داد.

محاسن سرمایه گذاری مسکن

محاسن سرمایه گذاری در بازار املاک

سرمایه گذاری در ایران اما مقوله ای بسیار پیچیده است . شاید با اطمینان بتوان گفت که هم اکنون ایران تنها کشوری است که در طی چند ماه ممکن است یک سرمایه گذار کل سرمایه اش را از دست بدهد و ورشکسته شود یا در طول چند ماه شخصی با کم ترین سرمایه ثروتمند شود و این اتفاق نتیجه نوسان های شدید ، عدم ثبات اقتصاد ، تورم های چند صد درصدی در طول سال و عدم تصمیم گیری صحیح در مقاطع مختلف است.

بهترین بازار سرمایه گذاری در ایران کدام بازار است؟

همانطور که گفتیم اقتصاد در ایران مقوله ای بسیار پیچیده است و این پیچیدگی دلایل مختلفی دارد. مهم ترین علت این پیچیدگی عدم ثبات است و این عدم ثبات موجب شده تا هیچ سرمایه گذاری قادر به برنامه ریزی نباشد و علنا میتوان گفت در بازارهای سرمایه گذاری ایران چشم انداز آینده بازار وجود ندارد. بنابراین در چنین شرایطی توصیه می شود که اکر قصد سرمایه گذاری در ایران را دارید قبل از اینکه به سود و رشد سرمایه فکر کنید ابتدا باید بفکر حفظ سرمایه خود باشید یعنی در بازاری سرمایه گذاری کنید که حداقل ارزش داراییتان نسبت به میزان تورم از بین نرود.

متاسفانه در یک قرن اخیر ایران‌ هیچ بازاری به اندازه بازار مسکن و ملک مطمعن نبوده و میتوان بازار مسکن را تنها بازاری دانست که سرمایه گذاری در آن حداقل موجب از دست رفتن سرمایه و دارایی های مردم نمی شود. با رصد و بررسی آمار معاملات مسکن ارائه شده توسط سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران میتوان به راحتی صحت این مساله را فهمید.

خلع مهم صنعت در ایران

در کشوری که مسکن مهم ترین و مفیدترین منبع سرمایه گذاری باشد یعنی صنعت و تولید در آن کشور هیچ جایگاهی ندارد. وقتی مسکن را بهترین بازار سرمایه گذاری میدانیم یعنی کشور ما هیچ جایگاهی در مناسبات بازارهای جهانی و صادرات ندارد چراکه مسکن معمولا سرمایه ای راکد است و گردش جهانی ندارد.

معیار سنجش ثروت در ایران

اگر در ایران بخواهید یک سرمایه دار را در اطراف خود مثال بزنید و از شما بپرسند چرا این فرد را سرمایه دار میدانید در پاسخ به این سوال چه خواهید گفت؟ مطمعننا میگویید فلان شخص سرمایه دار است چون چند واحد اپارتمان در فلان منطقه دارد چند ملک و مغازه در فلان نقطه شهر دارد.

این یعنی متر و معیار سنجش میزان سرمایه افراد در ایران فقط ملک است و خیلی به ندرت پیش می آید که بگویید فلان شخص در ایران چون کارخانه یا تولیدی دارد ثروتمند است و اکثر سرمایه داران در ایران افراد به اصطلاح ملاک هستند.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشید!  آموزش مبایعه نامه نویسی:موضوع قرارداد

چراکه معمولا تولیدکننده ها در ایران پیشرفت چندانی ندارند و اگر حتی در بخش تولید موفق عمل کنند ترجیح میدهند سرمایه خود را به ملک تبدیل کنند و چندین برابر تولید سود عایدشان شود. اما در کشورهای صنعتی این چنین نیست.

مثلا در کشور ژاپن یا آلمان سرمایه اکثریت افراد سرمایه دار در بخش تولید سرمایه گذاری می شود و سرمایه آنان را با صنعتشان متر و معیار میکنند.بنابراین میتوان گفت مسکن بهترین و پرسودترین بازار سرمایه گذاری در ایران است

محاسن سرمایه گذاری مسکن

مسکن بهترین بازار سرمایه گذاری در ایران شاید از دید شما این جمله کمی متعصبانه باشد اما برای این جمله دلایل زیادی وجود دارد!

چرا توصیه میکنیم در مسکن سرمایه گذاری کنید؟

چرا توصیه میکنیم در مسکن سرمایه گذاری کنید؟

سرمایه گذاری ملکی نیاز به دانش یا تخصص ندارد.شما برای سرمایه گذاری در زمینه املاک نیاز به دانش و تخصص خاصی ندارید به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران به صورت فعالانه اقدام به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و یا پیش فروش میکنند .

سرمایه گذاری آسان در بازار مسکن

 _شروع سرمایه گذاری آسان تر از جستجو برای سرمایه گذاری در بازار بورس و سهام و ارز و دلار و ….میباشد زیرا سرمایه گذاری در بازار بورس و سهام به دلیل تعدد خریداران و فروشندگان نیازمند دانش تخصصی و آگاهی از پیچیدگی ها و ریزه کاری های آن میباشد مثلا این که خرید سهام یک شرکت معمولی با قیمت نسبتا پایین بهتر از خرید یک شرکت متوسط با قیمت بالا است. اما برای سرمایه گذاری در امور مسکن به راحتی با یک جستجوی ساده در اینترنت یا روزنامه میتوانید اولین قدم را بردارید .

  • _بازار ملک انعطاف پذیر است    
  • _ رشد سرمایه در دراز مدت
  • _ ملک در ایران همواره گردش مالی مثبت داشته است
  • _در بازار مسکن کنترل صد در صد روی سرمایه دارید

عدم نیاز به شخص ثالث

در بازار بورس و سهام و ارز و … شما نیاز دارید که یک راهنمای مناسب و مورد اطمینان پیدا کنید تا بیزینس شما را در دست بگیرد و عملا میتوان گفت خودتان هیچ کنترلی روی سرمایه خود ندارید و ارزش سهام شما کاملا به شرایط بازار و گردانندگان آن شرکت دارد ولی در بازار مسکن شما به راحتی می توانید بر روی سرمایه خود بدون نیاز به شرکت ها یا راهنما تسلط داشته باشید.

  • نقدنگی شما مانند سپرده گذاری با سقوط ارزش پول از ارزش نخواهد افتاد.
  • سرمایه گذاری در زمینه ملک متناسب با هر بودجه است
  • در بسیاری مواقع تغییرات منطقه ای روی سرمایه شما تاثیر مثبت خواهد داشت

٧ تکنیک‌افزایش قرارداد مشاورین املاک

_ با تغییرات ناخواسته در بخش مسکن شما پول بیشتری به دست خواهید آورد

به طور مثال اگر در مکانی رو به رشد زمین یا خانه ای خریداری کنید همزمان با رشد منطقه و احداث مجتمع های تجاری و تفریحی یا حتی اداری و هجوم افراد بیشتر به آن منطقه ارزش ملک ما افزوده خواهد شد.

  • _به راحتی نقدینگی میتوانید خود را یک سرمایه فیزیکی تبدیل میکنید.
  • _ سرمایه شما در بخش مسکن قابل انتقال است
  • _بازار مسکن نسبت به دیگر بازار ها از امنیت بیشتری برخوردار است
  • _تبدیل سرمایه سرگردان به یک سرمایه گذاری مطمئن و نه چندان ملتهب

و در آخر اینکه در صورت نیاز میتوانید سریعا آن را به نقدینگی تبدیل کنید چراکه مسکن یک نیاز انسانی است و خریدار آن فقط افراد سرمایه گذار نیستند.

جمع بندی

برای اینکه دارایی خود را در بازار مسکن سرمایه گذاری کنید مسلما دلایل بیشتری وجود دارد که ما مهم ترین دلایل آن را بیان کردیم. بهترین تحقیق برای سرمایه گذاری در بخش مسکن این است که تحقیق کنید آیا در یک قرن اخیر تا به حال قیمت ملک کاهش یافته است با خیر؟ و مهم تر از آن آیا شخصی را دیده اید که با سرمایه گذاری در بازار مسکن ورشکسته شود؟ اما تا دلتان بخواهد ایران پر است از آدم هایی که سرمایه خود را در بازار های دیگر مانند ارز و بورس و سپرده گذاره از دست داده اند خصوصا در سالهای اخیر که این اتفاق به اتفاقی طبیعی تبدیل شده است.

امیدوارم در تصمیم گیری توانسته باشیم به شما کمک کنیم!

مطالب زیر شاید برای شما مفید باشد👇

لینک فروشگاه ملک آموز

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

مهارت‌های کلیدی مشاور املاک حرفه‌ای

در دنیای پر تنش و رقابتی صنعت املاک، مشاورین نقش بسیار اساسی دارند. آن‌ها باید بر مهارت‌های گسترده‌ای تسلط داشته…

بیشتر بخوانید
مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

مشاور املاک حرفه ای|همه چیز درباره مشتری بالقوه و بالفعل در املاک

در صنعتی پر رقابت مانند املاک،برای یک مشاور املاک حرفه ای درک تفاوت ها بین مشتری بالقوه و بالفعل و…

بیشتر بخوانید

آموزش آگهی نویسی املاک؛اصول متن نویسی آگهی ملک

امروزه بحث فروش ملک یکی از مهم ترین چالش‌های افراد فعال در حوزه املاک و مستغلات است، آگهی‌های ملک و…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.